To αστέρι του οικογενειάρχη
Οδηγούμε στη Γερμανία την Mercedes E-class Estate και ανακαλύπτουμε, γιατί λατρεύουν στο εξωτερικό τα μεγάλα στέισον βάγκον πολυτελείας.
To αριστοκρατικό Αμβούργο ήταν το ιδανικό σκηνικό για την παρουσίαση ενός αρχοντικού μοντέλου, όπως η νέα Mercedes E-class Estate. Το πολυτελές στέισον βάγκον είναι ταυτόσημο σχεδιαστικά με την E-class sedan από τη μάσκα έως τα μεσαία κολονάκια και από εκεί και πίσω αρχίζουν βέβαια οι διαφοροποιήσεις. Επίσης απέκτησε ένα αεροδυναμικότερο αμάξωμα με τρεις πόντους μεγαλύτερο μήκος και τρία εκατοστά χαμηλότερο ύψος σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, ενώ το αυτοκίνητο δείχνει συνολικά δυναμικότερο και πιο σπορτίφ χάρη στους κοντύτερους προβόλους του και στην αύξηση του μεταξόνιου κατά 65 χιλιοστά.
Η κλίση της οροφής γίνεται έντονη από τη μέση προς το τέλος του αμαξώματος, χαρίζοντας έτσι στο αυτοκίνητο την αίσθηση ενός τετράθυρου Coupe, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα στενόμακρα φωτιστικά και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης.
Για τον σχεδιασμό του θαλάμου επιβατών ισχύει ό,τι και για το εξωτερικό ντιζάιν του αμαξώματος. Με άλλα λόγια, από το κόκπιτ μέχρι τα μεσαία κολονάκια έχει ξεπατικωθεί 100% από τη νέα λιμουζίνα E-class της Mercedes, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί κορυφαίας ποιότητας υλικά και προβλέπονται μεταξύ άλλων δύο μεγάλες οθόνες 12 ιντσών στο ταμπλό με την οριζόντια αρχιτεκτονική. Στο πίσω μέρος επικρατεί για τα πόδια ανάλογη ευρυχωρία, όπως στη λιμουζίνα E-class, όμως τα καθίσματα έχουν τοποθετηθεί λίγο χαμηλότερα και έτσι αυξήθηκε ο διαθέσιμος αέρας για τα κεφάλια κατά τρία εκατοστά.
Βέβαια το απόλυτο κριτήριο για ένα στέισον βάγκον παραμένει ο χώρος φόρτωσης και εδώ εξακολουθεί να παίρνει η Mercedes E-class Estate άριστα, όπως και οι πρόγονοί της. Οι σπορτίφ γραμμές μείωσαν μεν κατά 100 λίτρα τον όγκο του, ο οποίος κυμαίνεται ωστόσο μεταξύ 648 και 1.820 λίτρων, οπότε παραμένει κορυφαίος στην κατηγορία του και καλύπτει ακόμη και τις πλέον υψηλές απαιτήσεις. Εχουν εφαρμοστεί επίσης ορισμένα έξυπνα τρικ, όπως είναι για παράδειγμα η ρύθμιση της κλίσης των πίσω καθισμάτων, που αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο του πορτ-μπαγκάζ, χωρίς να χρειαστεί να αναδιπλωθούν.
Το λανσάρισμα του δυναμικού και πολυτελούς στέισον βάγκον θα γίνει με τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις Ε 200 και Ε 250, που αποδίδουν 184 και 211 ίππους αντίστοιχα, αλλά και με την πετρελαιοκίνητη έκδοση 220 d με τον ολοκαίνουριο ντιζελοκινητήρα των 194 ίππων. Ειδικότερα ο τελευταίος δημιουργεί ένα αχτύπητο δίδυμο με αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Η συγκεκριμένη έκδοση καλύπτει με το παραπάνω τις απαιτήσεις της καθημερινότητας και δεν σου ξυπνά ποτέ την επιθυμία για κάτι δυνατότερο, καθώς τραβά δυνατά από χαμηλά χάρη στην υψηλή ροπή στρέψης των 400 Nm. Κερασάκι στην τούρτα είναι οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης, οι οποίες κυμάνθηκαν στη διάρκεια της δοκιμής μας μεταξύ 5 και 6 λίτρων ντίζελ ανά 100 χλμ.
Τον Δεκέμβριο θα κυκλοφορήσει και η έκδοση AMG E43 4Matic Estate με τρίλιτρο V6 βενζινοκινητήρα 401 ίππων και με 520 Nm ροπή στρέψης. Πρόκειται για μία έκδοση με έντονα σπορ χαρακτήρα, ο οποίος αποτυπώνεται και σε ορισμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, όπως οι διαφορετικές γρίλιες με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο τους, οι εντυπωσιακοί αεραγωγοί της μάσκας, οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος με διχρωμία μαύρου και χρωμίου, τα σπορ καθίσματα και βέβαια τα λογότυπα της AMG.
Από τη σύντομη εμπειρία μας στο τιμόνι ενός τέτοιου μοντέλου διαπιστώσαμε και στην πράξη ό,τι υπόσχονται τα χαρτιά, δηλαδή εκρηκτικές επιταχύνσεις, αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, γρηγορότερες αλλαγές ταχυτήτων στο σαζμάν και βέβαια ενισχυμένο ήχο από τις εξατμίσεις.
Για τιμές, δεν μπορούμε να πούμε ακόμη τίποτα, πριν την άφιξη της νέας Mercedes E-class Estate στην Ελλάδα. Εκτιμούμε όμως ότι θα είναι απλησίαστες για τον μέσο Ελληνα, όπως εξάλλου συνέβαινε και στο παρελθόν με τα προηγούμενα στέισον βάγκον της σειράς E-class της μάρκας με σήμα το αστέρι.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!