Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Citroen C4 Cactus (pics & vid)

Γιώργος Βαρίνος
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Citroen C4 Cactus (pics & vid)
O αντικαταστάτης του C4 φιλοδοξεί να «σιδερώσει» τους άθλιους ελληνικούς δρόμους και να αποτελέσει το πρότυπο της άνεσης στην κατηγορία του.

Σε μια όμορφη και κυρίως αποκαλυπτική για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου διαδρομή στα Μεσόγεια της Αττικής, το C4 Cactus μας συστήνεται εκ νέου, αυτή τη φορά εκτός της χώρας προέλευσής του όπου το οδηγήσαμε για πρώτη φορά.

Ξεκάθαρος στόχος η άνεση

Ευτυχώς η Citroen αποφάσισε να γυρίσει σελίδα και να πατήσει πάνω στη μεγάλη κληρονομιά καινοτομίας και τεχνολογικής πρωτοπορίας που διαθέτει. Η πρώτη γενιά του C4 Cactus ήταν το αρχικό δείγμα γραφής αυτής της νέας πορείας, στη συνέχεια ήρθαν τα C3 και C3 Aircross και πλέον το C4 Cactus δεύτερης γενιάς υπογράφει την αμετάκλητη μεταστροφή της γαλλικής μάρκας προς τις πατροπαράδοτες αξίες της.

Το κάνει δε πολύ ξεκάθαρα, καθώς το C4 Cactus δεν είναι ένα ακόμα πολυσυλλεκτικό μοντέλο της μικρής μεσαίας κατηγορίας, αλλά ένα αυτοκίνητο με πολύ έντονη και διακριτή προσωπικότητα. Το οποίο απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν τη μέγιστη άνεση και τη διαφοροποίηση μέσω της προσεγμένης αισθητικής.

 

Αυτό το καταφέρνει καταφανώς με τη σχεδίαση του αμαξώματος –που συνδυάζει στοιχεία crossover και κλασικού πεντάθυρου μικρομεσαίου- και τεχνολογικά με παρεμβάσεις σε καίρια σημεία όπως είναι η ανάρτηση, η ηχομόνωση και τέλος η ειδική σχεδίαση των καθισμάτων.

Πως επιτυγχάνεται ο στόχος

Το πιο ισχυρό στοιχείο του νέου C4 Cactus αποτελούν τα αμορτισέρ τεχνολογίας Progressive Hydraulic Cushions. Χαρήκαμε θα αναφωνήσετε, οπότε τα συστήνουμε με πολύ απλά λόγια ως αμορτισέρ διαθέτοντα έναν επιπλέον θάλαμο υδραυλικής απόσβεσης στο άνω και κάτω όριο της διαδρομής λειτουργίας τους. Αυτό τους επιτρέπει να προσομοιώνουν τη λειτουργία της πάλαι ποτέ υδραυλικής ανάρτησης της Citroen και να εξασφαλίζουν εξαιρετική απορρόφηση των κραδασμών και κορυφαία άνεση.

Στο εσωτερικό τα καθίσματα Advanced Comfort διαθέτουν παχύτερο και ειδικής κατασκευής υλικό, που προσαρμόζεται καλύτερα σε κάθε τύπο και βάρος σώματος και ταυτόχρονα δεν χάνει το σχήμα του με το πέρασμα των ετών. Όσον αφορά στη μείωση των θορύβων, τα παχύτερα κρύσταλλα στο εμπρός και πίσω παρμπρίζ, τα νέας σχεδίασης λάστιχα στεγανοποίησης στις πόρτες και τα περισσότερα μονωτικά υλικά λειτουργούν καταλυτικά.

Στο δρόμο, το αθροιστικό αποτέλεσμα όλων των παραπάνω κρίνεται ως άκρως επιτυχημένο, καθώς το C4 Cactus είναι οδοστρωτήρας στις κακοτεχνίες του δρόμου και ταυτόχρονα αγχολυτικό, καθώς «ρέει» όμορφα στην κίνησή του. Ακόμα και αν θες να πιέσεις ψάχνοντας κάτι που το μοντέλο δεν κατασκευάστηκε για να σου δώσει, οι αντιδράσεις του δεν είναι ποτέ άτσαλες. Την ίδια στιγμή το C4 Cactus δεύτερης γενιάς είναι πολύ πιο αθόρυβο στο εσωτερικό του από το μοντέλο που αντικαθιστά.

Συμπαγείς διαστάσεις, άνετοι χώροι

Παρά το γεγονός ότι το Citroen C4 Cactus είναι το πιο συμπαγές αυτοκίνητο της κατηγορίας του, με μήκος 4,17 μέτρα, το μεγάλο μεταξόνιο των 2,6 μέτρων και η προσεγμένη διαρρύθμιση του εσωτερικού απέφερε άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και 358 λίτρα όγκο για τις αποσκευές. Η εικόνα του εσωτερικού είναι επίσης ιδιαίτερα χαλαρωτική, καθώς ο οδηγός αντικρίζει πολύ λιγότερο πλαστικό στο ταμπλό από το σύνηθες της κατηγορίας, με όλες τις ενδείξεις να συγκεντρώνονται σε δύο ψηφιακές οθόνες, από τις οποίες η κεντρική είναι αφής και παίζει το ρόλο του κέντρου ελέγχου για το σύστημα πολυμέσων και άλλες λειτουργίες. Τα υλικά είναι τυπικής ποιότητας για την κατηγορία και ακόμα καλύτερα από το παρελθόν, ενώ η ορατότητα και η εργονομία πολύ καλές.

Ατού το χαμηλό βάρος

Το νέο C4 Cactus μπορεί να καυχιέται ότι είναι το πιο ελαφρύ αυτοκίνητο της κατηγορίας του και αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα με άμεσο πρακτικό αντίκρισμα: Καλύτερες επιδόσεις, πιο γραμμικές αντιδράσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και χαμηλή κατανάλωση.

Το μοντέλο ξεκινά από τα 1.083 κιλά και φτάνει έως τα 1.155 στη πιο βαριά εκδοχή του, δηλαδή κινείται στο πλαίσιο της αμέσως μικρότερης κατηγορίας και μάλιστα στα χαμηλά της επίπεδα. Στην έκδοση που οδηγήσαμε, αυτή με τον κινητήρα diesel των 100 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 11,8 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 184 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,6 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 στα 94 γρ./χλμ.

Το αυτοκίνητο είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγησή του και, παρά το κιβώτιο των πέντε σχέσεων, επιταχύνει άμεσα εκ κινήσει, αποδεικνύοντας ότι το χαμηλό βάρος είναι ένα πλεονέκτημα που το χαίρεσαι κάθε μέρα, σε κάθε χιλιόμετρο.

Και ένας ευχάριστος επίλογος

Η θετική εικόνα που αποκομίσαμε από την πρώτη οδήγηση του νέου Citroen C4 Cactus στη χώρα μας, ευτυχώς δεν αμαυρώθηκε με το άκουσμα των τιμών του. Αντιθέτως, ενισχύθηκε έτι περαιτέρω καθώς, σε σχέση με τον πλούσιο εξοπλισμό κάθε του έκδοσης, το κόστος του είναι από τα χαμηλότερα στην κατηγορία. Τα πέντε χρόνια εγγύηση που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία είναι ένα επιπλέον bonus, το οποίο ενισχύει την εντύπωσή μας ότι το Cactus θα έχει μια πολύ καλή πορεία στη χώρα μας. Στη συνέχεια παρατίθεται ο πίνακας με όλες τις εκδόσεις και τις τιμές του μοντέλου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!