Με δυνατή γεύση πραγματικού SUV το Volvo XC40 (pics & vid)

Γιώργος Βαρίνος
Με δυνατή γεύση πραγματικού SUV το Volvo XC40 (pics & vid)
Διασχίζουμε κάθετα την Πελοπόννησο με το Volvo XC40, απολαμβάνουμε τα χιλιόμετρα στην άσφαλτο και δεν ιδρώνουμε ούτε στο χώμα.

Συμπαγές και γεμάτο από προηγμένη τεχνολογία, το νέο XC40 αποτελεί την πιο προσιτή εκδοχή της σουηδικής άποψης περί SUV. Η Volvo αποφάσισε να δώσει το δικό της στίγμα στην κατηγορία των μικρών –μεσαίων SUV, το οποίο με το «καλημέρα» έφερε και τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018» για την Ευρώπη.

Απόλαυση Ζεν

Από τα πρώτα μέτρα οδήγησης του νέου XC40 οι θετικές εντυπώσεις όσον αφορά στην άνεση, στην ποιότητα κύλισης και στην ηρεμία του εσωτερικού, κυριαρχούν. Μπορεί το μοντέλο να θεωρείται αστικό SUV από άποψη διαστάσεων, με μήκος 4,425 μέτρα, ο τρόπος όμως που κινείται στο δρόμο είναι αρχοντικός και απόλυτα χαλαρωτικός για τους επιβάτες.

Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα diesel (D4), ο οποίος αποδίδει 190 ίππου ισχύος και 400 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Η ουσιώδης ακουστική επαφή οδηγού και επιβατών με το σύγχρονο κινητήριο σύνολο, γίνεται μόνο κατά τη φάση της πλήρους επιτάχυνσης. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, κινητήρας, αεροδυναμικοί και θόρυβοι κύλισης, μένουν σε ένα πολύ μακρινό παρασκήνιο.

 

Πρότυπο ισορροπημένης απόδοσης

Το νέο πλαίσιο CMA του XC40 είναι «γρανιτένιο» από άποψη στιβαρότητας και αυτό το νοιώθει κανείς τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου. Τριγμοί μηδέν, στρεβλώσεις ανύπαρκτες και μια σφιχτή αλλά ταυτόχρονα άνετη ανάρτηση, που εξασφαλίζει πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος, συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον, ασφαλές και αγχολυτικό σύνολο.

Τίποτα δεν διαταράσσει την ισορροπία. Οι επιδόσεις, με μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9’’ είναι επαρκέστατες, αλλά όχι ικανές να φέρουν σε δύσκολη θέση αναρτήσεις, σύστημα διεύθυνσης και φρένα. Έτσι το XC40 το απολαμβάνουν εξίσου ο οδηγός και οι επιβάτες, ασχέτως τύπου οδοστρώματος και χρόνου διαδρομής.

Ένα εξίσου σημαντικό πλεονέκτημα του μοντέλου αφορά την ευρυχωρία. Λόγω και του μεγάλου πλάτους των 1,86 μέτρων του αμαξώματος, πέντε επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς πρόβλημα, μαζί με 460 λίτρα αποσκευών.

Ό,τι μπορεί να θελήσεις

Στα πολύ καλά μηχανικά μέρη του XC40, έρχεται να προστεθεί και μια πλειάδα ψηφιακών συστημάτων που φροντίζουν για την ασφάλεια, την ψυχαγωγία και την επαφή οδηγού και επιβατών με το περιβάλλον. Δύο ψηφιακές οθόνες, η μια σε οριζόντια διάταξη με χρέη πίνακα οργάνων και η άλλη σε κάθετη διάταξη με χρέη συστήματος πολυμέσων, επιτρέπουν την ύπαρξη ελάχιστων διακοπτών στο ταμπλό του μοντέλου. Ταυτόχρονα, εξασφαλίζουν εύκολο έλεγχο των πάντων, με μόνα μειονεκτήματα τη μικρή υστέρηση απόκρισης του συστήματος πολυμέσων ορισμένες φορές και τα αρκετά υπό μενού στα οποία πρέπει να ανατρέξει κανείς, ανάλογα με τις πληροφορίες που ψάχνει. Ωστόσο η ποιότητα της οθόνης σε σχήμα tablet στο κέντρο του ταμπλό είναι κορυφαία, τόσο σε επίπεδο αντίθεσης, όσο και ανάλυσης εικόνας και ενδείξεων.

Ανάλογα καλή εικόνα αποκομίσαμε και για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, ειδικά του cruise control, που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σε αυτή των προπορευόμενων αυτοκινήτου και του συστήματος διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας. Επίσης διατίθεται πολύ προηγμένο σύστημα αυτόματης πέδησης με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών, μοτοσικλετιστών και δικυκλιστών, μέρα και νύχτα, σύστημα αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης με αντίθετα ερχόμενο όχημα και σύστημα μείωσης και αποφυγής τραυματισμού σε περίπτωση εξόδου από το δρόμο.

Downsizing μόνο σε διαστάσεις και τιμές

Δυναμικό και ιδιαίτερο αισθητικά, προηγμένο τεχνολογικά και με απόδοση στην πράξη που δεν αφήνει σχεδόν κανένα περιθώριο αρνητικής κριτικής, το νέο Volvo XC40 φέρνει την αύρα των μεγαλύτερων XC90 και XC60 στο πολύ πιο προσιτό πλαίσιο τιμής των 30.713, που κοστίζει η έκδοση Τ3, με τον κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων ισχύος 156 ίππων. Η έκδοση diesel D4 που οδηγήσαμε κοστίζει από 49.511 ευρώ, ενώ θα διατίθενται ακόμα τα XC40 D3 με δίλιτρο κινητήρα diesel 150 ίππων από 35.194 ευρώ, καθώς και Τ4 και T5 με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης 190 και 247 ίππων, προς 36.825 και 50.342 ευρώ αντίστοιχα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!