To πολυεργαλείο της SsangYong

Πέτρος Πιτσίνης
To πολυεργαλείο της SsangYong
Το pick up SsangYong Actyon Sports ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα σε ένα επαγγελματικό και ένα οικογενειακό όχημα σε μία σταθερά ανερχόμενη κατηγορία.

Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια η κατηγορία των pick up έχει ομογενοποιηθεί με τα SUV, με λίγα πράγματα να σου υπενθυμίζουν πως πρόκειται για oχήματα - εργάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο Actyon Sports, το οποίο ξεπερνά την αμφιλεγόμενη αισθητική του προγενέστερου μοντέλου και αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση στο είδος του. Κοιτάζοντάς το, ξεχωρίζει το μεγάλο του μήκος, το οποίο αγγίζει τα 4.990 χιλιοστά για την διπλοκάμπινη έκδοση (η μόνη που εισάγεται στην Ελληνική αγορά). Έχει χαρακτηριστική σχεδίαση στο εμπρός μέρος, με την τραπεζοειδή μάσκα να προσθέτει πόντους στην συνολικά επιβλητική εμφάνισή του. Η καμπίνα είναι μεγάλη, με τους επιβάτες να βολεύονται εύκολα ακόμη και αν είναι μεγαλόσωμοι, όσοι καθίσουν πίσω. Πρόβλημα ίσως αντιμετωπισθεί αν κάποιο από τα εμπρός καθίσματα πάει στο τέρμα του, ενώ θα θέλαμε να έχει το κάθισμα του οδηγού μεγαλύτερη διαδρομή. Παρ'όλα αυτά, προσφέρουν υποδειγματική άνεση και αρκετά καλή στήριξη, καταφέρνοντας να μην κουράζουν. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλοί, με μια θήκη κάτω από το σύστημα κλιματισμού, βαθύ σε χωρητικότητα κεντρικό υποβραχιόνιο και δύο ποτηροθήκες, ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό και θήκες στο εσωτερικό των θυρών. Οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους «τσέπες» στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, αλλά και στις πόρτες. Η ποιότητα του εσωτερικού κρίνεται πολύ καλή. Τα πλαστικά στην κεντρική κονσόλα είναι μαλακά στην υφή τους, ενώ το ταμπλό είναι καλυμμένο με αφρώδες υλικό. Η συναρμογή τους κινείται σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα και απουσιάζουν οι τριγμοί από το εσωτερικό. Η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων συμβάλλει στην γενικά σύγχρονη αισθητική της καμπίνας, που παραπέμπει σε Ι.Χ., ενώ ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης. Ο πετρελαιοκινητήρας του Actyon Sports είναι τετρακύλινδρος σε σειρά, άμεσου ψεκασμού με χωρητικότητα 2 lt. Αποδίδει με την βοήθεια Turbo 155 ίππους ισχύ και 360 Nm ροπή στρέψης μεταξύ 1,500 και 2,800 στροφών ανά λεπτό, ενώ έχει πολιτισμένη λειτουργία και δεν ενοχλεί με τον θόρυβό του (σε αυτό συμβάλλει και η καλή ηχομόνωση της καμπίνας). Το τράβηγμά του στις μεσαίες στροφές είναι δυνατό και το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση. Κατά την διάρκεια της δοκιμής, κατανάλωσε κατά μέσο όρο 9,2 λίτρα ντίζελ/ 100 χλμ (εργοστασιακή τιμή 7,4 lt/100km), που δεν τα λες και λίγα. Στον δρόμο καταφέρνει να κρύψει τον όγκο του και εμφανίζει ταξιδιάρικες ικανότητες στον αυτοκινητόδρομο. Μπορεί να κρατήσει εύκολα πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται γύρω στα 130 χλμ./ώρα. Η ανάρτησή του είναι προσανατολισμένη σαφώς στην άνεση, με το αμάξωμα να εμφανίζει κλίσεις σε επαρχιακούς δρόμους, χωρίς ωστόσο να τρομάζει. Εντός πόλης, το πλάτος του (1,910 χιλιοστά) σε συνδυασμό με το μήκος του ίσως προβληματίσει, όμως συνηθίζεται εύκολα και αντιμετωπίζεται με τον μικρό -τηρουμένων των αναλογιών- κύκλο στροφής. Εκτός δρόμου διατηρεί τον πολιτισμένο του χαρακτήρα, με κύριο χαρακτηριστικό του την ευκολία κίνησης σε δύσβατα εδάφη, χωρίς να μεταφέρονται οι κραδασμοί έντονα στο εσωτερικό. Η τετρακίνηση ελέγχεται μέσω ενός περιστροφικού χειριστηρίου στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Οι τιμές ξεκινούν από τα 20.980€, για την βασική έκδοση (χωρίς τετρακίνηση) συνυπολογίζοντας το όφελος της απόσυρσης. Η τετρακίνητη έκδοση κοστίζει 23.860€, ενώ για αυτή που ενσωματώνει και αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων υπολογίστε 1.960€ επιπλέον, πάντα με απόσυρση. Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Τετρακύλινδος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, άμεσου ψεκασμού, 1,998 κ.εκ., 155 ίπποι στις 3.400 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 360Nm μεταξύ 1.500 και 2.800 σ.α.λ., εκπομπές CO2 195-199 gr/km. Διαστάσεις: Μήκος/πλάτος/ύψος 4.990/1.910/1.790 χιλιοστά Απόσταση από το έδαφος: 188 χιλιοστά Γωνίες: Προσέγγισης: 25,0/ Διαφυγής: 25,0/ Ράμπας: 20,0 (μοίρες) Bάρος: 1.988 κιλά κενό. Μεικτό 2.740 kg (4x4) Επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 163 χλμ./ώρα Διαστάσεις Καρότσας: Μήκος/πλάτος/ύψος 1.275-1.600-525 χιλιοστά. Εξοπλισμός: Εκδοση STD Αερόσακος οδηγού, ABS, ESP με ARP, Air Condition, Υδραυλικό τιμόνι, Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω, Οθόνη αφής 7'' με GPS, υποδοχή iPod/USB/SD/AUX, Bluetooth, Προβολείς ομίχλης, Υπολογιστής ταξιδίου, Θερμ./Ηλεκτρικοί καθρέπτες. Εκδοση DLX Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού, ABS, ESP με ARP, Αυτόματος κλιματισμός, Δερμάτινο τιμόνι/επιλογέας ταχυτήτων, Υδραυλικό τιμόνι, Ηλ. παράθυρα εμπρός/πίσω, Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Υπολογιστής ταξιδίου, Οθόνη αφής 7'' με GPS, υποδοχή iPod/USB/SD/AUX, Bluetooth, Προβολείς ομίχλης, Θερμ/ Ηλεκτρικοί καθρέπτες, Ζάντες αλουμινίου 16''

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!