To νέο Lexus UX 250h θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία C-SUV (pics & vid)

Γιώργος Βαρίνος
To νέο Lexus UX 250h θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία C-SUV (pics & vid)
Ταξιδεύουμε σε αποστολή στην Ισπανία για να οδηγήσουμε το νέο εντυπωσιακό κόμπακτ SUV το Lexus UX250h. Το νέο υποσχόμενο μοντέλο, ακροβατεί ανάμεσα στην κατηγορία C-SUV, την κατηγορία Crossover ή παρουσιάζεται ως ένα ψηλό, μεγάλο σε διαστάσεις hachback.

Είναι δυναμικό, διαθέτει έντονη προσωπικότητα, είναι πολύ όμορφο και φυσικά αυτόματα τοποθετείται στην κορυφή των premium επιλογών στην κατηγορία. Μια κατηγορία που θα αγγίξει στην Ελλάδα τα 5.000 αυτοκίνητα και πλέον όλες οι εταιρείες «συνωστίζονται» στο ποιά θα παρουσιάσει πρώτη την πιο πετυχημένη συνταγή, για το τι θέλουν επιτέλους αυτοί οι -πολλοί πλέον- αγοραστές της κατηγορίας.

Το UX250h είναι μια ιδιαίτερη πρόταση που έχει μερικά ακαταμάχητα προσόντα. Είναι ποιοτικά η κορυφαία στην κατηγορία, έχει καλές επιδόσεις -αν και δεν είναι αυτό το ζητούμενο- έχει οικονομικό κινητήρα, προσφέρεται ως δικίνητη ή τετρακίνητη, είναι αμιγώς υβριδική και οι τιμές της ξεκινούν από τα 37.600€

Το νέο Lexus UX προσφέρει την ευκαιρία σε πολλούς να αποκτήσουν όχι μόνο το πρώτο τους Lexus, αλλά και το πρώτο τους υπερπολυτελές αυτοκίνητο. Είναι το πρώτο Lexus που βασίζεται στην πλατφόρμα Global Architecture - Compact (GA-C). Μία ελαφριά αλλά εξαιρετικά άκαμπτη δομή, πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και εντυπωσιακές αναρτήσεις. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις: το UX 250h με αυτοφορτιζόμενο, υβριδικό, σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς που περιλαμβάνει έναν άκρως αποδοτικό 2.0L, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που προορίζεται ειδικά γι’ αυτή την πλατφόρμα και το UX 200 δίχως υβριδική τεχνολογία αλλά αμιγώς βενζινοκίνητο με τον ίδιο κινητήρα 2.0 λίτρων. Το UX 200 δεν θα εισαχθεί στη χώρα μας.

Παρατηρώντας το από μπροστά, είναι ξεκάθαρο από πολύ μακρυά, πως πρόκειται για ένα Lexus, καθώς είναι πολύ χαρακτηριστική η εταιρική ταυτότητα της μάρκας. Πίσω εντυπωσιάζει το μονοκόμματο, ενιαίο LED φωτιστικό στοιχείο που διατρέχει ολόκληρη την πίσω πόρτα του αυτοκινήτου. Τόσο εμπρός όσο και πίσω, οι λεπτομέρειες και τα σχεδιαστικά ευρήματα, αεραγωγοί, γωνίες, καθρέπτες εντυπωσιάζουν με την προσεγμένη τους σχεδίαση. Το αυτοκίνητο εξωτερικά είναι πολύ όμορφο και δείχνει πιο μεγάλο από όσο είναι στην πραγματικότητα. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η προσοχή στη λεπτομέρεια και η επιλογή των υλικών, προσφέρει ένα «αέρα» διακριτικής πολυτέλειας. Η σχεδίαση του «γραφείου» του οδηγού είναι οδηγοκεντρική, με τα όργανα τοποθετημένα προς εκείνον και αρκετά αναλογική με κουμπιά και περιστρεφόμενους διακόπτες, αλλά και υπερμοντέρνα στοιχεία όπως το έγχρωμο και πλήρες head up display, και την τεράστια οθόνη TFT LCD 7 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας. Και φυσικά για τους ψαγμένους η Lexus προσφέρει -ως προαιρετικό εξοπλισμό- το Mark Levinson Premium Surround Sound System που χρησιμοποιεί 13 ηχεία, 8κάναλο ενισχυτή 668 Watt, Quantum Logic Surround Sound και τεχνολογία ClariFi 2.0 που μεταμορφώνει την καμπίνα του UX σε αίθουσα high end ακροάσεων. Το θεωρούμε άσκοπο να αναφέρουμε πως ακόμα και στην βασική έκδοση το αυτοκίνητο διαθέτει όλα τα μοντέρνα συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού.

 

Το UX 250h εφοδιάζεται με την τέταρτη γενιά υβριδικού συστήματος Lexus Self-Charging Hybrid, που περιλαμβάνει έναν ολοκαίνουργιο, δίλιτρο βενζινοκινητήρα, υβριδικό σύστημα μετάδοσης και νέα μπαταρία. Με συνδυασμένη ισχύ 184 ίππων, το UX 250h μπορεί μέσω των προφίλ οδήγησης Normal-ECO-Sport να οδηγηθεί ράθυμα και οικονομικά ή πολύ γρήγορα. (Στα μοντέλα Luxury και F SPORT που εφοδιάζονται με AVS, διατίθενται πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης: normal, ECO, Sport S, Sport S+, και custom.) Ο νέος, δίλιτρος τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας του UX πετυχαίνει κορυφαία θερμική απόδοση 41% στην κατηγορία, χάρη στις επαναστατικές έδρες βαλβίδων με επεξεργασία μέσω λέιζερ με νέο προφίλ αυλού εισαγωγής, υψηλή σχέση συμπίεσης (14:1), τροφοδοσία καυσίμου D4-S που συνδυάζει άμεσα και έμμεσα (στους αυλούς) μπεκ ψεκασμού για την επίτευξη ταχείας καύσης. Το έξυπνο σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VVT-iE μειώνει τις εκπομπές ρύπων.

Η τελευταία έκδοση του Lexus Adaptive Variable Suspension (AVS), που έκανε ντεμπούτο στο LC Coupe, διατίθεται για τις εκδόσεις UX F SPORT και Luxury. Το νέο σύστημα AVS μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και αυξάνει την οδηγική άνεση σε δρόμους πόλεων με φθαρμένο οδόστρωμα.

Το UX 250h διατίθεται με σύστημα μετάδοσης στους εμπρός τροχούς ή με σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης E-Four. Το σύστημα τετρακίνησης E-Four χρησιμοποιεί έναν ανεξάρτητο, ειδικό ηλεκτρικό κινητήρα υψηλής ροπής ενσωματωμένο στο πίσω διαφορικό. Η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα μεταβάλεται αυτόματα από το σύστημα Vehicle Stability Control (VSC) κατά την επιτάχυνση, στις στροφές ή κατά την οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Το E-Four παρέχει τα γνωστά οδηγικά πλεονεκτήματα σε απότομες ανηφόρες ή χιονισμένους δρόμους με χαμηλότερη κατανάλωση από ένα συμβατικό σύστημα AWD που χρησιμοποιεί άξονα μετάδοσης. Το E-Four προσφέρει πολύ περισσότερα από μια απλή υποβοήθηση πρόσφυσης σε ολισθηρές συνθήκες. Το σύστημα βελτιώνει ενεργά την ευστάθεια, προσαρμόζοντας την ισχύ στους πίσω τροχούς για διόρθωση του φαινομένου υποστροφής ή υπερστροφής.

Το UX 250h χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά του συστήματος Lexus Self-Charging Hybrid που παρέχει άμεση απόκριση. Όπως όλα τα υβριδικά μοντέλα της Lexus, προσφέρει καλύτερη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από άλλα οχήματα βενζίνης ή diesel στην κατηγορία, χωρίς το άγχος της φόρτισης ή της αυτονομίας. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, το UX 250h μπορεί να χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνηση για μεγάλο μέρος του ταξιδιού – έως 50%, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Οδηγήσαμε το αυτοκίνητο σε όλες τις συνθήκες στην καλοσχεδιασμένη διαδρομή, που περιλάμβανε αυτοκινητοδρόμους, επαρχιακά στροφιλίκια και παραλιακούς ειδυλλιακούς δρόμους. Χρησιμοποιήσαμε όλα τα διαθέσιμα προφίλ και εντυπωσιαστήκαμε από την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ειδικά με τις αναρτήσεις AVS. Αν αναρωτηθείτε... μα καλά ρε φίλε δεν έχει κανένα ψεγάδι, είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που υπάρχει; Έχει ένα. Έχει μικρό πορτ μπαγκάζ. Μόλις 320 λίτρα το δικίνητο και ακόμα λιγότερα 283 λίτρα το τετρακίνητο. Ένα χαρακτηριστικό που περιορίζει τους οικογενειάρχες με μεγάλη οικογένεια, αλλά δεν παίζει ρόλο σε ζευγάρια με ένα ή δίχως παιδιά οποιασδήποτε ηλικίας. Αν εξαιρέσουμε αυτό το χαρακτηριστικό τότε... ναι. Δεν έχει κανένα άλλο «ψεγάδι» και είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της C-SUV κατηγορίας και σίγουρα το πιο πολυτελές!

Στη χώρα μας είναι διαθέσιμο σε τιμές που ξεκινούν από τα €37.600 για τη δικίνητη έκδοση UX 250 Dynamic και τα €39.800 για την 4WD UX 250 Dynamic με εντυπωσιακό επίπεδο βασικού εξοπλισμού. Φυσικά ως Lexus είναι διαθέσιμη και μια πολύ μεγάλη γκάμα έξτρα εξοπλισμού.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!