Οδηγούμε το νέο Audi Q3 και…εντυπωσιαζόμαστε

Gazzetta team
Οδηγούμε το νέο Audi Q3 και…εντυπωσιαζόμαστε
To Αudi Q3 δεύτερης γενιάς κατεβαίνει στη μάχη με όπλα την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, μία καταπληκτική αίσθηση οδήγησης και τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του.

Με άγριες διαθέσεις προς τους ανταγωνιστές του μπαίνει στη μάχη της δύσκολης και απαιτητικής κατηγορίας των premium οικογενειακών SUV το νέο Audi Q3. Οι διαφορές του από το μοντέλο πρώτης γενιάς είναι τεράστιες και ουσιαστικά το μόνο κοινό στοιχείο τους είναι η παροιμιώδης ποιότητα κατασκευής –ορατή και μη ορατή-, που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια.

Η πρόθεση της εταιρείας, να λανσάρει ένα SUV με σαφή σπορτίφ χαρακτηριστικά και υψηλή χρηστικότητα, γίνεται εμφανής με την πρώτη ματιά. Ετσι κυριαρχούν στο μπροστινό τμήμα το οκτάγωνο μοτίβο της μάσκας Singleframe με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και οι στενοί προβολείς με τεχνολογία LED. Η κορυφαία έκδοση διαθέτει προβολείς Matrix LED με έξυπνη προσαρμογή της φωτεινής δέσμης στις συνθήκες του δρόμου. Το νέο Audi Q3, βασισμένο στη νεότερη μεταβλητή πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, διαθέτει αυξημένες διαστάσεις και ανήκει στα μεγαλύτερα της κατηγορίας του. Το μήκος του φτάνει πλέον τα 4.485 χιλιοστά και είναι 97 χλστ. πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. και φτάνει τα 1.856 χλστ. συνολικά, αλλά με ύψος 1.585 χλστ. είναι 5 χλστ. χαμηλότερο από το αμάξωμα του Q3 της πρώτης γενιάς.

 

Κοσμογονικές είναι οι αλλαγές στο στυλάτο εσωτερικό, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί άριστης ποιότητας υλικά και οι άνετοι χώροι βολεύουν χωρίς πρόβλημα 4 έως 5 ενήλικες επιβάτες, καθώς έχει αυξηθεί το μήκος του μεταξόνιου κατά σχεδόν οκτώ εκατοστά. Υψηλών προδιαγραφών είναι και ο χώρος των αποσκευών με 530 ή 675 λίτρα όγκο και 1.525 λίτρα με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) . Στα υπέρ του, το χαμηλό κατώφλι για να διευκολύνεται η φόρτωση βαριών αντικειμένων, όπως επίσης η ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενη πόρτα του, η οποία μάλιστα μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει με μία κίνηση του ποδιού.

Η λειτουργία και η προβολή των πληροφοριών και ενδείξεων έχει περάσει σε άλλο επίπεδο, καθώς η Audi έχει καταργήσει τα κλασσικά αναλογικά όργανα. Στο νέο Q3 υπάρχει μια πληθώρα επιλογών για τα μεγέθη οθονών και του ψηφιακού πίνακα οργάνων που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, για κορυφαία συνδεσιμότητα. Ακόμη και στην έκδοση με το στάνταρ MMI radio, υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγώνιου 10,25 ιντσών, που μπορεί να αναβαθμιστεί στις 12,5 ίντσες, την οποία ο οδηγός διαχειρίζεται και από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Το MMI radio plus περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη αφής διαγώνιου 8,8 ιντσών που βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό, ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού ανεβαίνει στις 10,1 ίντσες.

Το νέο Audi Q3 προσφέρει τον πληρέστερο εξοπλισμό ασφάλειας στην κατηγορία του. Στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν συστήματα όπως το ενεργητικό cruise control, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με το S tronic, που ενσωματώνει τις λειτουργίες της ενεργητικής υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive speed assist), της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (active lane assist). Ακόμα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το σύστημα ελέγχου διασταύρωσης (cross traffic assist), το σύστημα πρόληψης και αποφυγής σύγκρουσης (Audi pre sense front safety system) και άλλα.

Η αρχική γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από δύο βενζίνης και έναν πετρελαίου με δύο διαφορετικές αποδόσεις, σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με προηγμένη τετρακίνηση quattro. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 150 έως 230 ίππους, όλες οι μονάδες είναι τετρακύλινδρες με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση, ενώ τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή ένα αυτόματο S tronic επτά σχέσεων. Ο μικρότερος κινητήρας βενζίνης είναι ένας TFSI 1,5 λίτρων με 150 ίππους, ενώ η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση είναι δίλιτρη και αποδίδει 230 ίππους. Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες, προβλέπεται ένας δίλιτρος TDI σε δύο επίπεδα απόδοσης, 150 και 190 αλόγων. Να σημειώσουμε, ότι οι εκδόσεις των 150 ίππων είναι προσθιοκίνητες και οι δυνατότερες στάνταρ τετρακίνητες με το σύστημα Quattro.

Στην πρώτη, σύντομη, οδηγική εμπειρία μας επί ελληνικού εδάφους στο τιμόνι του Audi Q3 δεύτερης γενιάς εντυπωσιαστήκαμε από την καταπληκτική αίσθηση οδήγησης, το ακριβές τιμόνι και την άριστη ποιότητα κύλισης. Αυτό που ερωτευθήκαμε πάντως, ήταν οι αναρτήσεις με ενεργά αμορτισέρ του μοντέλου της δοκιμής μας με δίλιτρο βενζινοκινητήρα TFSI 230 ίππων, καθώς «σιδέρωναν» κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και ταυτόχρονα προσέδιδαν στο γοητευτικό SUV μία ασυνήθιστα υψηλή χροιά σπορτίφ αίσθησης. Κερασάκι στην τούρτα ήταν η άψογη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, με τα οδηγικά προγράμματα Drive Select να προσαρμόζονται στο προσωπικό στυλ και στις επιθυμίες του οδηγού.

Το νέο Audi Q3 θα αρχίσει να διατίθεται στην ελληνική αγορά από τα τέλη Ιανουαρίου του 2019 και έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών, καθώς έχουν γίνει ήδη πάνω από 100 παραγγελίες. Οι τιμές του ξεκινούν για την έκδοση 1.5 TFSI από 32.900 ευρώ και για την ντιζελοκίνητη των 150 αλόγων από 37.590 ευρώ, ενώ ακόμη και ο βασικός εξοπλισμός κρίνεται πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου, προβολείς LED, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8,8 ιντσών, πολυάριθμα συστήματα ασφαλείας, κλπ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!