Aνέβηκε επίπεδο το Honda Jazz των 130 ίππων
H Honda, προσέγγισε με το Jazz από την πρώτη στιγμή με διαφορετικό τρόπο την έννοια του «supermini», προσπαθώντας να προσφέρει πολύ περισσότερα από ό,τι ένα απλό, μικρό αυτοκίνητο. Αυτό ισχύει και για τη σημερινή γενιά του Jazz, που σε υποχρεώνει – όπως και οι προηγούμενες – να ξεκινάς την περιγραφή και την αξιολόγησή της από το εσωτερικό της!
Ο λόγος είναι απλός. Τέσσερις επιβάτες μετακινούνται –χωρίς υπερβολή - ακριβώς όπως σε ένα σεντάν της μεγάλης κατηγορίας, ενώ ούτε ο πέμπτος δημιουργεί προβλήματα και βολεύεται ακόμη και για μεγάλες αποστάσεις! Το πορτμπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 354 λίτρων συνεχίζει την καλή εικόνα του αυτοκινήτου και το σύστημα Magic Seats της Honda, απογειώνει το σύνολο. Αφορά τα πίσω καθίσματα και μπορεί να τα μετακινήσει εμπρός-πίσω, ανάλογα με τις προτεραιότητες (χώρος για γόνατα-πορτμπαγκάζ), να τα αναδιπλώσει δημιουργώντας έναν απόλυτα επίπεδο χώρο ή να σηκώσει τις έδρες για τη μεταφορά αντικειμένων με αρκετό ύψος, όπως γλάστρες με φυτά, κλπ. Παράλληλα, θήκες, ποτηροθήκες και πρακτικές χωροταξικές λύσεις βρίσκονται διάσπαρτες στο εσωτερικό. Η ποιότητα των (σκληρών) πλαστικών είναι πολύ καλή και το επίπεδο συναρμογής, βρίσκεται στο γνωστό υψηλότατο επίπεδο της Honda.
Υπάρχουν όμως και άλλα ενδιαφέροντα νέα για το Jazz. Στην γκάμα των κινητήρων του, περιλαμβάνεται πλέον και ένας ισχυρότερος βενζινοκινητήρας, από τον μέχρι σήμερα γνωστό των 1.3 λίτρων και 102 ίππων. Είναι ατμοσφαιρικός, τετρακύλινδρος τεχνολογίας i-VTEC, κυβισμού 1.5 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων με 155 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 8,7 δευτερόλεπτα με το μηχανικό κιβώτιο, η τελική του φτάνει έως τα 190 χλμ./ώρα και η αίσθηση, που αποκομίζεις από αυτό ανταποκρίνεται στους αριθμούς καθώς νιώθεις το αυτοκίνητο αρκετά σβέλτο. Η απόκριση του ατμοσφαιρικού μοτέρ είναι εξαιρετική, αν και του αρέσει να βρίσκεται στις υψηλές περιοχές του στροφόμετρου, όπου δίνει τον καλύτερό του εαυτό. Φαίνεται εξάλλου και από το μηχανικό κιβώτιο που δοκιμάσαμε, με τις έξι ταχύτητες και την πάρα πολύ κοντή κλιμάκωση των σχέσεων!
Στο ταξίδι με 140 χλμ./ώρα, η έκτη έχει λίγες περισσότερες από 4.000 σ.α.λ., κάτι που δεν συναντάμε και τόσο συχνά στα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου επιλέγονται πιο μακριά σασμάν. Η κατανάλωσή του για όσο το είχαμε στα χέρια μας κυμάνθηκε λίγο χαμηλότερα από τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και η Honda ανακοινώνει 5,9 λίτρα, ενώ να επισημάνουμε ότι από τα 120 χλμ./ώρα και μετά ανεβαίνουν αρκετά τα ντεσιμπέλ ήχου στο εσωτερικό του ιαπωνικού μοντέλου.
Οδηγικά το Jazz είναι περισσότερο ενδιαφέρον από ότι υπολογίζει κανείς με την πρώτη ματιά. Το άμεσο τιμόνι με την καλή αίσθηση και την προθυμία του στις αλλαγές κατεύθυνσης παίζει το σημαντικότερο ρόλο για αυτό το αποτέλεσμα. Μερικά ατού εντοπίσαμε ακόμη στα ισχυρά φρένα, στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και στις προβλέψιμες αντιδράσεις ακόμη και στο όριο, όπου οι κλίσεις στις στροφές κυμαίνονται στο επίπεδο του φυσιολογικού.
Γενικότερα πρόκειται για ένα ταξιδιάρικο μοντέλο με υψηλή άνεση, ενώ στην πόλη η ανάρτηση κάνει σωστά τη δουλειά της, περιορίζει τους κραδασμούς στην καμπίνα και το τιμόνι «κόβει» όσο χρειάζεται για να σου προσφέρει την ευελιξία που ζητάς από ένα μοντέλο της κλάσης. Στα της εξωτερικής εμφάνισης, η έκδοση Dynamic (διαθέσιμη μόνο με τον 1.5 κινητήρα) ξεχωρίζει από τις μαύρες ζάντες αλουμινίου, το τονισμένο body kit με τις εισαγωγές αέρα, τις κυψελοειδείς γρίλιες και τους διαχύτες, μαζί με κάποιες κόκκινες-μαύρες λεπτομέρειες για την υπογράμμιση της διαφορετικότητας, συγκριτικά με τα υπόλοιπα Jazz.
Στον επίλογο πάντως, αποκαλύπτεται και το μοναδικό «αλλά» στην περίπτωση του Honda Jazz. Στην έκδοση 1.5 των 130 ίππων και ως Dynamic (το μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού) στοιχίζει 20.250€, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για supermini. Σίγουρα αξίζει δεδομένου ότι αγοράζεις ένα πολύ... μεγάλο αυτοκίνητο με τις διαστάσεις ενός μικρού και με εξαιρετικό εξοπλισμό, ενώ το συνοδεύει και το όνομα Honda που έχει γίνει συνώνυμο της παροιμιώδους αξιοπιστίας και αντοχής στο χρόνο, αλλά και της υψηλής αξίας μεταπώλησης. Με άλλα λόγια, πληρώνεις αρκετά χρήματα στην αρχή και κάνεις οικονομία στη συνέχεια.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, τεχνολογία i-VTEC, 1.498 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 130 ίπποι στις 6.600 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, χώρος αποσκευών 354 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.051/1.694/1.525 χλστ.
Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7'', τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 133 γραμμάρια ανά χλμ.
Εξοπλισμός
Έκδοση Dynamic
Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα προειδοποίησης απώλειας πίεσης των ελαστικών, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, Air Condition, Cruise Control, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι/ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, Magic Seats, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής επτά ιντσών, θύρες USB/AUX, Bluetooth, έξι ηχεία, σύστημα πλοήγησης, προβολείς ομίχλης, σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης σκάλας φώτων, φώτα LED με αυτόματη λειτουργία, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!