Ξέρω τι έκανες σε Αμοργό και Κρήτη με τη νέα BMW X2 sDrive 18d! (pics)
Το φετινό καλοκαίρι ήταν γεμάτο ανατροπές. Νέες συνεργασίες, σχετικά χειμωνιάτικος καιρός (..), ένα κλίμα διαφορετικότητας σε όλα τα επίπεδα. Όπως αντίστοιχα ανατρεπτική ήταν και η εν Ελλάδι παρουσίαση της νέας BMW X2, τον Φεβρουάριο που μας πέρασε. Με λίγα λόγια εν μέσω χειμώνα είχαμε ανακαλύψει το ιδανικό όχημα για το καλοκαίρι, έστω κι αν δεν γνωρίζαμε πόσο εναλλακτικό και ταυτόχρονα συναρπαστικό θα ήταν αυτό, καθώς όλα ήταν ρευστά σε ότι αφορά στον προγραμματισμό των διακοπών (όχι άλλοι γάμοι καλοκαιριάτικα!).
Ήταν φανερό από την αρχική μας γνωριμία με τη νέα BMW X2, ότι δεν κρύψαμε τον ενθουσιασμό μας για τον δυναμικό και lifestyle χαρακτήρα της, στοιχεία τα οποία είχαμε την ευκαιρία να τα επαληθεύσουμε κατά τη διάρκεια των συνολικά 2 εβδομάδων που συμβιώσαμε μαζί της, εν μέσω καλοκαιριού. Επί της ουσίας πρόκειται για το 6ο μοντέλο της Σειράς Χ και για να είμαστε πιο ακριβείς είναι η πρώτη γενιά X2, βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την X1, ενώ με βάση τις ανακατατάξεις στην γκάμα της BMW, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί κάτι σαν coupe εκδοχή της, τηρουμένων πάντα των αναλογίων. Και σίγουρα έκλεψε την παράσταση, σε κάθε ένα από τα 1.000 και πλέον χιλιόμετρα τα οποία διανύσαμε μαζί της.
Η Αμοργός αποτελούσε κάτι σαν «διακαή πόθο» εδώ και πολλά χρόνια, όμως μόνο ένα ανατρεπτικό καλοκαίρι θα ήταν η ιδανική αφορμή για να επισκεφθείς το «νησί των αντιθέσεων», όπως έχει χαρακτηριστεί. Το καταλαβαίνεις άλλωστε μόλις φτάσεις (μετά από σχεδόν 10 ώρες στο πλοίο) στην Αιγιάλη ή τα Κατάπολα, τα δύο λιμάνια του νησιού. Πρόκειται για ένα νησί με μακρόστενο σχήμα, βουνά και απότομες πλαγιές να καταλήγουν σε παραλίες με κρυστάλλινα νερά. Θα βρεις πολλά κοινά στη μορφολογία με αρκετά νησιά των Κυκλάδων (πχ. Φολέγανδρο ή Σαντορίνη), όμως εδώ υπάρχει κάτι στον (πολύ) αέρα το οποίο σου αφήνει μια μόνιμη αίσθηση διαφορετικότητας. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη νέα BMW X2, η οποία από τα πρώτα χιλιόμετρα στο νησί αποδείχτηκε ως η ιδανική παρέα, από κάθε άποψη.
Πολλοί εστιάζουν στο «Απέραντο Γαλάζιο», την γνωστή παραλία της Αγίας Άννας την οποία έκανε διάσημη ο Λυκ Μπεσόν με την ομώνυμη ταινία που γύρισε εκεί το 1988, όταν ακόμη η Αμοργός ήταν επίλεκτο μέλος της άγονης γραμμής. Άλλοι μαγεύονται -και όχι άδικα- από το απίθανο Μοναστήρι της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας, το οποίο βρίσκεται κυριολεκτικά «κρεμασμένο» στα βράχια, ατενίζοντας το «Απέραντο Γαλάζιο». Να σημειωθεί ότι το Μοναστήρι δεν είναι ορατό από την παραλία, παρά μόνο αν κολυμπήσεις προς τα… βαθιά, απολαμβάνοντας ένα μοναδικό θέαμα μέσα από την θάλασσα!
Όμως η Αμοργός κρύβει αρκετές ευχάριστες εκπλήξεις, όπως είναι η παραλία του Μούρου με τις εντυπωσιακές σπηλιές, το Ναυάγιο «Ολυμπία» κοντά στην εξίσου πανέμορφη παραλία της Καλοταρίτισσας, το νησί Νικουριά με τα κρυστάλλινα νερά απέναντι από την παραλία του Αγίου Παύλου, το οποίο αποτελεί κάτι σαν φυσικό «αντιανεμικό» για το αμοργιανό τοπίο, γραφικά χωριά όπως τα Θολάρια, το απάνεμο Μαλτέζι και φυσικά η πανέμορφη Χώρα. Πιστή συντροφιά σε όλες τις παραπάνω εξορμήσεις ήταν η πετρελαιοκίνητη X2, η οποία κινήθηκε με άνεση στο οδικό δίκτυο του νησιού και με την απαραίτητη οικονομία σε μέση κατανάλωση, στοιχείο ευπρόσδεκτο με τις τιμές της βενζίνης στα νησιά να αγγίζουν τα 2 ευρώ.
Πέρα από την ψημένη ρακή, σήμα κατατεθέν του νησιού, η επίσκεψη στο Κάστρο της Χώρας και οι βόλτες στα αμέτρητα σοκάκια της, αποτέλεσαν καθημερινά highlights, τα οποία δεν τα χορταίνεις όσες μέρες κι αν παραμείνεις εκεί. Και δυστυχώς κάποια στιγμή όλα τα ωραία τελειώνουν… μέχρι να συνεχιστούν κάπου αλλού. Για την ακρίβεια στα γνώριμα λημέρια της Κρήτης. Η X2 συνέχισε να ταξιδεύει μαζί μας αδιαμαρτύρητα, είτε μέσα στα γκαράζ των πλοίων, είτε στο ζόρικο οδικό δίκτυο της Κρήτης, όπου χρειάστηκε να κινηθούμε και σε εκτός δρόμου μονοπάτια. Με το γνωστό σύστημα infotainment της BMW, να φροντίζει με τον ιδανικότερο τρόπο για την ψυχαγωγία μας και τις πολυάριθμες αποσκευές μας να φιλοξενούνται στα 470 λίτρα του αποθηκευτικού χώρου, συνεχίσαμε να «γράφουμε» καλοκαιρινά χιλιόμετρα.
Φαλάσαρνα, Χανιά, Ρέθυμνο, Πλακιάς, Μπαλί και φυσικά το μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα Reptisland, μονοπώλησαν το ενδιαφέρον μας σε αυτό το ταξίδι. Μπάλος και Ελαφονήσι θα έχουν μόνιμα ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας, όμως αυτή τη φορά ο χρόνος ήταν περιορισμένος. Τα τοπία στην Κρήτη έχουν πάντα την δική τους άγρια ομορφιά και εμείς τα απολαύσαμε με φιλοξενία 5 αστέρων στα αναπαυτικά καθίσματα της BMW X2 sDrive 18d. Παράλληλα, το ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό της, δεν υστερεί ούτε σε πρακτικότητα, με όλες τις απαραίτητες διευκολύνσεις και σωστή εργονομία. Με λίγα λόγια το γερμανικό μοντέλο επιτυγχάνει να συνδυάσει την εντυπωσιακή εμφάνιση με ουσία και εξαιρετική οδική συμπεριφορά, η οποία προσαρμόζεται σαν χαμαιλέοντας σε όλες τις συνθήκες.
Την ίδια στιγμή, ο 1.500άρης diesel κινητήρας των 150 ίππων, πέρα από οικονομικός αποδείχτηκε και ιδιαίτερα αποδοτικός, κινώντας σβέλτα και με ασφάλεια σε κάθε είδους οδικό δίκτυο, τόσο στην Αμοργό, όσο και στην Κρήτη, ενώ το εντυπωσιακό χρώμα της έκλεψε την παράσταση σε αμφότερα τα νησιά, καθώς και στην Αθήνα! Σίγουρα η τιμή της, η οποία υπερβαίνει τα 40.000 ευρώ στην έκδοση της δοκιμής μας, είναι ολίγον «αλμυρή», όμως πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο συνδυάζει την πολυτέλεια με κοινωνικό στάτους και σπορ χαρακτήρα. Μην λησμονούμε άλλωστε ότι και το «Απέραντο Γαλάζιο» αποτελεί αξία ανεκτίμητη…
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος diesel κινητήρας, 1.995 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 150 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 350 Nm στις 1.750 / 2.500 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 470 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.360/1.824/1.526 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 9,3’’, τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!