Με πολύ... τύπο το νέο πεντάθυρο Fiat Tipo! (pics)
Με όνομα γνωστό από τα παλιά χρόνια της Fiat, το νέο Tipo είναι ένα μοντέλο που έρχεται για να δώσει λύση στον «πονοκέφαλο» που έχουν οι οικογενειάρχες, όταν ψάχνουν ένα οικονομικό αλλά σύγχρονο και ασφαλές αυτοκίνητο. Στη hatchback εκδοχή του, είναι πιο αρμονικό συγκριτικά με το τετράθυρο σεντάν και ειδικά στην εμφάνιση, κερδίζει θετικές κριτικές. Τα δυναμικά νεύρα που συναντάμε στο αμάξωμα, δίνουν δυναμισμό και χαρακτήρα στο σύνολο και η εκτεταμένη χρήση χρωμίου, όπως στις χειρολαβές, προσθέτουν πόντους πολυτέλειας.
Στο εσωτερικό, δεν συναντάμε καμία απολύτως διαφορά συγκριτικά με το σεντάν. Αισθητικά δεν εντυπωσιάζει, ούτε απογοητεύει όμως. Η κεντρική κονσόλα με τη μεγάλη οθόνη αφής που φιλοξενεί τις ενδείξεις του συστήματος πολυμέσων UConnect είναι μοντέρνα και ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος, με όλες τις βασικές ενδείξεις για τη σωστή πληροφόρηση του οδηγού.
Η ποιότητα των υλικών είναι ικανοποιητική, όμως τα περισσότερα πλαστικά, με εξαίρεση ένα σημείο της κεντρικής κονσόλας, είναι σκληρά. Ωστόσο έχουν προσεκτική συναρμογή και με αυτό τον τρόπο, δεν ακούγονται τριγμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι κατά την ώρα της οδήγησης. Οι χώροι από την άλλοι θα ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό. Τέσσερα άτομα βολεύονται με χαρακτηριστική άνεση ανεξαρτήτως ύψους των επιβατών και οι πίσω δεν θα παραπονεθούν ακόμη και μετά από μια πολύωρη διαδρομή. Αν οι περιστάσεις το επιτρέπουν, ένας πέμπτος δεν θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα. Το πορτμπαγκάζ μπορεί να μην έχει την χωρητικότητα των 520 λίτρων του σεντάν, έχει όμως 440 λίτρα που στην πλειονότητα των περιστάσεων είναι αρκετά και αδιαμφισβήτητα, είναι από τους κορυφαίους στην κλάση.
Ο κινητήρας που βρισκόταν κάτω από το καπό του «δικού μας» Tipo είναι ο γνωστός 1.3 MultiJet II της Fiat, με τους 95 ίππους και τα 200 Nm ροπής, που συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Στην πράξη κινεί άνετα το μικρομεσαίο μοντέλο και δεν νιώθεις να «τελειώνει» η δύναμή του νωρίτερα από ότι θα ήθελες, όντας ροπάτος και δυναμικός.
Το μόνο που ίσως ξενίσει είναι το κροτάλισμά του, που με ανοικτά παράθυρα φτάνει έως και την καμπίνα, όμως δεν είναι τόσο έντονο για να σε κάνει να παραβλέψεις τα υπόλοιπα πλεονεκτήματά του. Σε αυτά σημειώστε την κατανάλωση, που όσο το είχαμε στη διάθεσή μας πετύχαμε 5,0 με 5,5 λίτρα ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα, με τα περισσότερα από αυτά να καλύπτονται εντός πόλης! Η Fiat αναφέρει 3,7 λίτρα για την ίδια απόσταση και 99 γραμμάρια εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Τέλος, οι επιδόσεις δεν θα συναρπάσουν όμως σύμφωνα με τις μετρήσεις της μάρκας, τα 12 δευτερόλεπτα αρκούν ώστε το Tipo να βρεθεί στα 100 χλμ./ώρα από στάση και συνεχίζει μέχρι τα 180 χλμ./ώρα της τελικής του ταχύτητας.
Στο δρόμο το μοντέλο της Fiat είναι τυπικά οικογενειακό, με έμφαση στην άνεση των επιβατών. Η ανάρτηση αποτελείται από την κλασική για την κατηγορία λύση των γονάτων McPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω, όμως δεν κοπανάει και φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες. Στην πίεση δείχνει έξω από τα νερά του και δείχνει ότι δεν έχει κατασκευαστεί για αυτό, όμως δεν δυσανασχετεί και σε κάθε περίπτωση θα αντιδράσει ομαλά και προοδευτικά.
Ωστόσο στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός ενδέχεται να αναζητήσει μια έκτη σχέση, καθώς το πεντατάχυτο κρατά ψηλά τις στροφές (περίπου 3.000 στα 130 χλμ./ώρα). Το τιμόνι του έχει μέτρια αίσθηση αλλά καλή ακρίβεια και για συνθήκες πόλης, υπάρχει η επιλογή City που το κάνει πανάλαφρο και ιδανικό για δύσκολες μανούβρες.
Το Fiat Tipo όπως λέμε και παραπάνω είναι ένα ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο με χώρους, οικονομία, επαρκές μοτέρ και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Όμως το μεγαλύτερο προσόν του είναι και η τιμή του! Για την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.3 MultiJet II των 95 ίππων που δοκιμάσαμε, θα χρειαστείτε μόλις 15.600€ για τη βασική του έκδοση και 2.000€ περισσότερα για την πλουσιότερη Lounge, που περιλαμβάνει απλώς τα πάντα στον εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας. Ακόμη και σε αυτή την τιμή, είναι φθηνότερο από τα περισσότερα μοντέλα της κλάσης με το βασικό τους ντίζελ μοτέρ, στην πιο «φτωχή» έκδοση εξοπλισμού τους.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδος πετρελαιοκινητήρας, τούρμπο, 1.248 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 95 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 200 Nm στις 1.500 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 440 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.368/1.792/1.495 χιλιοστά.
Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,0'', τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,7 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Εξοπλισμός
Έκδοση Pop
Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, Air Condition, αυτόματο άνοιγμα πορτμπαγκάζ, σύστημα UConnect με θύρες AUX/USB, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
Έκδοση Lounge (επιπλέον της Pop)
Πακέτο χρωμίου, Cruise Control, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρας βροχής και φωτός, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης με αυτόματη λειτουργία ημέρας-νύχτας, έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, προβολείς ομίχλης, οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα UConnect με επιπλέον λειτουργία σύνδεσης Bluetooth, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!