«Πληρωμένη» απάντηση στα ντίζελ
Με τον νέο «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα των 115 ίππων, το Seat Leon κοιτά στα μάτια τις αντίστοιχες ντιζελοκίνητες εκδόσεις, αφού είναι φτηνότερο και διασκεδαστικότερο στον δρόμο!
To Seat Leon είναι ένα γνώριμο στην ελληνική αγορά μοντέλο με μεγάλες επιτυχίες, ιδίως στο νεανικότερο κοινό. Το Leon τρίτης γενιάς παραμένει ένα σχεδιαστικά ενδιαφέρον μοντέλο με σήμα κατατεθέν τα έντονα νεύρα που διατρέχουν πλευρικά το αμάξωμα, τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα και το γενικότερο ύφος του, που αποπνέει δυναμισμό.
Το εσωτερικό από την άλλη, κρατά τους σχεδιαστικούς τόνους πιο χαμηλά. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί, όμως υπάρχει μια αύρα πολυτέλειας, η οποία οφείλεται και στα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Τα πλαστικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά, με ωραία ωστόσο αίσθηση που δεν τα κάνει να δείχνουν «φθηνά». Οι θήκες στο εσωτερικό ικανοποιούν σε αριθμό και χωρητικότητα και θα φιλοξενήσουν τα καθημερινά αντικείμενα, με την εργονομία να βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Η κλίση της κεντρικής κονσόλας προς το κάθισμα του οδηγού προδίδει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου, ο οποίος συνδυάζεται και με την πολύ καλή θέση οδήγησης.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε σωματότυπος θα βολευτεί χωρίς παράπονα στο Leon, βρίσκοντας αμέσως την ιδανική για εκείνον ρύθμιση. Οι υπόλοιποι επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους μια ευρύχωρη καμπίνα, κάτι που σημαίνει στην πράξη ότι τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν άνετα, με αρκετό χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατά τους. Να προσθέσουμε σε αυτά και τον χώρο αποσκευών με τον όγκο των 380 λίτρων, ο οποίος μπορεί εύκολα να καλύψει με αξιοπρέπεια τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Το μεγάλο νέο ωστόσο για το μικρομεσαίο Seat, είναι ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου που τοποθετείται κάτω από το μπροστινό καπό. Είναι τόσο ραφιναρισμένος και γραμμικός στην λειτουργία του, που ξεγελάει και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου συνόλου. Ο θόρυβος που παράγει δεν γίνεται σε καμία περίπτωση ενοχλητικός, ωστόσο στο ρελαντί μπορεί κανείς να καταλάβει ότι είναι τρικύλινδρος, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό. Ανήκει στην οικογένεια βενζινοκινητήρων TSi και αποδίδει με την βοήθεια ενός τούρμπο 115 ίππους και 200 Nm ροπής, κινώντας το Leon σε πολύ καλούς ρυθμούς.
Εξάλλου δεν υστερεί στις εν κινήσει επιταχύνσεις (ρεπρίζ) και αποκρίνεται αμέσως στις εντολές του γκαζιού, ενώ το εξάρι μηχανικό σασμάν με την πολύ καλή αίσθηση και την σωστή κλιμάκωση βοηθάει στην αξιοποίηση των θετικών χαρακτηριστικών του μικρού TSi. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 9,6 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τις μετρήσεις της Seat, με την ίδια να υποστηρίζει ότι η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 202 χλμ./ώρα. Γρήγορα λοιπόν γίνεται αντιληπτό ότι αυτό το μοτέρ ταιριάζει πολύ καλά στην γκάμα του Leon, αφού αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικό στην πράξη, χάρη και στο σύστημα Start/Stop.
Για τις ημέρες που το είχαμε στην διάθεσή μας δεν απαίτησε περισσότερα από 6,7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο, τα οποία μπορεί να απέχουν από τα 4,3 λίτρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο, όμως είναι από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας! Αν μάλιστα δοθεί περισσότερη προσοχή στο γκάζι, γίνει καλύτερη εκμετάλλευση της ελαστικότητας του κινητήρα και της μέγιστης ροπής και πραγματοποιούνται αλλαγές ταχυτήτων νωρίτερα, τότε μπορεί να πέσει σχετικά εύκολα η μέση κατανάλωση κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ.
Στο δρόμο, η εικόνα του ισπανικού μοντέλου είναι πολύ καλή. Εμπνέει εμπιστοσύνη από την πρώτη στιγμή που θα πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι, είναι άνετο, με ασφαλή και διασκεδαστική οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση μέσα στην πόλη απορροφά σωστά τις ανωμαλίες και δεν κουράζει, ενώ εκτός αυτής και σε δρόμους με στροφές δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλη κλίση, μεταδίδοντας έτσι μια σπορ εικόνα. Οι αντιδράσεις του σε κάθε περίπτωση είναι προβλέψιμες, το τιμόνι έχει σωστή αίσθηση και πληροφόρηση και τα φρένα είναι ισχυρά κι ανθεκτικά. Σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο θα εκτιμηθεί και η καλή ηχομόνωση, μαζί με την σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες.
Συμπερασματικά, αυτή η έκδοση του Seat Leon είναι από τις πιο ολοκληρωμένες και συμφέρουσες για τα μέσα ελληνικά δεδομένα. Με την τιμή της βενζίνης να μην βρίσκεται στα απαγορευτικά επίπεδα των προηγούμενων χρόνων, μπορεί να κινηθεί οικονομικά εντός και εκτός πόλης, να ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας και να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, ανώτερες από αυτές των βασικών πετρελαιοκίνητων εκδόσεών του. Συγκριτικά με τις τελευταίες, το βασικό του «όπλο» είναι η αρκετά χαμηλότερη τιμή εκκίνησης. Ο τιμοκατάλογος για την έκδοση 1.0 Eco TSi Style Ecomotive ξεκινάει από τα 16.540€ με απόσυρση και την προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, 999 κ.εκ., τούρμπο, μεγίστη ισχύς 115 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 200 Nm στις 2.000 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση της κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 380 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.263/1.816/1.459 χιλιοστά.
Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6'', τελική ταχύτητα 202 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Εξοπλισμός
Επτά αερόσακοι, σύστημα πρόσφυσης, σύστημα ευστάθειας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, αυτόματος κλιματισμός, Cruise Control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι καθρέπτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία Cornering, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και οθόνη αφής 5 ιντσών, θύρες AUX/USB και κάρτας SD, σύνδεση με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!