Κορυφαίο σε όλα το νέο VW Touareg (pics & vid)
Το VW Touareg επιτέλεσε από την πρώτη στιγμή του λανσαρίσματός του πριν 16 χρόνια διπλή αποστολή. Από τη μία έπρεπε να συνεισφέρει κέρδη στον…κορβανά της γερμανικής μάρκας και από την άλλη, να αναβαθμίσει το γόητρο της Volkswagen δίνοντας μάχες στην άκρως απαιτητική κατηγορία των πολυτελών SUV. Και στα δύο τα κατάφερε περίφημα, καθώς οι πωλήσεις του ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο, ενώ έγινε το μόνο μοντέλο πολυτελείας της VW που βρήκε ανταπόκριση σε αντίθεση με τη λιμουζίνα Phaeton, που «πήγε άπατη».
Σχεδιασμός, αίσθηση οδήγησης
Ωστόσο το VW Touareg τρίτης γενιάς, που οδηγήσαμε στις αυστριακές Άλπεις, καλείται να επιτελέσει κάτι ακόμη δυσκολότερο και πιο συγκεκριμένα, να αναδειχθεί σε υπόδειγμα τεχνολογικών καινοτομιών και ποιότητας απέναντι σε μοντέλα, όπως το Audi Q7 η Porsche Cayenne και η BMW X5. Το πετυχαίνει μάλιστα με έναν εντυπωσιακό τρόπο, προβάλλοντας ένα άκρως δυναμικό προφίλ και διαθέτοντας την αυτοπεποίθηση ενός νικητή. Αυτό ενισχύεται από τις καθαρές γραμμές του και την επιβλητική μάσκα με τις μεγάλες γρίλιες, που θα την λατρέψουν οι Ασιάτες υποψήφιοι αγοραστές του νέου Touareg. Εδώ να πούμε, ότι το Touareg τρίτης γενιάς θα κυκλοφορήσει στην Ασία και στην Ευρώπη, όχι όμως και στις ΗΠΑ, όπου υπάρχει το επταθέσιο VW Atlas.
Το κορυφαίο SUV της μάρκας από το Βόλφσμπουργκ έγινε σχεδόν οκτώ εκατοστά μακρύτερο και τέσσερις πόντους πλατύτερο από το προηγούμενο, ωστόσο ζυγίζει 106 κιλά λιγότερο χάρη –μεταξύ άλλων- στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου. Αυτό επέτρεψε στον τρίλιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα των 286 ίππων, που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στις αυστριακές Άλπεις, να ξεδιπλώσει ένα σχεδόν…μεσογειακό ταμπεραμέντο, πάντα σε συνδυασμό με το –στάνταρ- αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, που άλλαζαν απαλά, σαν να γυρνούσαν τα γρανάζια του σε βούτυρο. Το τετρακίνητο Touareg συνδυάζει με ιδανικό τρόπο την άνεση και την πολυτέλεια ενός μοντέλου Grand Tourism με τη σπιρτάδα μίας σπορ μπερλίνας και τις χωμάτινες επιδόσεις ενός καθαρόαιμου μοντέλου εκτός δρόμου, καθώς απέχει 20 εκατοστά από το έδαφος.
Πρωτοποριακές τεχνολογίες
Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει όλα τα τεχνολογικά όπλα της φαρέτρας της VW, από τα συστήματα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας έως το πρωτοποριακό σύστημα νυχτερινής οδήγησης Nighvision, που διακρίνει μεταξύ ανθρώπων και ζώων σε αποστάσεις έως 130 μ. και από τα φώτα LED με 83 στοιχεία, που δεν τυφλώνουν ακόμη και στη μεγάλη σκάλα τους άλλους οδηγούς έως τις καταπληκτικές αεραναρτήσεις, που μετατρέπουν το βάρους δύο τόνων αυτοκίνητο σε μαγικό χαλί. Αν και πρόκειται για καινοτόμες τεχνολογίες, ορισμένες από τις οποίες εφαρμόζονται για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο, στο νέο Touareg λειτούργησαν όλες άψογα κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στην Αυστρία και βέβαια τις συνιστούμε, αν και επιβαρύνουν αρκετά την τιμή του αυτοκινήτου.
Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το νέο σύστημα τετρακίνησης, στο οποίο στρίβουν οι πίσω τροχοί αντίθετα από τους μπροστινούς σε ταχύτητες έως 47 χλμ./ώρα και από εκεί και πάνω κυλούν παράλληλα. Χάρη σε αυτό το τρικ μειώνεται η διάμετρος ολικής στροφής του αυτοκινήτου στα 11,20 μ., όσο δηλαδή και ενός κόμπακτ VW Golf, με αποτέλεσμα μία εξαιρετική ευελιξία ακόμη και όταν επικρατεί στενότητα χώρου.
Οθόνες για...φίλημα
Πέφτετε πάντως έξω, αν πιστεύετε ότι κάπου εδώ ολοκληρώνεται ο βομβαρδισμός τεχνολογίας από τη VW, γιατί τα καλύτερα βρίσκονται μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό. Η γερμανική μάρκα έχει δημιουργήσει μπροστά από αυτούς ένα μοναδικό «ψηφιακό τοπίο», που το βάφτισε ‘’Innovision Cockpit’’, κοστίζει βεβαίως μερικές χιλιάδες ευρώ εξτρά και απαρτίζεται από ένα ψηφιακό κόκπιτ με οθόνη 12,3 ιντσών και ένα σύστημα πολυμέσων με μία τρισδιάστατη οθόνη αφής 15 ιντσών πάνω από την κεντρική κονσόλα. Οι δύο οθόνες σχηματίζουν ένα ενιαίο σύνολο χωρίς μπουτόν και διακόπτες και με τη δυνατότητα, να αλλάζει ο οδηγός «σελίδες», όπως στα λειτουργικά συστήματα Apple και Android των Smartphones. Ετσι, μπορεί να ακούγεται όλο αυτό περίπλοκο, όποιος όμως γνωρίζει να χειρίζεται ένα σύγχρονο κινητό τηλέφωνο, δεν θα δυσκολευτεί καθόλου με το σύστημα πολυμέσων του νέου Touareg.
Aφήνουμε τελευταία τα…αυτονόητα, δηλαδή τους χώρους και τη λειτουργικότητα, που μας εντυπωσίασαν από κάθε άποψη, όπως εξάλλου και το πορτ-μπαγκάζ με ελάχιστο όγκο τα 810 λίτρα. Η τιμή αγοράς κινείται σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα για ένα μοντέλο με το λογότυπο της VW, καθώς θα ξεκινά πάνω από τις 80.000 ευρώ κατά το λανσάρισμα του Touareg τρίτης γενιάς τον Ιούνιο στη χώρα μας (στη Γερμανία ξεκινά από 60.000 ευρώ). Αν αλλάξεις πάντως το λογότυπο με το αντίστοιχο ενός Audi ή μίας BMW, τότε καταλήγεις στο συμπέρασμα, ότι το μεγαλοπρεπές SUV αξίζει τα λεφτά του.
VW Touareg V6 3.0 286 PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Eξακύλινδρος V6 πετρελαιοκινητήρας, 2.967 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 286 ίπποι στις 3.800 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 600 Nm στις 2.250 σ.α.λ., τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, όγκος χώρου αποσκευών 810 έως 1.800 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.878/1.984/1.717 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,1’’, τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,9 λίτρα πετρέλαιο κίνησης ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 182 γρ. ανά χιλιόμετρο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!