Δοκιμάζουμε στη… λάσπη το νέο Suzuki Vitara 1.0 ALLGRIP! (pics)
Κυριακή πρωί, προπαραμονή Χριστουγέννων και η ιδέα για μια μονοήμερη εκδρομή πέφτει στο τραπέζι. Τα βασικά συστατικά για μια απολαυστική εξόρμηση είναι ήδη έτοιμα: καλή παρέα, θετική διάθεση, σωστή επιλογή τοποθεσίας και φυσικά το κατάλληλο όχημα. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki είχε φροντίσει να μας παραχωρήσει ένα εκλεκτό μέλος της γκάμας της, το διαχρονικό Suzuki Vitara. Το ιαπωνικό SUV μας έχει συντροφεύσει ουκ ολίγες φορές σε χειμωνιάτικες ή μη εξερευνήσεις, ωστόσο αυτή τη φορά είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τετρακίνητη έκδοση με τον 1.000άρη turbo κινητήρα, τον μοναδικό της αγοράς με τον συγκεκριμένο συνδυασμό!
Ας ανοίξουμε μια μικρή παρένθεση για να θυμηθούμε λίγο ορισμένα σημαντικά στοιχεία για το Suzuki Vitara, πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Το πρώτο Vitara πραγματοποίησε το ντεμπούτο του εν έτει 1988, όντας ο πρωτοπόρος μιας ολόκληρης κατηγορίας, αυτής των καθαρόαιμων SUV. Το ιαπωνικό μοντέλο ξεχώριζε για την προχωρημένη σχεδίαση του, το δυναμικό χαρακτήρα, καθώς και για την άνεση κατά την οδήγηση, η οποία συνδυάζονταν με εντυπωσιακές επιδόσεις σε διαδρομές παντός εδάφους. Το 2018 σηματοδοτεί την 30ή επέτειο του δημοφιλούς μοντέλου και πλέον το Vitara δείχνει πανέτοιμο να συνεχίζει την εντυπωσιακή εμπορική πορεία των προκατόχων του. Κλείνει η παρένθεση και ετοιμαζόμαστε για αναχώρηση.
Ξεκινήσαμε λοιπόν από την Αθήνα με προορισμό αρχικά τη Λίμνη Δόξα και στη συνέχεια τα Τρίκαλα Κορινθίας, σε μια ιδιαίτερα αγαπημένη και κυρίως κοντινή διαδρομή για όποιον θέλει να οδηγήσει τόσο σε εθνικό οδικό δίκτυο, όσο και σε εκτός δρόμου περιπλανήσεις. Το Suzuki Vitara, είναι φανερό ότι στη συγκεκριμένη έκδοση (1.0 BoosterJet ALLGRIP) αισθάνεται πιο οικεία σε τέτοιες διαδρομές, οι οποίες συνδυάζουν δύο «κόσμους». Παραμένει άνετο, σβέλτο και σταθερό στο εθνικό οδικό δίκτυο, όμως το βλέπεις ότι «ψάχνεται» για να ελαττώσει ταχύτητα και να κινηθεί σε πιο «off road» μονοπάτια. Γιατί να του χαλάσουμε χατίρι;
Ειδικά όταν η διαμονή μας λαμβάνει χώρα στο ευρύχωρο και άκρως εργονομικό εσωτερικό του, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικες με τις αποσκευές τους (375 λίτρα η χωρητικότητα), ενώ είναι πλήρως εφοδιασμένο με «καλούδια» όπως μεταξύ άλλων η οθόνη των 7 ιντσών που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Παράλληλα, όπως ήδη προαναφέραμε εφοδιάζεται με το σύστημα τετρακίνησης «Suzuki ALLGRIP Select» για βελτιωμένη απόδοση εκτός δρόμου, προηγμένα συστήματα ασφαλείας, πλούσιο εξοπλισμό και μοναδικές επιλογές για εξατομίκευση, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις κάθε οδηγού.
Την ίδια στιγμή, πλησιάζουμε προς Ξυλόκαστρο και συνεχίζουμε με κατεύθυνση τα Τρίκαλα Κορινθίας. Όσο ανεβαίνουμε υψόμετρο και αφήνουμε πίσω μας τα κατά γενική ομολογία «αδιάφορα» πεδινά χωριά, το τοπίο αλλάζει. Όσο πλησιάζουμε, η πλούσια βλάστηση αρχίζει να μας βάζει στο κλίμα για το τι μας περιμένει στη συνέχεια. Μέχρι το σημείο που ξεκινάει η διαδρομή των περίπου 4 χιλιόμετρων σε χώμα και λάσπη. Ευκαιρία για μια μικρή στάση και ένα γρήγορο check κατανάλωσης. Το Suzuki Vitara χωρίς να το οδηγήσουμε ιδιαίτερα οικονομικά, δεν ξεπέρασε τα 7,0-7,5 λτ. / 100 χλμ., οπότε ήμασταν έτοιμοι να το δούμε και σε off road μονοπάτια.
Η αλήθεια είναι ότι ο turbo κινητήρας βενζίνης BoosterJet 1.0 με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και απόδοση 112 ίππων, ανταποκρίθηκε στο έπακρο σε όλες τις «προκλήσεις», ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, αποτέλεσε τον ιδανικό σύμμαχο σε κάθε «αποστολή». Έτσι λοιπόν, το τετρακίνητο Vitara με τον 1000άρη turbo κινητήρα, διέσχισε με άνεση τους λασπωμένους δρόμους της Ορεινής Κορινθίας, τόσο προς τη Λίμνη Δόξα, όσο και προς τη Λίμνη Δασίου (κοντά στο Χιονοδρομικό Κέντρο της Ζήρειας), ενώ παρέμεινε εντυπωσιακά οικονομικό ως προς τη μέση κατανάλωση καυσίμου. Για την ιστορία, η έκδοση της δοκιμής μας ξεκινάει από τα 19.450 ευρώ. Εις το επανιδείν…
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας, 998 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 112 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 170 Nm στις 2.000 / 3.500 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους τέσσερις τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 375 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.175/1.775/1.610 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 12,0’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!