Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 2WD: Η σίγουρη λύση! (pics)
Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, το Suzuki Swift, βρίσκεται πλέον στην πιο πρόσφατη και σύγχρονη γενιά του, βασισμένο σε νέα πλατφόρμα εν ονόματι Heartect, συνεχίζοντας την άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία των προκατόχων του. Για την ιστορία, από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του, το ιαπωνικό μοντέλο έχει ξεπεράσει τις 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις ανά την υφήλιο. ενώ και στην Ελλάδα η δημοφιλία του παραμένει στα ύψη και ενισχύεται συνεχώς βάζοντας δύσκολα στον μόνιμα ισχυρό ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Άρσεναλ, Στόουκ και Μπόρνμουθ παίζουν στο νέο Pamestoixima.gr με φοβερές αποδόσεις.
Στη διάθεση μας είχαμε την ήπια υβριδική εκδοχή του ιαπωνικού μοντέλου και διαπιστώσαμε ότι όλα τα δυνατά σημεία της διαχρονικής εμφάνισης του Swift έχουν υπερτονιστεί στην τελευταία γενιά του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η μάσκα να είναι μεγαλύτερη, η οροφή να διαθέτει μεγαλύτερη κλίση προς τα πίσω, τα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) να είναι εντελώς νέα και να διαθέτουν τεχνολογία LED, ενώ οι πίσω χειρολαβές είναι «κρυμμένες» ψηλά. Παράλληλα, έχουν διαφοροποιηθεί και οι διαστάσεις του ιαπωνικού μοντέλου, με μήκος 3,8 μέτρα, πλάτος 1,7 μέτρα και ύψος 1,5 μέτρο, ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 117 κιλά.
Το εσωτερικό του νέου Swift είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, μοντέρνο και ευχάριστο. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 7 ιντσών, στην οποία «εδρεύει» το σύστημα πολυμέσων της Suzuki. Αντίστοιχα, ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών διαθέτει και ο πίνακας των οργάνων, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά μήκος του ταμπλό είναι σκληρά και κυρίως ανθεκτικά. Σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, είναι υπέρ του δέοντος αρκετοί, με πληθώρα από θήκες για μικροαντικείμενα και καλή εργονομία, ενώ πλέον διαθέτει και αντίστοιχα πρακτικό χώρο αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 265 λίτρα.
Το Suzuki Swift είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης, τον turbo 1.000άρη Boosterjet απόδοσης 112 ίππων και τον ατμοσφαιρικό Dualjet των 1,2 λίτρων με απόδοση 90 ίππων, οι οποίοι συνεργάζονται με δύο ειδών αυτόματα κιβώτια (CVT και κανονικό), με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, καθώς και με τετρακίνηση (σε μία έκδοση). Σε κάθε περίπτωση όλα τα μοτέρ κινούν με άνεση και ασφάλεια το αμάξωμα του ιαπωνικού μοντέλου, καθώς και με την απαραίτητη οικονομία καυσίμου, η οποία είναι εντυπωσιακή, ειδικά στην υβριδική έκδοση της δοκιμής μας, καθώς δεν ξεπέρασε τα 6,0 - 6,5 λίτρα/100 χλμ., παρά τις φιλότιμες προσπάθειες μας να το πιέσουμε αγνοώντας τους «κανόνες» του Eco Driving. Για αντίστοιχα «ανήσυχους» οδηγούς σαν κι εμάς, υπάρχει και η «καυτή έκδοση Sport με κινητήρα 1,4 λίτρων, απόδοσης 140 ίππων με 230 Nm ροπής.
Σε γενικές γραμμές το πρόσημο για το Suzuki Swift και κυρίως για την υβριδική εκδοχή του, είναι κάτι παραπάνω από θετικό, καθώς συνδυάζει την ευχάριστη εμφάνιση, τον πλήρη εξοπλισμό και την αξιοπιστία σε ένα πλήρες από κάθε άποψη πακέτο, με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου και σχετικά προσιτή τιμή (από 15.230 ευρώ). Διαχρονική αξία το Suzuki Swift σε όλες τις εκδόσεις του, με την προτίμηση του κόσμου να αποτελεί το καλύτερο διαπιστευτήριο και κορυφαίο παράσημο στην εμπορική του πορεία.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης, 1.242 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 90 ίπποι στις 4.400 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 120 Nm στις 4.400 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 265 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.840/1.735/1.495 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 11,9’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!