Φύγαμε για Αράχωβα με το εντυπωσιακό Peugeot 3008 GT EAT8! (pics)
Το σωτήριο έτος 2019 βρίσκεται προ των πυλών, ωστόσο η Peugeot αποδεικνύει ότι βρίσκεται σχεδόν… 1.000 χρόνια μπροστά, με μοντέλα όπως το… 3008. Όχι μόνο λόγω ονομασίας, η οποία υπό συνθήκες θα μπορούσε να παραπέμπει σε μελλοντική χρονολογία, για την ακρίβεια 989 χρόνια μετά (!), όσο και επί της ουσίας. Πέρα από την εμφανώς πετυχημένη διάθεση μας για λογοπαίγνια, ας θυμηθούμε ορισμένα βασικά στοιχεία για το 3008. Όπως είναι προφανές, το γαλλικό μοντέλο επανήλθε πιο βελτιωμένο από ποτέ στη γκάμα της Peugeot, διαθέτει έναν ξεκάθαρο crossover χαρακτήρα, ο οποίος εμπλουτίζεται από μια εξαιρετικά δυναμική εμφάνιση, αλλά και πλήθος τεχνολογικών συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας.
Λίγο πριν αναχωρήσουμε για Αράχωβα, παρατηρούμε το έντονα επιθετικό προφίλ του 3008 GT που είχαμε στη διάθεση μας, με το μυώδες καπό και τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα, ενώ στο παιχνίδι μπαίνει και ο αρκετά δυναμικός εμπρός προφυλακτήρας. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, καθώς και η σχεδίαση της πίσω κολώνας, σε συνδυασμό με τα χρωμιωμένα πλαίσια των θυρών και τις ράγες οροφής, προσδίδουν στο γαλλικό μοντέλο μία πιο εκλεπτυσμένη αισθητική. Προφανώς δεν ήμασταν οι μόνοι που σαγηνεύτηκαν από την εμφάνιση του 3008 GT, καθώς παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα δημοφιλές και εδραιωμένο πλέον μοντέλο της ελληνικής αγοράς, συνεχίζει να μαγνητίζει τα βλέμματα με τον ενθουσιασμό του «πρωτοεμφανιζόμενου».
Εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο εσωτερικός κόσμος του Peugeot 3008 GT, καθώς είναι φανερό ότι ενστερνίζεται την φρέσκια σχεδιαστική λογική της γαλλικής φίρμας. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος infotainment, η οθόνη του οποίου βρίσκεται στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας. Αυτό που κλέβει την παράσταση εκτός συναγωνισμού, είναι το i-Cockpit της Peugeot, με την ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, η οποία αντικαθιστά τον κλασικό πίνακα οργάνων και οτιδήποτε άλλο είχατε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, 5 ενήλικες θα βολευτούν με χαρακτηριστική άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών των 520 λίτρων, ικανοποιεί τόσο με το μέγεθός του, όσο και με το σχήμα του.
Η νέα πλατφόρμα με τον κωδικό EMP2 σε συνδυασμό με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα BlueHDi, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8, καθιστούν το Peugeot 3008 GT ως ένα από τα πιο οικονομικά και ταυτόχρονα αποδοτικά SUV στην κατηγορία του. Παράλληλα, συναρπάζει με την οδική συμπεριφορά του. Η ανάρτηση ακολουθεί την κλασική γαλλική συνταγή, είναι σωστά ρυθμισμένη και προσφέρει πολύ καλή άνεση. Με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 GT «ορίζονται» κυρίως από το Advanced Grip Control, το ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών μέσω πέντε διαφορετικών προγραμμάτων.
Συνοψίζοντας, το Peugeot 3008 GT, αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας του τόσο σχεδιαστικά, όσο και οδηγικά. Σε γενικές γραμμές, το γαλλικό μοντέλο διαθέτει ένα από τα πιο εντυπωσιακά εσωτερικά που μπορείς να βρεθείς «φιλοξενούμενος», μία ισχυρή γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, ενώ στην κορυφαία έκδοση GT με την οποία ταξιδέψαμε μέχρι το Χιονοδρομικό Κέντρο του Παρνασσού, συνδυάζει επιδόσεις χάρη στους 180 ίππους που αποδίδει ο 2λιτρος BlueHDi, με οικονομία καυσίμου, καθώς η μέση κατανάλωση του δεν ξεπέρασε τα 7,0 - 7,5 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ως μοναδικό «μελανό» σημείο, η αρκετά «τσιμπημένη» τιμή του, η οποία δικαιολογείται εν μέρει λόγω εξοπλισμού, επιδόσεων, τεχνολογίας κλπ., ωστόσο τα περίπου 46.900 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά της εν λόγω έκδοσης, αποτελούν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, όσο πλούσιο κι αν είναι το συνολικό πακέτο.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος turbodiesel, 1.997 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 180 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 400 Nm στις 2.000 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 520 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.447 /1.841/1.906 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 9,0’’, τελική ταχύτητα 208 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!