Skoda Karoq, το πολυσύνθετο SUV
Το Yeti μπορεί πλέον να αποσυρθεί από τους δρόμους και να συνεχίσει τη ζωή του ως χιονάνθρωπος των Ιμαλαϊων, καθώς η Skoda λανσάρισε τον διάδοχό του. Ονομάζεται Karoq και πρόκειται για ένα κόμπακτ SUV μήκους 4,39 μ. με μοντέρνο σχεδιασμό, έξυπνες ιδέες και μηχανικά μέρη από πάνω ράφια του ομίλου VW. Σε καμία περίπτωση πάντως δεν πρόκειται για ένα Seat Ateca ή VW Tiguan με διαφορετικά λογότυπα, αν και τα τρία μοντέλα μοιράζονται το ίδιο πάτωμα και αρκετά άλλα εξαρτήματα.
Kινητήρες, επιδόσεις
Η πρώτη οδηγική επαφή μας με το Karoq έγινε στη Σικελία, όπου είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε αυτοκινητοδρόμους υψηλών ταχυτήτων, στο επαρχιακό δίκτυο του ιταλικού νησιού, αλλά και σε ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές εκτός δρόμου. Η αρχή έγινε με τον γνωστό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου με 116 ίππους, που μας κατέκτησε – για μια ακόμη φορά – με τη σπιρτάδα του και αποδείχθηκε υπερεπαρκής για τις μετακινήσεις εντός, αλλά και εκτός πόλης. Πρόκειται για ένα εύστροφο μοτέρ με χαμηλό θόρυβο, που γίνεται απλά εντονότερος στα υψηλά πεδία περιστροφών.
Δεύτερη επιλογή μας ήταν η έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων TSI Evo και 150 ίππους, οι οποίοι σχεδόν απογειώνουν το τσέχικο SUV, μαζί με τη διάθεση του οδηγού του. Αναμφίβολα αποτελεί μία ιδανική επιλογή για τους οπαδούς των επιδόσεων και της άνεσης, που προσφέρει ένα τετρακύλινδρο μοτέρ, ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων DSG αντί του μηχανικού κιβωτίου με τις έξι ταχύτητες, που προβλέπεται στάνταρ. Προσωπικά, μας κάλυψε απόλυτα η μικρότερη βενζινοκίνητη έκδοση, που είναι και ελαφρά οικονομικότερη σε κατανάλωση, παρόλον ότι στον 1.5 Εvo απενεργοποιούνται οι δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, όταν ακολουθεί ο οδηγός ένα χαλαρά στυλ στο τιμόνι.
Στον δρόμο
Οι μηχανικοί της Skoda προτίμησαν μία μαλακή ρύθμιση για τις αναρτήσεις του νέου SUV τους, στοχεύοντας προφανώς στην άνεση των επιβατών χάρη στο άριστο φιλτράρισμα των κραδασμών. Αυτό σημαίνει ελαφρά αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές, οι οποίες πάντως δεν ενοχλούν, αφού τα καλοφτιαγμένα καθίσματα συγκρατούν πολύ σωστά το σώμα. Ελαφρά σφιχτότερη αίσθηση μας έδωσε η τετρακίνητη έκδοση με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, που εφοδιάζεται με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων.
Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από το εσωτερικό και το σύστημα Varioflex, που κοστολογείται 420 ευρώ και προσφέρει άπειρες δυνατότητες διαμόρφωσης του σαλονιού. Το αριστερό και το δεξί πίσω κάθισμα είναι κυλιόμενα και αφαιρούμενα και ανασηκώνονται και προς τα εμπρός, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξομειώνεται μεταξύ 479 και 588 λίτρων. Πιστή στο σλόγκαν Simply Clever, η Skoda προσφέρει το Karoq με διπλής όψης πάτωμα για τον χώρο αποσκευών, ώστε να μη λερώνεται ανάλογα με τη χρήση του, όπως επίσης με έναν φακό με μαγνήτη για στερέωση στο αμάξωμα, για να φωτίζει στο σκοτάδι, αν π.χ. χρειαστεί να αλλάξει ο οδηγός λάστιχο μέσα στη νύχτα. Πρόκειται για ορισμένες μόνον από τις πολλές λεπτομέρειες, που κάνουν ωστόσο τη διαφορά, αν τις προσθέσεις μαζί. Ουσιαστικά οι δυνατότητες μεταβλητότητας του σαλονιού του Karoq είναι ισοδύναμες με τις αντίστοιχες ενός κλασικού πολυμορφικού μοντέλου.
Χώροι, κόκπιτ
Ο σχεδιασμός του κόκπιτ συνδυάζει τη λειτουργικότητα με μοντέρνα στοιχεία, ενώ κυριαρχεί η οθόνη αφής των οκτώ ιντσών, που διατίθεται στάνταρ στη βασική έκδοση Ambition. Η ποιότητα των υλικών μας άρεσε, το ίδιο και το προσεγμένο φινίρισμα, ενώ στη διάθεση του οδηγού βρίσκονται όλα τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης, από το ραντάρ απόστασης έως την προειδοποίηση για την απόκλιση από τα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας και από την εξαφάνιση της νεκρής γωνίας στον καθρέφτη έως τους αισθητήρες κίνησης, χάρη στους οποίους ανοίγει αυτόματα το καπό του πορτ-μπαγκάζ, μόλις πλησιάσεις με το πόδι κοντά τους. Eννοείται, ότι το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει τη συνδεσιμότητα με συσκευές Android και IOS, όπως επίσης με τις αντίστοιχες ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ το κινητό φορτίζεται επαγωγικά και χωρίς σύνδεση με καλώδια.
Τιμές, εξοπλισμοί
Οι παραγγελίες για το Skoda Karoq θα ξεκινήσουν στη χώρα μας τον Νοέμβριο και οι πρώτες παραδόσεις αυτοκινήτων θα αρχίσουν να γίνονται από τον Ιανουάριο του 2018. Στα υπέρ του μοντέρνου SUV καταγράφονται – μεταξύ άλλων - οι λογικότατες τιμές του σε συνδυασμό με ένα ελκυστικό πακέτο χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα η βενζινοκίνητη έκδοση Ambition 1.0 TSI των 116 ίππων ξεκινά από 19.900 ευρώ με στάνταρ ζάντες αλουμινίου, 9 αερόσακους, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, ημιαυτόματο κλιματισμό, κλπ. Η έκδοση 1.5 TSI Evo των 150 ίππων και η ντίζελ 1.6 TDI των 116 αλόγων κοστίζουν από 21.900 ευρώ, όσο δηλαδή και βενζινοκίνητη του ενός λίτρου με το αυτόματο κιβώτιο DSG.
Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ελληνικής αντιπροσωπείας προβλέπει μόνον 3,9% επιτόκιο, 2+2 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και 4 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια.
Nα επισημάνουμε επίσης, ότι μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα αποκτήσει το Karoq τετρακίνητη έκδοση σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα των 150 ίππων, αλλά και με τον γνωστό δίλιτρο TDI του ομίλου της VW με 190 χορταστικά άλογα.
Tεχνικά χαρακτηριστικά Skoda Karoq
Karoq | 1,0 TSI | 1,5 TSI | 1,6 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI |
---|---|---|---|---|---|
Iσχύς: | 116 PS | 150 PS | 116 PS | 150 PS | 190 PS |
Ροπή στρέψης: | 175 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Τελική ταχύτητα: | 187 χλμ./ώρα | 204 χλμ./ώρα | 188 χλμ./ώρα | 207 χλμ./ώρα | 211 χλμ./ώρα |
0 – 100 χλμ./ώρα: | 10,6 s | 8,4 s | 10,7 s | 8,9 s | 7,8 s |
Κατανάλωση: | 5,3 l/100 km | 5,1 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,4 l/100 km | 5,3 l/100 km |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!