Δοκιμάζουμε το νέο SUV Seat Arona στην Ελλάδα (pics)

Gazzetta team
Δοκιμάζουμε το νέο SUV Seat Arona στην Ελλάδα (pics)
To μικρό SUV βασίζεται στο Ibiza, πείθει με την ευελιξία και τη σπιρτάδα του στον δρόμο, ενώ γοητεύει το μάτι με καλόγουστες διχρωμίες του αμαξώματος.

Το νέο Seat Arona έλαβε το όνομά του από μία πόλη της Τενερίφης και αποτελεί το προσιτότερο SUV μεταξύ όλων των εταιρειών του ομίλου VW, καθώς οι τιμές του ξεκινούν στη βασική βενζινοκίνητη έκδοση Reference των 95 ίππων από 14.900 ευρώ. Ταυτόχρονα μπορεί να επαίρεται και για άλλη πρωτιά, αφού είναι και το πρώτο SUV του ομίλου με το νέο πάτωμα Α0, που προορίζεται για τα μικρά μοντέλα της γκάμας, όπως το Ibiza.

Το αποτέλεσμα είναι ένα ελαφρά κοντύτερο μεταξόνιο και λίγο πιο περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες σε σχέση με τα αδελφά μοντέλα του, που βασίζονται στο πάτωμα MQBA1. Επίσης η πλατφόρμα Α0 δεν επιτρέπει την τετρακίνηση, οπότε το Arona κυκλοφορεί αποκλειστικά ως εμπροσθοκίνητο.

Δεν πρόκειται πάντως για ουσιαστικά προβλήματα, αφού το μικρό SUV της ισπανικής μάρκας εξελίχθηκε κυρίως για μετακινήσεις εντός πόλης, ενώ απέχει 19 εκατοστά από το έδαφος, που θεωρούνται πολλά για τα δεδομένα της κατηγορίας του και βοηθούν ενάντια στις λακούβες και στις κακοτεχνίες.

Σχεδιασμός, χώροι

 

Για τους ανθρώπους της Seat ήταν σημαντικό, να συγκρατήσουν το βάρος του νέου μοντέλου τους χαμηλά, ώστε να προσφέρει την απαιτούμενη σπιρτάδα και ευελιξία, πράγμα που κατάφεραν. Τα βενζινοκίνητα Seat Arona ζυγίζουν κάτι λιγότερο από 1,2 τόνους και αυτό το αντιλαμβάνεσαι αμέσως μόλις καθίσεις στο τιμόνι του. Στην πρώτη οδηγική μας επαφή με το μήκους 4,14 μ. πεντάθυρο αυτοκίνητο εντυπωσιαστήκαμε από την «αέρινο» τρόπο που κινείται χάρη στη σχετικά μικρή μάζα του.

Ετσι και αλλιώς σε προδιαθέτει θετικά και ο εξωτερικός σχεδιασμός του με αρκετές νεανικές πινελιές και με 68 διαφορετικές δυνατότητες διχρωμίας! Χάρη σε αυτές δείχνει το Arona φρέσκο και cool, εκφράζοντας άριστα τη σύγχρονη φιλοσοφία του «Αστικού (Urban) Lifestyle». Το ισπανικό μοντέλο παίρνει τις στροφές με ακρίβεια και με λογικές κλίσεις, αν και οι σχετικά περιορισμένοι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών μαζί με το μέτριο φιλτράρισμα των κραδασμών υπενθυμίζουν τον αστικό χαρακτήρα του, άσχετα αν στην Ελλάδα θα χρησιμοποιηθεί κατά κόρον ως πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο. Σε αυτό συμβάλλει και ο αξιοπρεπέστατος χώρος αποσκευών με όγκο μεταξύ 400 και 1.280 λίτρων.

Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, προβλέπονται αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και μία οθόνη οκτώ ιντσών (5 ιντσών στη βασική έκδοση Reference) για το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης μέσω της οποίας γίνεται η σύνδεση με τις ψηφιακές πλατφόρμες Android Auto και Apple CarPlay. Γενικά το Arona ξεχωρίζει με τα επίπεδα εξοπλισμού του (βασικού ή προαιρετικού) και εντυπωσιάζει με συστήματα, όπως του αυτόματου παρκαρίσματος, του προσαρμοζόμενου περιοριστή ταχύτητας, κλπ.

Κινητήρας, αίσθηση

Στην περιοχή της Πιερίας δοκιμάσαμε αποκλειστικά βενζινοκίνητες εκδόσεις με τον γνωστό «χιλιάρη» τρικύλινδρο TSI στην εκδοχή των 115 ίππων. Το μοτοράκι ταιριάζει γάντι στο Arona, ανεβάζει εύκολα στροφές και –εφόσον τις διατηρήσεις αρκετά ψηλά- αποδεικνύεται σπιρτόζο (0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,8’’, τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα), χάρη και στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση. Να σημειώσουμε, ότι ο βενζινοκινητήρας 1.0 TSI των 95 ίππων εφοδιάζεται με μηχανικό σαζμάν πέντε ταχυτήτων, ενώ προβλέπονται και εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων.

Το γρηγορότερο βενζινοκίνητο Arona διαθέτει τον νέο τετρακύλινδρο 1,5 λίτρων με 150 ίππους ισχύ, με μεταβλητή γεωμετρία του υπερσυμπιεστή και απενεργοποίηση των μισών κυλίνδρων του, όταν δεν απαιτείται μεγάλη ισχύς. Για τους φίλους του πετρελαίου προβλέπονται εκδόσεις με τον γνωστό 1.6 TDI και 95 ή 115 άλογα.

Όπως προαναφέραμε, οι τιμές κρίνονται απολύτως λογικές, ξεκινούν στη βενζινοκίνητη έκδοση Reference των 95 ίππων από 14.900 ευρώ και σε εκείνη των 115 αλόγων με τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό της έκδοσης Style από 16.500 ευρώ. Εξαιρετική κρίνεται η τιμή των 19.000 ευρώ για το Arona 1.5 TSI EVO με τους 150 ίππους, ενώ τα πετρελαιοκίνητα μοντέλο ξεκινούν από 16.900 ευρώ για την έκδοση 1.6 ΤDI Reference 95 PS και από 18.850 για την 1.6 TDI Style με τα 115 άλογα.

Seat Arona 1.0 TSI 115 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, 999 κ.εκ. χωρητικότητα, μεγίστη ισχύς 115 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ., κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 400 – 1.280 λίτρα, μεταξόνιο 2,57 εκατοστά, μήκος/πλάτος/ύψος 4,14/1,78/1,55 μ.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,8’’, τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 114 γρ./χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!