Ταξιδεύουμε σε Μονεμβασιά και Ελαφόνησο με το Nissan Micra 1.5 dCi! (pics)
Με το νέο Nissan Micra η πρώτη γνωριμία μας έλαβε χώρα πέρσι τον Απρίλιο στην επίσημη παρουσίαση του στο εντυπωσιακό Costa Navarino. Στη συνέχεια αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε την μαγευτική Μήλο έχοντας ξανά το Micra για παρέα και φτάσαμε στο φετινό καλοκαίρι, κατά το οποίο διανύσαμε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα για να απολαύσουμε τις ομορφιές της Μονεμβασιάς, με τελικό όμως προορισμό τον επίγειο παράδεισο της Ελαφονήσου. Όλα αυτά έχοντας στη διάθεση μας την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 dCi των 90 ίππων, για ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία και μειωμένη κατανάλωση.
Ξεκινώντας από την Αθήνα γεμάτος όρεξη και αρκετές... βαλίτσες, διαπιστώνεις ότι το ιαπωνικό μοντέλο έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει με άνεση τόσο τους επιβάτες που θα βρεθούν στα ενδότερα του, όσο και τις αποσκευές τους, χάρη στα διαθέσιμα 300 λίτρα για μεταφορά αντικειμένων όλων των ειδών. Η ίδια ευχάριστη και «ζωηρή» εικόνα που συναντήσαμε και στα προηγούμενα ταξίδια μας, συνεχίζει να επικρατεί στο εσωτερικό του Micra, με τις διχρωμίες να υπενθυμίζουν το πόσο έχει αλλάξει ως μοντέλο σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του. Στο ποιοτικό ταμπλό του, την παράσταση κλέβουν οι δύο οθόνες, μία στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας 7 ιντσών και μία 5 ιντσών στον πίνακα οργάνων, ενώ να σημειωθεί ότι υπάρχει η δυνατότητα για Apple car-play σε συνεργασία με το ηχοσύστημα της Bose, η οποία προσφέρει ενσωματωμένα ηχεία στα προσκέφαλα για ηχητική απόλαυση 360 μοιρών.
Ο πλήρης εξοπλισμός, τόσο στις βασικές εκδόσεις του, όσο και στις πιο «πλούσιες» όπως αυτή που είχαμε στη διάθεση μας, λύνει κυριολεκτικά τα χέρια στους επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν εξαιρετική φιλοξενία σε ένα επί της ουσίας αυτοκίνητο πόλης, το οποίο κινείται με την ίδια άνεση και εκτός αυτής. Καθόλου τυχαία η συγκεκριμένη επισήμανση μας, καθώς χρειάστηκε να διανύσουμε μεγάλες αποστάσεις σε τουλάχιστον 4 διαφορετικά οδικά δίκτυα (από Ολυμπία Οδό, μέχρι επαρχιακούς δρόμους) και το πετρελαιοκίνητο Micra δεν μας απογοήτευσε ούτε στο ελάχιστο. Για την ακρίβεια φρόντισε να διευκολύνει την διαδικασία του ταξιδιού, κινούμενο με άνεση, ασφάλεια και κυρίως οικονομία. Η μέση κατανάλωση του ήταν αυτή που περιμένεις από ένα diesel μοντέλο, δεν ξεπέρασε σχεδόν ποτέ τα 5,5-6,0 λτ./100 χλμ., παρά τις απέλπιδες προσπάθειες μας για το αντίθετο.
Παράλληλα, διασχίζοντας όλη την Πελοπόννησο έχεις την ευκαιρία να διαπιστώσεις ότι η τελευταία γενιά του Nissan Micra είναι όντως πιο ολοκληρωμένη από ποτέ. Σταθερό, ευκολοδήγητο και με σπορ «ανησυχίες» εάν το θελήσεις, το ιαπωνικό μοντέλο αποτελεί την ιδανική παρέα ακόμη και για μεγάλα ταξίδια. Χωρίς να το καταλάβεις, έχεις βρεθεί στης «Μονεμβασιάς τα Κάστρα» και ακόμη πιο σύντομα (με τη βοήθεια και των απαραίτητων θαλάσσιων μέσων) στην Ελαφόνησο. Εκεί, το Micra «μεταμορφώνεται» εκ νέου στο πρακτικό όχημα πόλης, το οποίο θα κινηθεί σβέλτα και ευέλικτα στους δρόμους του νησιού, όπως και σε αυτούς της πρωτεύουσας. Η ανάρτηση απορροφάει τυχόν κραδασμούς από «κακοτοπιές», το σπορ τιμόνι της Nissan υπακούει ευλαβικά στις εντολές του οδηγού, το ηχοσύστημα της Bose δίνει τον απαραίτητο ρυθμό και αυτόματα βιώνεις το δικό σου προσωπικό καλοκαίρι, ακόμη κι αν το φετινό μόνο καλοκαίρι δεν ήταν, με τις συνεχείς βροχές.
Το... «κακό» με όλα τα... καλά, είναι ότι δεν κρατάνε πολύ. Η Ελαφόνησος ενδείκνυται για ξεκούραση, κατά προτίμηση όχι 15αύγουστο. Απίστευτη θάλασσα, ωραίο φαγητό, φιλόξενοι άνθρωποι, συνθέτουν το παζλ των ιδανικών χαλαρών διακοπών. Την ίδια στιγμή, με ένα αυτοκίνητο σαν το Nissan Micra, η κάπως μακρινή απόσταση μετατρέπεται σε ευχάριστη διαδρομή, άρα το μόνο που μένει είναι να προετοιμαστείτε ψυχολογικά για την δύσκολη στιγμή του αποχωρισμού. Ναι, δεν ήταν εύκολο να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής, όσο κι αν το Micra φρόντισε για την επίσης ασφαλή και άνετη επάνοδο μας, παρά το βραδινό ταξίδι. Η κατάσταση έγινε ακόμη πιο δύσκολη όταν το επόμενο πρωί έπρεπε να αποχωριστούμε και το ίδιο το Micra.
Για κάποιους βέβαια αυτό το «δράμα» του αποχωρισμού μπορεί να αποφευχθεί. Για την ακρίβεια, με ένα ποσό λίγο πάνω από τα 15.000 ευρώ, μπορείς να αποκτήσεις το ιαπωνικό μοντέλο σε diesel εκδόσεις σαν αυτή της δοκιμής μας, αλλιώς υπάρχουν και οι αντίστοιχες βενζινοκίνητες. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις πάντως, το Nissan Micra θα σε αφήσει απόλυτα ικανοποιημένο και θα καλύψει όλες τις βασικές σου ανάγκες και ακόμη περισσότερες. Όπως για παράδειγμα να το φορτώσεις με φουλ αποσκευές και να διασχίσεις σχεδόν τη μισή Ελλάδα μέσα σε 4 μέρες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος diesel κινητήρας, 1.461 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 90 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 220 Nm στις 2.000 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 300 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.999 /1.743/1.455 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 11,9’’, τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!