Ποιοτικό και γρήγορο
Το Peugeot 308 ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014 έκανε μια εντυπωσιακή εμπορική πορεία. Το μοντέλο της δοκιμής μας το 308GT είναι ένα πραγματικό GT μεγάλων αποστάσεων, που συνδυάζει εκρηκτικές επιδόσεις και εντυπωσιακή οικονομία χάρις τον δίλιτρο κινητήρα BlueHDi 180 με το κιβώτιο EAT6. Η ιδιαίτερη μάσκα με τα led φωτιστικά σώματα και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, φανeρώνουν την διαφορετικότητα με διακριτικότητα. Στο εσωτερικό πινελιές πολυτέλειας δηλώνουν τον επιθετικό χαρακτήρα του. H επένδυση της οροφής και oi πυλώνες των παραθύρων είναι πλέον σε ανθρακί χρώμα, ενώ τα τελειώματα στις ταπετσαρίες έχουν κόκκινες ραφές τονίζοντας το σπορ χαρακτήρα. Επίσης στα υλικά της ταπετσαρίας εκτός από υφασμάτινες, μπορείτε να επιλέξετε αλκαντάρα ή δέρμα Nappa. Κόκκινες ραφές επίσης βρίσκουμε στο ταμπλό, στις πόρτες, στο μοχλό ταχυτήτων και στην ταπετσαρία του δαπέδου. Επίσης λεπτομέλειες από αλουμίνιο βρίσκουμε στα πεντάλ, ενώ από ανοξείδωτο ατσάλι είναι τα φιλέτα στις πόρτες.
Βεβαίως τη διαφορά στις επιδόσεις και στον χαρακτήρα κάνει ο κινητήρας. Ο δίλιτρος 4-κύλινδρος BlueHDi αποδίδει 180 ίππους στις 3.750 στροφές με τη θηριώδη για την κατηγορία ροπή των 40 κιλών από τις μόλις 2.000 στροφές πετυχαίνοντας έναν εντυπωσιακό λόγο ισχύος προς βάρος μόλις 7,3 κιλά στον ίππο (136 ίππους στον τόνο), ο ελαστικός κινητήρας δείχνει το άγριο χαρακτήρα του κυρίως στις ρεπρίζ όπου χρειάζεται μόλις 5,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από τα 80 στα120 χλμ./ωρα με 5η ταχύτητα!
Ο κινητήρας έχει εκτεταμένες βελτιώσεις στα σημεία και εξαιρετικές τιμές ρύπων με μόλις 103 γραμμάρια CO2. Αυτό το πετυχαίνει με ένα νέο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου common rail 3ης γενιάς που λειτουργεί σε πίεση 2.000 bar, ένα νέο θάλαμο καύσης για βελτιστοποίηση του μίγματος αέρα-καυσίμου, που τροφοδοτούνται από μπεκ 7 οπών, αυξημένη συμπίεση πλέον στο 16,7: 1 και χρήση λεπτόρευτου λαδιού πολύ χαμηλού ιξώδους, 0-15W.
Αυτός ο πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT6, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Aisin AW ενώ χρησιμοποιεί τεχνολογία Quickshift για γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.
Στο δρόμο οι σωστά σχεδιασμένες αναρτήσεις συνδυάζουν την σπορ αίσθηση με την άνεση. Αρκετά σφιχτό όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα με την γνωστή πληροφόρηση της Peugeot στο τιμόνι με την μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση. Στα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, μεγάλο ρόλο παίζουν και τα Michelin Pilot Sport 3 ελαστικά πρώτης τοποθέτησης. Οι εξαιρετικές όμως επιδόσεις, χρειάζονται και ανάλογο σύστημα πέδησης. Έτσι εμπρός βρίσκουμεαεριζόμενους δίσκους με διάμετρο 330 χιλιοστών και μεγάλου πάχους 30 χιλιοστών με δαγκάνες με έμβολα 60 χιλιοστών ενώ στους πίσω τροχούς βρίσκουμε δίσκους 290 χιλιοστών. Φυσικά το ESP περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.
Συμπερασματικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Στα χέρια του γνώστη μπορεί να ντροπιάσει ακόμα και supercars σε δρόμο με στροφές και μέσες ταχύτητες 80-120 χλμ./ώρα. Είναι εντυπωσιακά οικονομικό παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις αλλά βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας, στο θέμα της τιμής αγοράς με 34.700 ευρώ. Η διακριτικότητά του, το κάνει εξαιρετική αγορά σε αυτούς που δεν θέλουν να προκαλούν με το αυτοκίνητό τους, αλλά δεν θέλουν να χάσουν την εμπειρία της γρήγορης οδήγησης.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!