Ενδιαφέρουσα ανταλλαγή
Η Audi φέρνει στην αγορά μια έκδοση που απουσιάζει από την κατηγορία των premium μικρομεσαίων, με το δημοφιλές A3 Sportback να συνδυάζεται άψογα με το σύστημα τετρακίνησης Quattro και με μικρό πετρελαιοκινητήρα 1.6 λίτρων. Με σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, αυτό το A3 προσφέρει το κάτι διαφορετικό, που ίσως κάποιοι αναζητούν!
Η εξωτερική του εμφάνιση είναι κατά βάση η ίδια με τα υπόλοιπα 1.6 TDi. Κρατάει την ενδιαφέρουσα, αλλά συγκρατημένη γραμμή σχεδίασης και διαφοροποιείται από τη διπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος και τα σήματα Quattro στη μάσκα και την πέμπτη πόρτα.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται το ίδιο μοτίβο, δηλαδή δεν αλλάζει σχεδόν τίποτα από τα υπόλοιπα μοντέλα και μόνο το σήμα Quattro στο ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό δεν θα βρεθεί σε ένα εμπροσθιοκίνητο 1.6 TDi. Αυτό σίγουρα δεν είναι μειονέκτημα, καθώς ο θάλαμος επιβατών του A3 χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική ποιότητα των υλικών, τη στιβαρή συναρμογή τους και την πολύ καλή ηχομόνωση! Η σχεδίαση είναι σύγχρονη αλλά σοβαρή και δεν υπάρχουν εργονομικά φάουλ, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος. Στον τομέα των χώρων δεν θα υπάρξουν παράπονα καθώς κινείται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν μέσα στην καμπίνα και μάλιστα με άνεση, όμως ο χώρος αποσκευών δεν έχει χωρητικότητα 380 λίτρων όπως στα υπόλοιπα A3 Sportback αλλά 340, λόγω της τετρακίνησης που μείωσε το συνολικό ύψος του.
Ο 1.6 TDi που εφοδιάζει τη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 110 ίππους και 250 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι ικανοποιητικές και δεν θα αποθαρρύνουν τον οδηγό του να προσπεράσει ή να ταξιδέψει με πλήρες φορτίο, όμως συγκριτικά με την εμπροσθιοκίνητη έκδοση είναι ελαφρώς υποδεέστερες. Σύμφωνα με τους αριθμούς που ανακοινώνει η Audi, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,2 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Το θετικό είναι πως «τραβάει» από χαμηλά και με το Audi Drive Select στην επιλογή Dynamic έχει και καλή απόκριση στο γκάζι, ενώ το εξάρι μηχανικό σασμάν (το μόνο διαθέσιμο για το τετρακίνητο 1.6 TDi) έχει έξυπνα κλιμακωμένες σχέσεις. Ο θόρυβος του μοτέρ από την άλλη θα φτάσει μέσα στην καμπίνα σε λογικό πλαίσιο όμως δεν θα ενοχλήσει με τη χροιά του, καθώς διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η φίρμα αναφέρει πως χρειάζεται 4,7 λίτρα ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, με τον υπολογιστή ταξιδίου του οχήματος να δείχνει 7,4 λίτρα για την ίδια απόσταση, όσο το είχαμε στα χέρια μας.
Πάντως, τις μεγαλύτερες διαφορές αυτού του A3 τις καταλαβαίνεις οδηγώντας, εισπράττοντας μια άριστη οδική συμπεριφορά. Το σύστημα τετρακίνησης Quattro δίνει απόλυτη αίσθηση σταθερότητας σε οποιεσδήποτε συνθήκες, με τους 110 ίππους του κινητήρα να μην καταφέρνουν να «σπάσουν» την πρόσφυση σχεδόν σε καμία περίπτωση, όταν η άσφαλτος είναι καλή. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς με άνεση να επιταχύνεις ακόμη και μέσα στη στροφή, με την τροχιά που ακολουθεί το αυτοκίνητο να είναι ακριβώς αυτή που ορίζεις με το τιμόνι!
Σε οδόστρωμα με ασφαλτοτάπητα «γυαλί» η εικόνα αυτή δεν αλλάζει, δίνοντας σιγουριά στον οδηγό και μόνο σε ακραίες καταστάσεις θα υποστρέψει ελαφρώς, όπως τα περισσότερα μοντέλα που εφοδιάζονται με τετρακίνηση Haldex. Σε κάθε περίπτωση δεν θα ξαφνιάσει, με τις αντιδράσεις του είναι πολύ ομαλές και προβλέψιμες. Η αίσθηση του τιμονιού είναι αρκετά καλή και αυτό σημαίνει ότι έχει σωστό βάρος, παρέχοντας σωστή πληροφόρηση. Επίσης, είναι ακριβές, ενώ το σύστημα πέδησης είναι ακόμη ένα δυνατό του σημείο με πολύ καλή απόδοση και αντοχή. Ταξιδεύοντας η άνεση είναι η πρώτη προτεραιότητα και η καμπίνα δεν ενοχλείται από οποιοδήποτε θόρυβο. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος που πάει «πακέτο» με το Quattro απορροφά τις κακοτεχνίες των δρόμων σαφώς καλύτερα από τον ημιάκαμπτο άξονα των λοιπών 1.6 TDi, προσθέτοντας ακόμη μερικούς πόντους.
Εν κατακλείδι, το Audi A3 Sportback 1.6 TDi Quattro είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, που απευθύνεται σε συγκεκριμένα γούστα και ανάγκες. Όποιος αναζητά κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης σε όλες τις καιρικές συνθήκες, μαζί με ένα οικονομικό μοτέρ χαμηλού κυβισμού με το «περιτύλιγμα» ενός premium μικρομεσαίου, δεν θα πτοηθεί από τις ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις και την ελάχιστα αυξημένη κατανάλωση. Ο τιμοκατάλογος της Audi για αυτή την έκδοση ξεκινάει από τις 28.550€ για τη βασική έκδοση με πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας, χωρίς απόσυρση και με τα νέα φορολογικά μέτρα.
Περισσότερες φωτογραφίες και video εδώ!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!