Oλα…συν στο νέο Ford Ka+
Mεγαλύτεροι χώροι, περισσότερες πόρτες και υψηλότερη άνεση για το Ford Ka τρίτης γενιάς, στου οποίου την ονομασία προστέθηκε ένα…Plus (συν). Δικαιολογημένα πάντως!
Η Ford προσεγγίζει με εντελώς διαφορετικό τρόπο την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Το νέο Ka+ αποτελεί ένα απολύτως «λογικό» μίνι με πειστικά επιχειρήματα γύρω από την καθημερινότητά μας σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, που απευθυνόταν στο θυμικό των αγοραστών εξαιτίας του lifestyle χαρακτήρα του. Το Ka τρίτης γενιάς δεν απέκτησε τυχαία στην ονομασία του ένα συν (+), αφού διατίθεται πλέον αποκλειστικά με πέντε πόρτες, το μήκος του αγγίζει σχεδόν τα τέσσερα μέτρα και ψαρεύει πελάτες στα νερά της ίδιας κατηγορίας με το Fiesta, με το οποίο μοιράζεται εξάλλου το ίδιο πάτωμα και το χωρίζουν μόλις τέσσερα εκατοστά μήκος!
Με βάση αυτά τα δεδομένα αποτελεί το νέο Ford Ka+ ένα μοντέλο πόλης με ασυναγώνιστους χώρους ακόμη και στο πίσω μέρος, που αποτελεί συνήθως την αχίλλειο φτέρνα κάθε μίνι. Όπως διαπιστώσαμε από την πρώτη οδηγική επαφή μας μαζί του, αυτό ισχύει και για τον χώρο αποσκευών με 270 λίτρα όγκο, που δεν αφήνει περιθώρια για γκρίνια. Μας εντυπωσίασε επίσης η πρακτικότητα του πεντάθυρου αυτοκινήτου, καθώς εφοδιάζεται με 21 θήκες για μικροαντικείμενα, μεταξύ των οποίων και μία βάση για τη στήριξη του Smartphone και άλλων κινητών συσκευών με ειδική υποδοχή για τη φόρτισή τους. Τα πλαστικά είναι βέβαια σκληρά, όμως η συνολική εικόνα του κόκπιτ κρίνεται αξιοπρεπέστατη για ένα μοντέλο με τιμές γύρω στις 10.000 έως 11.000 ευρώ, όπως είναι το νέο Ford Ka+.
Mέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να δούμε και την επιλογή της Ford να μην εφοδιάσει το νέο μίνι της με τούρμπο κινητήρες της οικογένειας EcoBoost, αλλά με τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό των 1,2 λίτρων, που αποδίδει 70 και 85 ίππους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε το μοτέρ των 85 ίππων, που προσφέρεται βέβαια περισσότερο για μετακινήσεις σε αξιοπρεπείς ρυθμούς, ενώ συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Ακόμη όμως και έτσι, έπρεπε να διατηρήσουμε αρκετά ψηλά τις στροφές του κινητήρα, για να διατηρήσει μία επαρκή σπιρτάδα, όπως εξάλλου αποτυπώνουν και οι εργοστασιακές επιτάχυνσης (0-100 χλμ./ώρα σε 13,3’’).
Το Ka+ μεταμορφώνεται πάντως προς το καλύτερο, μόλις πιάσει την επιθυμητή ταχύτητα, οπότε θυμίζει πολύ το ευέλικτο και οδηγικά ευχάριστο Fiesta. Παρά το υψηλότερο κέντρο βάρους του, το Ka τρίτης γενιάς παραμένει ουδέτερο στις στροφές και φιλτράρει πολύ αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδικού δίκτυου της ανατολικής Αττικής, όπου πραγματοποιήσαμε και την πρώτη επαφή μαζί του (θα ακολουθήσει σύντομα και αναλυτικότερη).
Το νέο Ford Ka+ κοστολογείται 10.970 ευρώ στη βασική έκδοση με κινητήρα 70 ίππων και 11.470 ευρώ στην πλουσιότερη Ultimate με 85 άλογα. Είναι προφανές, ότι η επιλογή της πολυτελέστερης και δυνατότερης έκδοσης θα συγκεντρώσει τις περισσότερες προτιμήσεις ως καλύτερο value for money. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά, ότι διαθέτει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, Cruise Control, σύστημα MyKey για την παραμετροποίηση διάφορων ρυθμίσεων ανάλογα με το κλειδί χρήσης, υπολογιστή ταξιδιού, υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηχοσύστημα με φωνητικό έλεγχο και χειριστήρια στο δερμάτινο τιμόνι, κλπ. Εννοείται, ότι τα νέα Ka+ διατίθενται με πέντε χρόνια εγγύηση της αντιπροσωπείας, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Ford.
Συμπέρασμα: Το νέο Ford Ka+ δεν διαθέτει την προσωπικότητα των προηγούμενων, έχει γίνει όμως ελκυστικότερο μέσα από τα πληθωρικά προσόντα του, όπως τους άνετους χώρους, την ευχάριστη οδηγική αίσθηση και την καλή σχέση τιμή αγοράς / εξοπλισμού. Χώρια που μας αποκαλύπτει έμμεσα, ότι θα μεγαλώσουν αισθητά και οι διαστάσεις του Fiesta επόμενης γενιάς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ford Ka+ 1.2 85 PS
Τετρακύλινδρος κινητήρας 1.198 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 85 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 112 Nm, κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 270 έως 849 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.929/1.695/1.534 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3΄΄, μέση κατανάλωση 5,0 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!