Όχι διαστημόπλοιo αλλά... αεροπλάνο το νέο Ford Focus
Στο Τατόι! Tον πιο ιστορικό αεροπορικό και ταυτόχρονα αγωνιστικό χώρο, διάλεξε η Ford Motor Hellas για να παρουσιάσει το βαρύ πυροβολικό την εμπορικής της παρουσίας στην Ελλάδα. Το εντελώς νέο Ford Focus. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους, την έκδοση ενός λίτρου με 125 ίππους αλλά και την έκδοση 1.5 λίτρων και 150 ίππων σε μια ιδανικά επιλεγμένη διαδρομή από την Βαρημπόμπη μέχρι τον Ωρωπό και επιστροφή.
Σχεδιασμένο από λευκή κόλλα χαρτί, το νέο Ford Focus διαθέτει 6 διαφορετικές εκδόσεις και 2 στυλ αμαξώματος, ταιριάζει στις ανάγκες όλων. Το νέο Focus είναι το πρώτο όχημα που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford. Η πλατφόρμα αυτή έχει σχεδιαστεί για βελτιωμένη προστασία στις συγκρούσεις, ενώ παράλληλα είναι ικανή να προσφέρει περισσότερους χώρους για τους επιβάτες.
Παρά το γεγονός ότι το νέο Ford Focus είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, είναι ταυτόχρονα πιο ελαφρύ και συμπαγές με τονισμένους θόλους τροχών που του δίνουν μια σπορ εικόνα. Για την κατασκευή του επιλέχθηκαν κορυφαία υλικά, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη συνολική συναρμογή τους. Η ομάδα εξέλιξης του αυτοκινήτου αναφέρει χαρακτηριστικά πως το νέο Ford Focus διαθέτει την καλύτερη ποιότητα κατασκευής στην ιστορία του - αποτέλεσμα της επένδυσης 600 εκατομμυρίων Ευρώ στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας.
Το νέο Ford Focus διατίθεται στην Ελληνική αγορά με μία βελτιστοποιημένη έκδοση του πολυβραβευμένου χιλιάρη βενζινοκινητήρα EcoBoost της Ford απόδοσης 125 ίππων και έναν νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost απόδοσης 150 ή 182 ίππων. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει ένα νέο σύστημα έγχυσης καυσίμου που συνδυάζει άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, ενώ και οι δύο διαθέτουν την πρωτοποριακή τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford σε τρικύλινδρους κινητήρες. Επιπλέον, στο νέο Ford Focus θα διατίθεται ένας νέος κινητήρας diesel 1.5L EcoBlue απόδοσης 95 ή 120 ίππων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6,2.
Ένα εντελώς νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης απόδοσης 125 και 150 ίππων και Diesel απόδοσης 120 ίππων. Οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται και με χειροκίνητα 6-τάχυτα κιβώτια. Τα κιβώτια αυτά, γνωστά από την προηγούμενη γενιά Focus, έχουν αναβαθμιστεί για να προσφέρουν χαμηλότερο βάρος, λιγότερες τριβές αλλά και πιο ποιοτική αίσθηση κατά τις αλλαγές ταχυτήτων. ένα εντελώς νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης απόδοσης 125 και 150 ίππων και Diesel απόδοσης 120 ίππων.
Η αίσθηση του τιμονιού στην 4η γενιά έρχεται ακόμα καλύτερη και τοποθετείται εύκολα στην κορυφή όχι μόνον αυτής της κατηγορίας, αλλά ανάμεσα στα 5 καλύτερα «τιμόνια» ανεξαρτήτως μοντέλου ή τιμής. Και φυσικά έχουμε και την μηχανική πρόσφυση του νέου Focus που ξεπερνά κάθε φαντασία. Με την αύξηση του μεταξονίου κατά 50 χιλιοστά, χρειάζεται πλέον να υπερβάλεις σε σχεδόν απαγορευτικές ταχύτητες για να ξεκολλήσει το πίσω μέρος και να μπει το Ford Stability Control και να ηρεμήσει τα πράγματα.
Στην ελληνική αγορά διατίθεται σε έξι διαφορετικές εκδόσεις και δύο στυλ αμαξώματος, 5-θυρο και Wagon. Πέρα από τις βασικές εκδόσεις Trend, Business και Titanium, το νέο Ford Focus διατίθεται σε σπορτίφ έκδοση ST-Line, σε πολυτελή Vignale (διαθέσιμη στο τέλος της χρονιάς) και σε περιπετειώδη Active (διαθέσιμη στις αρχές του 2019). Βασικό χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός και μια σειρά από προσφερόμενες νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 που προσδίδουν στο νέο Ford Focus την αίσθηση αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας. Και ακόμα έρχεται με νέες τεχνολογίες Stop & Go, Recognition Speed και Τεχνολογία Lane-Centering καθώς και το
Head-up Display, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο Ford στην Ευρώπη. Επιπρόσθετα διαθέτει το ενσωματωμένο μόντεμ της FordPass Connect για συνδεσιμότητα Wi-Fi εν κινήσει, ασύρματh φόρτιση, SYNC 3 με οθόνη αφής 8 ιντσών και High End ήχο από την B&O. Και βεβαίως την νέα τεχνολογία CCD (που ανιχνεύει τις λακούβες) της Ford για το Focus, η οποία κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί την λειτουργία και τις κινήσεις της ανάρτησης, του αμαξώματος, του τιμονιού και των φρένων και προσαρμόζει την απόσβεση της ανάρτησης για εξαιρετική και πέρα από κάθε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα, ποιότητα οδήγησης.