Λιοντάρι για…φίλημα το νέο Peugeot 508
Η κατηγορία των οικογενειακών σεντάν βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε θέση άμυνας απέναντι κυρίως στην επέλαση των μοδάτων SUV. Η Peugeot διέγνωσε ως μία από τις κύριες αιτίες αυτής της πτώσης την αδιάφορη αισθητική των περισσοτέρων τετράθυρων μοντέλων και την σχεδόν αποκλειστική τους έμφαση στη λειτουργικότητα και στην πρακτικότητα. Ετσι προχώρησε σε μία ανατρεπτική κίνηση με το νέο 508, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο, αλλά ούτε και με τη συντριπτική πλειοψηφία των ανταγωνιστών του. Το αποτέλεσμα μεταφράζεται σε ένα σεντάν με ριζοσπαστικό ντιζάιν και γονίδια coupe, το οποίο γίνεται αντικείμενο θαυμασμού από τον κόσμο. Αυτό είναι σχεδόν αδιανόητο για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά και ανακουφιστικό για τους πάτερ φαμίλιες, που επιζητούν ένα διασκεδαστικό μοντέλο με άποψη και με όλες τις προδιαγραφές για άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Οι Γάλλοι πήγαν εξάλλου ενάντια στις τάσεις της εποχής, μειώνοντας το μήκος του νέου 508 κατά οκτώ εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο και χαμηλώνοντας αισθητά το τετράθυρο αμάξωμα, που μοιάζει περισσότερο με Fastback παρά με κλασική λιμουζίνα. Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά οι πόρτες χωρίς κλασικό πλαίσιο παραθύρων, που προσφέρουν πρόσβαση σε έναν στυλιστικά άψογο θάλαμο επιβατών. Εκεί συνυπάρχει το καινοτόμο ψηφιακό i-Cockpit της Peugeot με πλούσιο δέρμα, επενδύσεις από ματ ξύλο, υψηλής αισθητικής και άνεσης καθίσματα και ένας σικ εσωτερικός φωτισμός για ζεστή ατμόσφαιρα. Ιδιαίτερα η έκδοση GT της δοκιμής μας περιλαμβάνει ουσιαστικά τα πάντα, εάν εξαιρέσουμε κάποιες τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης, το σύστημα νυχτερινής οδήγησης και τις προαιρετικές ζάντες των 19 ιντσών.
Βάση του νέου Peugeot 508 αποτελεί η πανάλαφρη, προσαρμοζόμενη πλατφόρμα ΕΜΡ2 του ομίλου PSA, που χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων στο 308 και στο Opel Grandland X. Χάρη σε αυτή ζυγίζει η νέα μπερλίνα περίπου 70 κιλά λιγότερο, ενώ να σημειώσουμε ότι οι άξονες προέρχονται από το αδελφό μοντέλο DS7 Crossback. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον κορυφαίο, δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 180 ίππων σε συνδυασμό με ένα αυτόματο σαζμάν οκτώ σχέσεων και μετάδοση κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ διέθετε στάνταρ ενεργά αμορτισέρ με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο βαθμό απόσβεσης.
Υπάρχουν βεβαίως και άλλες επιλογές, όπως η οικονομικότερη έκδοση ντίζελ των 1,5 λίτρων με 130 άλογα και οι βενζινοκινητήρες των 1,6 λίτρων σε εκδοχές 180 και 225 ίππων. Να σημειώσουμε...
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την δοκιμή...
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!