Mε 95 ίππους «μόνο» η νέα Africa Twin
Oδηγούμε στην νότια Αττική, την νέα Honda CRF1000L Africa Twin στην επίσημη παρουσίαση της εισαγωγικής εταιρείας Αφοι Σαρακάκη Α.Ε. που είναι ο ιστορικός αντιπρόσωπος της διάσημης ιαπωνικής μάρκας. Η Honda βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την νέα Africa Twin, που όπως οι ξακουστοί προκάτοχοί της, είναι άριστα εξοπλισμένη για περιπέτεια με ένα ισχυρό κινητήρα και δυναμικό πλαίσιο έτοιμη να αντιμετωπίσει τις μοντέρνες απαιτήσεις στο δρόμο αλλά και πέρα από αυτόν. Σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, -που χρησιμοποιούσε έναν κινητήρα V- η νέα «Αfrica» έρχεται με έναν νέο, συμπαγή εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα, με ισχύ 95 ίππων και ροπή 9 περίπου κιλών. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα συμπαγές, ελαφρύ πλαίσιο πετυχαίνοντας εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, άνεση μοτοσυκλέτας τουρισμού αλλά και ευελιξία για καθημερινή χρήση. Διαθέτει πλήθος νέων λειτουργιών DCT (traction control), ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης αλλά και πολλαπλών προγραμμάτων για βέλτιστη πρόσφυση εκτός και εντός δρόμου.
Η φιλοσοφία “go anywhere” ξεκινά από τον κινητήρα που πρέπει να διαχειρίζεται όλες τις απαιτήσεις εκτός δρόμου, ταυτόχρονα με μακρινά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε όλες τις ενδιάμεσες συνθήκες. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 1000cc της CRF1000L Africa Twin συγκεντρώνει όλη την αγωνιστική εμπειρία της Honda σε αγώνες off road με τη μορφή των αγωνιστικών μοτοσυκλετών CRF250R/450R, και χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση τετραβάλβιδης κεφαλής Unicam για συμπαγείς διαστάσεις. Ένας ελαφρύς χυτός εκκεντροφόρος – ιδίων υλικών κατασκευής με αυτούς της CBR1000RR Fireblade – ελέγχει το σύστημα βαλβίδων, ενώ τα διπλά μπουζί αναφλέγουν το μίγμα καυσίμου / αέρα σε κάθε θάλαμο καύσης.
Η υψηλή και γραμμική ισχύ και ροπή προσφέρουν άμεση απόκριση σε όλη την κλίμακα στροφών – που συνοδεύεται από ένα ευχάριστο, χαρακτηριστικό, βαθύ μπάσο ήχο από την μεγάλη σε διαστάσεις όμορφη εξάτμιση, όσο οι στροφές αυξάνονται. Ένας στρόφαλος 270° συνεισφέρει στο χαρακτήρα του κινητήρα προσφέροντας παράλληλα μία τέλεια αίσθηση για την πρόσφυση του πίσω τροχού ενώ πρωτεύοντες αντικραδασμικοί άξονες δύο αξόνων καταστέλλουν τους κραδασμούς.
Το μικρό ύψος του κινητήρα συμβάλλει στην άριστη απόσταση από το έδαφος ενώ πολλές έξυπνες λύσεις έχουν υιοθετηθεί για λειτουργικούς σκοπούς και ελκυστικό στυλ. Η αντλία νερού τοποθετείται στο κέλυφος του συμπλέκτη, και οι αντλίες νερού και λαδιού κινούνται από τον ίδιο αντικραδασμικό άξονα. Περαιτέρω μείωση των διαστάσεων του κινητήρα επιτυγχάνεται με τη σχεδίαση του κάτω τμήματος του στροφαλοθαλάμου, όπου αποθηκεύεται το λάδι και τοποθετείται η αντλία. Το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση αλλαγής σχέσεων που γνωρίζουμε από τη CRF250R /450R για εξασφάλιση της βέλτιστης επιλογής σχέσης, ενώ διαθέτει και σύστημα υποβοήθησης αλλά και ολίσθησης συμπλέκτη.
Στο πλαίσιο της CRF1000L Africa Twin οι μηχανικοί επεδίωξαν τρεις βασικούς στόχους –που παραπέμπουν στα πλεονεκτήματα της πρώτης XRV750: off-road επιδόσεις, άνεση touring και καθημερινή ευελιξία που την κάνει μία θαυμάσια μοτοσυκλέτα για ταξίδια και για καθημερινές δραστηριότητες. Ένα ατσάλινο ημί-διπλο κλειστό πλαίσιο προσφέρει την τέλεια ισορροπία ευστάθειας σε υψηλές ταχύτητες – ακόμα και με πλήρες φορτίο - σε συνδυασμό με υψηλές ικανότητες εκτός δρόμου, ευελιξία και αντοχή. Η συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο – όπως η μπαταρία που βρίσκεται στο πίσω τμήμα της κυλινδροκεφαλής – συμβάλει σε ένα χαμηλό κέντρο βάρους.
Το ανάποδο πιρούνι μεγάλης διαδρομής της Showa είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και συνοδεύεται από τετραπίστονες δαγκάνες Nissin και δύο πλευστούς κυματοειδείς δίσκους 310mm. Το πίσω αμορτισέρ της Showa έχει υδραυλική ρύθμιση προ-φόρτισης ελατηρίου. Όπως η CRF450R Rally, έτσι και η CRF1000L Africa Twin χρησιμοποιεί ακτινωτούς τροχούς 21/18-inch, με «εντούρο διαστάσεων» ελαστικά 90/90-21 και 150/70-18.
Βασισμένη στο σχεδιαστικό θέμα “unlimited adventure” – (περιπέτεια χωρίς όρια) και υιοθετώντας μία λιτή ‘γραμμή’, η Africa Twin διαθέτει ένα ανθεκτικό και ελαφρύ σώμα που προστατεύει τον αναβάτη από τις καιρικές συνθήκες δίνοντάς του την αίσθηση μιας λεπτής και ευέλικτης μοτοσυκλέτας. Οι διπλοί προβολείς παραπέμπουν στην πρώτη Africa Twin, ενώ το ύψος της σέλας ρυθμίζεται κατά 20mm είτε στα 870mm ή στα 850mm. Ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 18,8 L – σε συνδυασμό με την απόδοση του κινητήρα – παρέχει αυτονομία έως 400km. Με στόχο ακόμα και το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων να προσαρμόζεται σε όλες τις οδηγικές συνθήκες εντός και εκτός δρόμου, το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC)* προσφέρει τρία επίπεδα ελέγχου, και ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιεί το σύστημα ABS* για τον πίσω τροχό.
Aκόμα περισσότερα, σε λίγες ημέρες που θα την πάρουμε για δοκιμή!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!