Το αντισυμβατικό SUV

Γιώργος Βαρίνος
Το αντισυμβατικό SUV
Το νέο Suzuki Ignis ξεφεύγει εντελώς αισθητικά από το προηγούμενο, πείθει όμως με το τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του για διαδρομές στην πόλη και –ενίοτε- στο χώμα, ιδίως στις εκδόσεις 4Χ4.

Από το ένα άκρο στο άλλο πήγε η Suzuki με το νέο Ignis, που διαφοροποιείται εντελώς από το προηγούμενο. Η ιαπωνική μάρκα έπιασε τον παλμό της αγοράς, που διψάει για SUV και τον προσάρμοσε στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, φτιάχνοντας ένα ενδιαφέρον «υβρίδιο» χωρίς άμεσο ανταγωνιστή! Η εξωτερική σχεδίαση, είναι εκείνη που θα πολώσει περισσότερο. Από εμπρός είναι το νέο Ignis αρκετά αρμονικό στο μάτι και ομολογουμένως, καλαίσθητο, με το πίσω μέρος να διχάζει οπτικά με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του. Όπως κι αν έχει όμως, το Ignis αποπνέει έναν «παιχνιδιάρικο» αέρα μέσα από το ντιζάιν του, που κρίνεται χωρίς αμφιβολία ξεχωριστό και αντισυμβατικό.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι αρκετά πιο…κλασικά. Η αισθητική υπηρετεί το λιτό στυλ και η οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας κυριαρχεί στο λειτουργικό κόκπιτ. Κάτω από αυτό βρίσκονται τα πρακτικά χειριστήρια του κλιματισμού και γενικότερα δεν υπάρχουν εργονομικά φάουλ, που δυσκολεύουν την καθημερινή συμβίωση με το μικρό Suzuki. Οι χώροι αποδεικνύονται εξαιρετικοί για το μέγεθος του αμαξώματος, αφού βολεύονται άνετα τέσσερις ενήλικες, ενώ πρακτικές θήκες υπάρχουν διάσπαρτες στο εσωτερικό. Από την άλλη, όλα τα πλαστικά που συναντούμε κρίνονται σκληρά, όμως είναι σωστά συναρμολογημένα, με εξαίρεση ένα κομμάτι χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Άλλο ένα συν του νέου Ignis εντοπίζεται στο μεγάλο, για τα δεδομένα της κατηγορίας του, πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 267 λίτρων.

Ο κινητήρας που δοκιμάσαμε με το Ignis, ήταν ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.2 DualJet, που αποδίδει 90 ίππους ισχύ και 120 Nm ροπής, ενώ επαρκεί πλήρως, για να κινήσει με αποδεκτή σβελτάδα το ελαφρύ αμάξωμα των μόλις 810 κιλών. Το μοτέρ ανταποκρίνεται άριστα στο πάτημα του γκαζιού και η επιτάχυνση είναι άμεση, κάτι που δεν περιμένεις οπωσδήποτε με βάση τις προδιαγραφές του στα χαρτιά. Τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 12,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα, όμως η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι οδηγείς ένα γρηγορότερο αυτοκίνητο. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις της Suzuki στα 4,6 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα σε...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!