Με λογική και συναίσθημα το νέο Toyota RAV4 (pics)

Gazzetta team
Με λογική και συναίσθημα το νέο Toyota RAV4 (pics)
Το RAV4 νέας γενιάς ποντάρει στην παραδοσιακή αξιοπιστία όλων των Toyota, απέκτησε όμως ένα πιο ευρύχωρο και ποιοτικό σαλόνι, αλλά και έναν ξεχωριστό εξωτερικό σχεδιασμό με στοιχεία off road.

Η Toyota έχει κάθε λόγο να νιώθει υπερήφανη για το RAV4, καθώς αποτελεί τον ιδρυτή της κατηγορίας των SUV και οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει από το 1992 έως σήμερα τα οκτώ εκατομμύρια μονάδες. Το μοντέλο πέμπτης γενιάς, που οδηγήσαμε στην Καταλωνία, φιλοδοξεί να συνεχίσει αυτή την επιτυχημένη παράδοση, αναβαθμίζοντας τα προσόντα των προηγούμενων RAV4 και χαράσσοντας –σε κάποιους τομείς- τη δική του πορεία.

Το νέο RAV4, που αναμένεται στη χώρα μας τον Φεβρουάριο, υπηρετεί την εντολή του προέδρου της ιαπωνικής μάρκας, Ακιχίτο Τογιόντα προς τους μηχανικούς του, να σταματήσουν να φτιάχνουν βαρετά αυτοκίνητα (‘’no more boring cars’’). Πρόκειται για μία νέα γραμμή πλεύσης των Ιαπώνων, των οποίων τα αυτοκίνητα δεν…έσπαγαν και δεν χαλούσαν με τίποτα, ωστόσο ήταν αδιάφορα στυλιστικά και –έως ένα βαθμό- οδηγικά. Ένα πρώτο δείγμα γραφής αυτής της αλλαγής πήραμε με το άκρως τολμηρό σχεδιαστικά Toyota C-HR και τώρα ακολουθεί το RAV4 της νέας γενιάς με τις κοφτερές γραμμές του αμαξώματος, από το οποίο έχουν εξοβελιστεί σχεδόν πλήρως οι καμπύλες.

Αν μη τι άλλο, το ιαπωνικό SUV ξεχωρίζει πλέον αισθητικά, δεν επιδιώκει να κερδίσει τη συμπάθεια από όλους, αλλά ζητά τον έρωτα ή την απόρριψη και τονίζει τον δισυπόστατο χαρακτήρα του με στοιχεία μοντέλων εκτός δρόμου, όπως για παράδειγμα το τετραγωνισμένο σχήμα των φτερών του, που παραπέμπει σε Jeep Wrangler. Ιδιαίτερα οι δίχρωμες εκδόσεις σε κατακτούν με την πρώτη ματιά και δείχνουν πολύ πιο cool σε σχέση με τα προηγούμενα RAV4.

 

Το μήκος του μεσαίου SUV της Toyota αγγίζει τα 4,60 μ. και η αξιοποίηση κάθε εκατοστού είναι υποδειγματική, καθώς στο πίσω μέρος κάθεσαι ακόμη και με σταυρωτά πόδια χωρίς κανένα πρόβλημα. Κορυφαίων προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο, ο οποίος κυμαίνεται μεταξύ 580 και 1.690 λίτρων και σχεδόν απόλυτα επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Το κόκπιτ διαθέτει αναβαθμισμένα υλικά και προσεγμένο φινίρισμα, η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει μεγαλώσει αισθητά, το κλασικό χειρόφρενο έχει αντικατασταθεί από ηλεκτρονικό δημιουργώντας μεγαλύτερο χώρο για το Smartphone και τις δύο ποτηροθήκες και το τζόιστικ του αυτόματου σαζμάν στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας έδειχνε σικ και ταίριαζε στη high tech ατμόσφαιρα του εσωτερικού. Στα highlight περιλαμβάνεται χωρίς αμφιβολία ο καθρέφτης του οδηγού με ενσωματωμένη, ψηφιακή κάμερα, που εξασφαλίζει ανεμπόδιστη ορατότητα προς τα πίσω, ενώ έχει αναβαθμιστεί το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος εμπρός από εμπόδια, ώστε να αναγνωρίζει στο σκοτάδι τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Στα μείον καταγράφεται η αδυναμία συνδεσιμότητας του Smartphone με τις πλατφόρμες Android Auto και Apple Carplay.

Η Τοyota προσπάθησε να κάνει το νέο RAV4 πιο ευχάριστο οδηγικά από το προηγούμενο και το κατάφερε σε σημαντικό βαθμό. Το υβριδικό σύνολο της τετρακίνητης έκδοσης με δύο ηλεκτροκινητήρες και βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων αποδίδει 222 ίππους και επιταχύνει ικανοποιητικά, χωρίς να βγάζει πλέον τον εκνευριστικό ήχο του παρελθόντος και με τις αλλαγές των σχέσεων του αυτόματου σαζμάν να γίνονται πιο νωρίς για μεγαλύτερη σβελτάδα. Σύμφωνα με την Toyota, πραγματοποιείται η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,1’’, όμως η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ να πούμε ότι η αυτονομία μόνο με τις μπαταρίες είναι περιορισμένη και κυρίως σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλης.

Η οδική συμπεριφορά του Toyota RAV4 πέμπτης γενιάς ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα ενός τυπικού μοντέλου ελεύθερου χρόνου συνδυάζοντας με επιδεξιότητα τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης με αποτελεσματική απόσβεση των κραδασμών και με περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Βελτιωμένες επιδόσεις εκτός δρόμου υπόσχεται η δυνατότητα κατανομής της ροπής έως και 80% στους πίσω τροχούς αντί 60%, όπως ίσχυε στο προηγούμενο RAV4, ενώ θετική ήταν η εικόνα του ιαπωνικού μοντέλου στην off road διαδρομή, που περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης στην περιοχή της Βαρκελώνης.

Ενας από τους βασικούς λόγους επιλογής ενός υβριδικού μοντέλου είναι χωρίς αμφιβολία η προσδοκώμενη χαμηλή κατανάλωση. Στην περίπτωση του νέου RAV4 είχαμε διάφορα αποτελέσματα στις ενδείξεις του οικονομόμετρου, οπότε θα έχουμε πιο αξιόπιστα στοιχεία, όταν θα το πάρουμε στα χέρια μας για μερικές ημέρες επί ελληνικού εδάφους. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι στο πρώτο τμήμα του test drive με πολλά ορεινά κομμάτια στα βουνά γύρω από τη Βαρκελώνη έγραψε το RAV4 8,2 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ. ως μέση κατανάλωση, στο δεύτερο –και πιο στρωτό τμήμα- μειώθηκε στα 6,2 λίτρα για την ίδια απόσταση.

Οι επίσημες τιμές για το Toyota RAV4 πέμπτης γενιάς θα ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες. Ωστόσο, θα ξεκινούν ενδεικτικά από 27.700 ευρώ για την αμιγώς βενζινοκίνητη –και εμπροσθοκίνητη- έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα, ενώ οι –επίσης προσθιοκίνητες- υβριδικές εκδοχές θα έχουν τιμές εκκίνησης γύρω στις 35.000 έως 36.000 ευρώ. Από εκεί και μετά θα υπάρχουν πλουσιότερες εκδόσεις, που θα υπερβαίνουν τις 41.000 ευρώ, ενώ να σημειώσουμε ότι το νέο RAV4 δεν θα εφοδιάζεται πλέον με ντιζελοκινητήρες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Υβριδικό σύνολο ισχύος 222 ίππων με βενζινοκινητήρα 2.500 κ.εκ. και δύο ηλεκτροκινητήρες, μέγιστη ροπή στρέψης 221 Nm, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, τετρακίνηση, μήκος/πλάτος/ύψος 4.600/1.855/1.685 χιλιοστά, όγκος χώρου αποσκευών 580 έως 1.690 λίτρα, βάρος (κενό) 1.700 κιλά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,1’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 100 γρ. ανά χιλιόμετρο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!