Eρχεται από το μέλλον η νέα Mercedes A-class

Gazzetta team
Eρχεται από το μέλλον η νέα Mercedes A-class
Η τέταρτη γενιά του γερμανικού μοντέλου εντυπωσιάζει με ένα καινοτόμο κόκπιτ, νέους κινητήρες, πολύ υψηλότερη άνεση οδήγησης και συστήματα, που προέρχονται από τη χλιδάτη S-class.

Η Mercedes πήρε τη σκούπα και σάρωσε τα πάντα. Η νέα A-class συνιστά ένα τεράστιο άλμα εξέλιξης σε σχέση με την προηγούμενη και σε ορισμένους τομείς κάνει τους ανταγωνιστές της να μοιάζουν εντελώς ξεπερασμένοι. Ακόμη και η παρουσίασή της έγινε ανορθόδοξα, με τη γερμανική μάρκα να αποκαλύπτει αρχικά στη δημοσιότητα τμήματα του εσωτερικού της και στο τέλος τον εξωτερικό σχεδιασμό της. Για να μην αναφερθούμε στο γεγονός, ότι η πρώτη νέα A-class που αντικρίσαμε στην Κροατία, όπου έγινε το πανευρωπαϊκό test drive της, έπλεε στη…θάλασσα πάνω σε μία πλωτή εξέδρα!

Ακόμη και από την ακτή, η πρώτη εικόνα του compact μοντέλου με σήμα το αστέρι μας εντυπωσίασε αισθητικά, ενώ από κοντά διαπιστώνεις δια γυμνού οφθαλμού το αυξημένο μήκος του αμαξώματος, που φτάνει τα 4,42 μ. και είναι 12 εκατοστά μεγαλύτερο από την A-class τρίτης γενιάς. Πρόκειται για μία διαφορά, που ωφελεί κυρίως τους πίσω επιβάτες, καθώς απολαμβάνουν πλέον μεγάλης ευρυχωρίας ακόμη και αν αγγίζει το ύψος τους τα 1,90 μ. Πιο μεγάλο έγινε και το πορτ-μπαγκάζ, με τον όγκο του να κυμαίνεται μεταξύ 370 και 1.200 λίτρων, όμως εδώ θεωρούμε πολύ σημαντικότερο το πλατύτερο –κατά 20 ολόκληρα εκατοστά- άνοιγμα, που διευκολύνει αφάνταστα τη φόρτωση των αποσκευών.

Τεχνολογία, εσωτερικό

 

Σημείο αναφοράς αποτελεί χωρίς αμφιβολία το κόκπιτ με δύο οθόνες 10,25 ιντσών η καθεμία, που παραπέμπουν στην πολυτελέστατη Mercedes S-class και εκφράζουν την είσοδο σε μία νέα ψηφιακή εποχή, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το επαναστατικό σύστημα πολυμέσων Μercedes Benz User Experience (MBUX), το οποίο μαθαίνει τις συνήθειες και τις επιθυμίες του οδηγού, προσαρμόζεται σε αυτές και τον κατανοεί καλύτερα. Ο χειρισμός του γίνεται μέσω της οθόνης αφής (πρεμιέρα για τη Mercedes) και pads αφής στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι, τα οποία στέλνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον γνωστό περιστροφικό διακόπτη.

Κάποιες εντολές γίνονται εύκολα κατανοητές, όπως π.χ. αν δηλώσεις ότι κρυώνεις, οπότε ρυθμίζει αυτόματα το σύστημα τη θερμοκρασία σε πιο ευχάριστα επίπεδα. Αν πάντως ρωτήσεις απίθανα πράγματα, όπως έκανε ο συνάδελφος και συνοδηγός Μιχάλης Σταυρόπουλος, που ήθελε να μάθει τον καιρό στην Ίο και στα Στύρα Ευβοίας, εκεί υπήρχε ένα προβληματάκι συνεννόησης. Το MBUX καταγράφει επίσης διάφορες συνήθειες του οδηγού, όπως καθημερινές διαδρομές και συχνές τηλεφωνικές επικοινωνίες με συγκεκριμένα πρόσωπα, οπότε μπορεί να σου κάνει τη ζωή εύκολη ή να διαλύσει γάμους, όταν συνεπιβαίνει στο αυτοκίνητο το επίσημο έτερον ήμισυ!

Πραγματικά ατέλειωτος είναι ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού, ο οποίος είναι πρωτοφανής για ένα μοντέλο κατηγορίας κάτω των πέντε μέτρων. Ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης, έγχρωμο Head-up Display, έξυπνα φώτα LED, κλιματιζόμενα καθίσματα, μπροστινή κάμερα, κάμερα οπισθοπορείας, κλπ. μας δίνουν απλά μία γεύση. Να τονίσουμε πάντως, ότι ακόμη και στη βασική έκδοση προβλέπονται στο στυλάτο κόκπιτ με τα κορυφαίας ποιότητας υλικά δύο ψηφιακές οθόνες των επτά ιντσών, αλλιώς υπάρχουν επιλογές με δύο οθόνες 10,25 ιντσών και με μία μικρή και μία μεγάλη οθόνη.

Αίσθηση οδήγησης

Τεράστια βήματα έχουν γίνει στην άνεση οδήγησης, καθώς οι μηχανικοί της Mercedes δούλεψαν πάρα πολύ πάνω στις αναρτήσεις. Το αποτέλεσμα το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα, αφού η νέα Mercedes A-class αποσβένει πλέον εξαιρετικά τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ κινείται πολύ πιο αθόρυβα χάρη στην αναβαθμισμένη ηχομόνωση και στον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή 0,25 στην compact κατηγορία. Μεγάλη διευκόλυνση συνιστούν τα λεπτότερα κολονάκια, που έχουν βελτιώσει θεαματικά την ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε την αίσθηση οδήγησης της Mercedes A-class τέταρτης γενιάς, θα την ονομάζαμε ‘’απολύτως ισορροπημένη’’. Το αυτοκίνητο κάθεται πολύ στιβαρά στον δρόμο, όπου πείθει με την ευελιξία του και τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, όμως το ESP παρεμβαίνει σχετικά νωρίς (για λόγους ασφαλείας) και το τιμόνι ήταν ένα κλικ πιο ουδέτερο για το προσωπικό μας γούστο.

Κινητήρες, επιδόσεις

To λανσάρισμα της νέας Mercedes A-class θα γίνει στην Ελλάδα τον Ιούνιο, όμως μπορεί ήδη να παραγγελθεί στους εξουσιοδοτημένους εμπόρους της μάρκας. Η αρχική γκάμα θα περιλαμβάνει δύο κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου 1,5 λίτρων με 116 ίππους ισχύ, οι οποίοι πληρούν τις νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6d-Temp. Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας της έκδοσης Α 200 προέκυψε σε συνεργασία με τη Renault, διαθέτει χωρητικότητα 1,33 λίτρων και αποδίδει 163 ίππους ισχύ και 250 Nm μέγιστη ροπή στρέψης, ενώ είναι και το πρώτο μοτέρ της Mercedes με τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, όταν δεν απαιτεί ο οδηγός μεγάλο μέρος της ισχύος. Πρόκειται για έναν αρκετά σπιρτόζο κινητήρα, με εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, ο οποίος αρκείται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις σε 5,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Στην Κροατία οδηγήσαμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, το οποίο πάντως αντιδρούσε ορισμένες φορές απότομα και όχι ομαλά στις αλλαγές ταχυτήτων, ενώ θα κυκλοφορήσουν και εκδοχές με μηχανικά κιβώτια, όπως επίσης με τετρακίνηση.

Πιο σβέλτος αποδείχθηκε ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας της Α 250 με 224 ίππους και 350 Nm μέγιστη ροπή, που αποτελεί μετεξέλιξη του ήδη υπάρχοντος και φροντίζει για εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2’’, τελική 250 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 χλμ.). Στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυαζόταν με το γνωστό –και πολύ καλό- επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο DCT της Mercedes-, με το οποίο συνθέτει ένα πολύ καλό δίδυμο. Πάντως ήταν σαφής η πρόθεση της γερμανικής μάρκας να δημιουργήσει με την Α 250 ένα άψογα στημένο και γρήγορο, αλλά όχι εκρηκτικό, compact μοντέλο. Όποιοι ενδιαφέρονται για κάτι πιο σκληροπυρηνικό, θα πρέπει να αναμένουν τις δύο εκδόσεις ΑΜG, που θα ακολουθήσουν. Γενικότερα, η γκάμα της νέας A-class θα συμπληρωθεί σταδιακά από του χρόνου με κινητήρες χαμηλότερης ισχύος και με μία ηλεκτρική εκδοχή του αυτοκινήτου, πιθανώς ως Plug-in υβριδικό με αυτονομία μπαταρίας γύρω στα 100 χιλιόμετρα.

Τιμές αγοράς

Οι τιμές ανταποκρίνονται στον premium χαρακτήρα της νέας Mercedes A-class, αλλά και στα επίπεδα του –επίσης γερμανικού- ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα η ντιζελοκίνητη A 180d των 116 ίππων κοστίζει στην αυτόματη έκδοση από 32.338 ευρώ και η βενζινοκίνητη Α 200 των 163 αλόγων με το μηχανικό σαζμάν από 32.605 ευρώ. Η κορυφαία Α 250 Auto με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης θα ξεκινά στη χώρα μας από 44.120 ευρώ και βέβαια όλες αυτές οι τιμές μπορούν να ανέβουν πολύ υψηλότερα ανάλογα με τα επίπεδα του εξτρά εξοπλισμού.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!