Εύκολη και ποιοτική η BMW F750GS

Γιώργος Βαρίνος
Εύκολη και ποιοτική η BMW F750GS
Δοκιμάζουμε το αδερφό μοντέλο της F850 GS που έχει σαφώς πιο ασφάλτινο χαρακτήρα και λιγότερο enduro χαρακτηριστικά και παρά το γεγονός πως πρόκειται για την ίδια ακριβώς μοτοσυκλέτα, η F750GS αφήνει μια διαφορετική γεύση. Πιο φιλική, πιο εύκολη, πιο «καθημερινή». Το ίδιο ποιοτική όμως.

Aς ξεκινήσουμε με την ονομασία. Η BMW F750GS είναι 853 κ.εκ. και μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα με την αδερφή της F850GS. Το διαφορετικό όνομα για την ίδια μοτοσυκλέτα προκύπτει από το γεγονός πως η BMW Motorrad θέλει να διαχωρίσει πλήρως τα δύο μοντέλα στην γκάμα της, να μην υπάρχει σύγχυση μεταξύ του προσανατολισμένου σε πιο ήπια και γενική χρήση F750GS και του ξεκάθαρα adventure F850GS.
Τα δύο μοντέλα έχουν κοινά τα περισσότερα χαρακτηριστικά τους, με την διαφοροποίηση να γίνεται κυρίως μέσω των χρωματισμών. Και τα δύο μοιράζονται σχεδιαστικά μοτίβα με την μεγαλύτερη R1200GS, ειδικά στην περιοχή του ρεζερβουάρ και των πλαϊνών πλαστικών.

Τόσο η F850GS που δοκιμάσαμε στο προηγούμενο τεύχος, όσο και η BMW F750GS είναι η εξέλιξη των μοντέλων που είχαν το ίδιο όνομα αλλά πλέον δεν έχουν καμιά σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. Οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι τόσες πολλές και τέτοιας έκτασης που ουσιαστικά μιλάμε για εντελώς νέες μοτοσυκλέτες. Η μεταφορά του ρεζερβουάρ μπροστά, από το πίσω μέρος που βρισκόταν στις προηγούμενες εκδόσεις, επέτρεψε επίσης μια διαφορετική σχεδίαση στην περιοχή αυτή, που επιτρέπει πλέον την θέαση του υποπλαισίου.
Το πλαίσιο, παραμένει ατσάλινο αλλά εγκαταλείπει το δικτύωση στον χώρο ως σχεδίαση για να υιοθετήσει μια νέα, δύο δοκών φιλοσοφία με στιβαρές προεκτάσεις για την σύνδεση του με τον
κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιείται ως ενεργό τμήμα του πλαισίου. Νέο είναι και το αλουμινένιο, μεγαλύτερο σε μήκος ψαλίδι, ενώ το υποπλαίσιο -το οποίο είναι στο μεγαλύτερο μέρος του ορατό- είναι ατσάλινο, επίσης νέας σχεδίασης και κατασκευασμένο από σωλήνες κυκλικής διατομής.

Το πιρούνι παραμένει συμβατικό, στα 41 χλστ., όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, με μικρότερη όμως διαδρομή, στα 151 χλστ. (από 170). Στα φρένα έχουμε επίσης αλλαγές, με νέους δίσκους 305 χλστ. μπροστά (έναντι 300 χλστ. προηγούμενης έκδοσης). Ο κινητήρας είναι εντελώς νέος. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μηχανικό σύνολο με διάταξη δύο κυλίνδρων σε σειρά, με 2 ΕΕΚ και οκτώ
βαλβίδες, με την χωρητικότητα του να έχει αυξηθεί στα 853 κ.εκ. (προηγούμενος κινητήρας 798 κ.εκ.) και η απόδοση του να φτάνει τους 77 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 8,4 kg-m στις 6.000 σ.α.λ. Σε ότι αφορά στην σχεδίαση του κιβωτίου ταχυτήτων, στα γρανάζια και στον επιλογέα, οι μηχανικοί της BMW Motorrad, «δανείστηκαν» στοιχεία από τα αντίστοιχα μηχανικά μέρη του κορυφαίου superbike της εταιρείας, του S1000RR. Μια επίσης πολύ σημαντική χωροταξική αλλαγή, είναι η μεταφορά του ρεζερβουάρ από την ουρά, που βρισκόταν στις προηγούμενες εκδόσεις, στην… κανονική θέση που το συναντάμε στην συντριπτική πλειοψηφία των μοτοσυκλετών, με την χωρητικότητα του, να έχει μειωθεί, στα 15 λίτρα, έναντι των 16 λίτρων που έπαιρνε το F700GS. Από μόνο του αυτό το στοιχείο μπορεί να προσδώσει μια διαφορετική συμπεριφορά στην μοτοσυκλέτα, αφού αλλάζει η κατανομή βάρους, και η οδική συμπεριφορά.

Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, οι μοτοσυκλέτες της BMW Motorrad ανέκαθεν αποτελούσαν σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους και το νέο F750GS, δεν αποτελεί εξαίρεση. Στον standard εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται λοιπόν Full LED προβολέας, ABS, ΑSC (Traction Control) αλλά και δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο χαρτών σε ότι αφορά στην απόδοση του κινητήρα, «Road» και «Rain», με το «Rain», να έχει ως αποτέλεσμα μια πολύ ήπια μεταφορά ισχύος στον πίσω τροχό για τις βροχερές συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Τώρα ο προαιρετικός εξοπλισμός, περιλαμβάνει σχεδόν ότι μπορείτε να φανταστείτε και είναι προτιμότερο να τα ψάξετε σε ένα εξουσιοδοτημένο ώστε να σας πουν και τιμές.
Τα περισσότερα από τον προαιρετικό εξοπλισμό προσφέρονται σε πακέτα ή και μόνα τους, δίνοντας στους μελλοντικούς ιδιοκτήτες την δυνατότητα να διαμορφώσουν την μοτοσυκλέτα τους, ακριβώς στα μέτρα τους μέσω της εφαρμογής https://configurator.bmw-motorrad.gr.

 

Οδηγικά μας εξέπληξε ευχάριστα. Η γραμμική «ηλεκτρική» σχεδόν λειτουργία του κινητήρα, οι ελάχιστοι κραδασμοί, η τρομερή ελαστικότητα ήταν χαρακτηριστικά που κάνουν την μοτοσυκλέτα φοβερά φιλική και εύκολη. Αδιαφορεί για την σχέση στο κιβώτιο και έχεις πάντα δύναμη στο άνοιγμα του γκαζιού. Τα 224 γεμάτα κιλά του δεν φαίνονται...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!