Με τους 600 ίππους της BMW M5 στις Σέρρες!
Η BMW M5 γνωρίζαμε πως θα είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο. Άλλο όμως να το «ξέρεις» από τα χαρακτηριστικά και άλλο να το βιώνεις στην πίστα. Αυτή την ευκαιρία είχαμε μέσω του BMW M Drive Tour, που επισκέφτηκε την χώρα μας και συγκεκριμένα το αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, που είναι και το μοναδικό που θα μπορούσε να χωρέσει την τρομερή M5. Μαζί της είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο μικρότερες Μ, την Μ4 με το πακέτο M Competition και την Μ2 στην γνωστή διαμόρφωση.
Η νέα BMW M5 είναι ένα σεντάν υψηλών επιδόσεων που φορά πλέον σύστημα M xDrive AWD. Η τετρακίνηση αυξάνει τα περιθώρια ασφάλειας και βοηθά στο να «κατέβει» η τρομερή ισχύς στο δρόμο δίχως δράματα. Χρησιμοποιεί κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη και κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που βοηθά τον έλεγχο και διατηρεί την πρόσφυση των τροχών σε όλες τις οδικές και καιρικές συνθήκες είναι το ενεργό διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%.
Είχαμε την ευκαιρία να «παίξουμε» με τις ρυθμίσεις και να φέρουμε στα μέτρα μας (ή έτσι νομίζαμε) την τετρακίνηση, καθώς το xDrive ρυθμίζεται σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού, καθώς μπορεί να επιλέξει από πέντε διαφορετικά σεταρίσματα, ανάλογα με τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off) και των M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Στο βασικό σετάρισμα, με ενεργοποιημένο το DSC (Dynamic Stability Control) και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών – επομένως παίζει σημαντικό ρόλο στη σπορ ευελιξία της νέας BMW M5. Στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (drifts). Τα τρία M xDrive modes με το DSC απενεργοποιημένο προορίζεται για ενθουσιώδεις οδηγούς και κυρίως για χρήση στην πίστα. Εδώ, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τρία σεταρίσματα που περιλαμβάνουν και αμιγή πίσω κίνηση (2WD). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέχει δυνατότητα επιλογής της γωνίας ντριφταρίσματος, για γνήσια οδηγική απόλαυση.
Αυτό το τελευταίο δεν μας άφησαν να το δοκιμάσουμε για ευνόητους λόγους. Ο πρώτος ήταν βεβαίως για να μην καταστρέψουμε τα ελαστικά σε 10 δευτερόλεπτα και ο δεύτερος... για να μην βρεθεί σε κανέναν τοίχο κάποιος όχι τόσο σχετικός με τον έλεγχο 600 ίππων. Μας φάνηκε λογικό._
Δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στον απίστευτο σε αίσθηση και περιθώρια ισχύος κινητήρα των 4.4 λίτρων V8 bi-turbo, τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Οι μηχανικοί του τμήματος M προχώρησαν σε σημαντικές βελτιώσεις όπως τους νέους υπερσυμπιεστές με την υπέρ αποδοτική ψύξη αέρα υπερπλήρωσης και την αυξημένη πίεση ψεκασμού καυσίμου, που αυξάνουν την ισχύ και κυρίως, τη ροπή. Ο κινητήρας αποδίδει 600 ίππους στις 5.600 – 6.700 στροφές, ενώ η τεράστια ροπή των 750 Nm ή 75 κιλών είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 1.800 μόλις στροφές και παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις τις 5.600 στροφές.
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις του αυτοκινήτου μιλάνε από μόνες τους: επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτ., 0 - 200 χλμ./ώρα σε 11,1 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα από τον ηλεκτρονικό κόφτη, ενώ το προαιρετικό M Driver’s Package μπορεί κάποιος να φτάσει μέχρι τα 305 χλμ./ώρα.
Η νέα BMW M5 μεταφέρει όλη αυτή την κινητήρια ισχύ μέσω ενός ειδικά χαρτογραφημένου οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Σε D mode προσφέρει την άνεση και ευκολία των πλήρως αυτόματων αλλαγών σχέσεων, αλλά μπορεί να αλλάξει σε σειριακή λειτουργία με μηχανικές αλλαγές, μέσω του κομψού επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή των χειριστηρίων του τιμονιού. Με το Drivelogic, τα χαρακτηριστικά του κιβωτίου ρυθμίζονται σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Για χρήση στην πίστα, το οκτατάχυτο M Steptronic αλλάζει ταχύτητες σαν αστραπή, προσφέροντας στη νέα BMW M5 εξαιρετική ευελιξία και δυναμική αίσθηση.
Η ανάρτηση είναι σχεδιασμένη με στόχο τη μέγιστη πρόσφυση σε καθημερινή χρήση και τις υψηλές δυναμικές επιδόσεις στην πίστα. Όπως ο κινητήρας, το κιβώτιο και το σύστημα M xDrive, το σύστημα βελτιώθηκε από ειδικούς και οδηγούς αγώνων, μεταξύ άλλων, στο Nürburgring.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ των Comfort, Sport και Sport Plus modes για το σύστημα Variable Damper Control (VDC) – που έχει ρύθμιση ειδική για Μ – και το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα διαμορφώνονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού μέσω των Efficient, Sport και Sport Plus modes. Μέσω των δύο μπουτόν M1 και M2 στο δερμάτινο τιμόνι M αποθηκεύονται δύο σεταρίσματα, συνδυάζοντας τις προτιμήσεις του οδηγού για κινητήρα, κιβώτιο και ανάρτηση και τα M xDrive mode, το DSC mode και τις ρυθμίσεις του Head-Up-Display.
Τέλος η νέα BMW M5 φέρει στάνταρ συνθετικά φρένα M, που είναι ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα από χυτοσίδηρο και επομένως μειώνουν το βάρος του αυτοκινήτου. Με μπλε εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστοντες πλευστές πίσω, συν διάτρητα, εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα παντού, τα συνθετικά φρένα M παρέχουν την ισχύ ακινητοποίησης που αρμόζει στις δυναμικές ικανότητες του αυτοκινήτου. Ωστόσο υπάρχουν διαθέσιμα και τα προαιρετικά carbon φρένα M, που αναγνωρίζονται από τις χρυσαφί δαγκάνες και εξοικονομούν επιπλέον 23 κιλά από το βάρος της M5 και αντέχουν σε ακόμα σε πιο απαιτητικές συνθήκες.
Μπορούμε να μιλάμε ακόμα για την νέα BMW M5 για βδομάδες. Σταματάμε εδώ γιατί ήδη μακρυγορήσαμε αν και πήρατε μια ιδέα για το τέρας. Η Μ5 διατίθεται ήδη στην τιμή των €117.900. Για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν υπάρχει και μια ειδική έκδοση με περιορισμένη παρτίδα παραγωγής 400 οχημάτων σε όλο τον κόσμο, που είναι βαμμένη σε BMW Individual Frozen Dark Red Metallic, φέρει αποκλειστικό εξοπλισμό και κοστίζει €19.500 επιπλέον σε σχέση με το στάνταρ μοντέλο.
Περισσότερα στο επόμενο τεύχος του InMotion!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!