Στη Λακωνία με το εντυπωσιακό Opel Crossland X

Gazzetta team
Στη Λακωνία με το εντυπωσιακό Opel Crossland X
Βουτάμε στην ιστορία ταξιδεύοντας με το συναρπαστικό Opel Crossland X στη Λακωνία, τον τόπο των αρχαίων Σπαρτιατών, αλλά και του τελευταίου Αυτοκράτορα του Βυζαντίου.

Κάθε ταξίδι στην Ελλάδα έχει την προοπτική, να εξελιχθεί σε συγκλονιστική εμπειρία, καθώς η πατρίδα μας αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα υπαίθρια μουσεία του πλανήτη. Η εμπειρία μπορεί ωστόσο να αγγίξει ακόμη και τον υπερθετικό βαθμό, αν συνδυάσεις –όπως εμείς- μία επίσκεψη στην ιστορική Λακωνία με ένα road trip στο τιμόνι ενός απολαυστικού μοντέλου, όπως το Opel Crossland X. Και οι δύο επιλογές δεν έγιναν καθόλου τυχαία. Η ιστορία της Λακωνίας απλώνεται σε μία χρονική περίοδο περίπου 2.500 ετών, από τους φημισμένους πολεμιστές της Σπάρτης, το βασιλιά Λεωνίδα και τους 300 των Θερμοπυλών έως τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο από τον Μυστρά, που γονάτισε και χρίσθηκε τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου μέσα στο ναό του Αγίου Δημητρίου, πριν ξεκινήσει το ταξίδι για τη δική του θυσία στην Κωνσταντινούπολη.
Όμως και η επιλογή του Opel Crossland X έγινε απολύτως συνειδητά και στοχευμένα. Το όμορφο SUV αποτελεί το πρώτο προϊόν συνεργασίας του γαλλικού ομίλου PSA και της –θυγατρικής του πλέον- Opel, ενώ ανήκει στη δημοφιλέστατη κατηγορία των compact Crossover με μήκος 4,21 μ. και εξαιρετικά σύγχρονο και νεανικό χαρακτήρα. Ιδιαίτερα οι εκδόσεις με δίχρωμο αμάξωμα, όπως το κόκκινο μοντέλο της δοκιμής μας με τη μαύρη οροφή και το πλούσιο χρώμιο μαγνητίζουν τα βλέμματα και αυτό το διαπιστώσαμε και οι ίδιοι, όπου σταθμεύαμε στη διάρκεια του ταξιδιού μας.

Για να απολαύσουμε ακόμη περισσότερο τα προσόντα του αυτοκινήτου, προτιμήσαμε για το πρώτο κομμάτι της διαδρομής μας την Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, με σαφώς χαμηλότερες μέσες ταχύτητες, αλλά και με ένα υπέροχο σκηνικό και φόντο τη θάλασσα. Το Crossland X μας εξέπληξε ευχάριστα, καθώς ο βενζινοκινητήρας του των 1,2 λίτρων με τα 130 άλογα τραβούσε από χαμηλά και δεν χρειάζονταν συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων, ενώ –αν και τρικύλινδρος- παρέμενε ακόμη και στις γρήγορες επιταχύνσεις εξαιρετικά πολιτισμένος και αθόρυβος. Στα περίπου 60 χλμ. της υπέροχης αυτής διαδρομής έδειξε το οικονομόμετρο μία μέση κατανάλωση γύρω στα 7,1 λίτρα ανά 100 χλμ., πράγμα απολύτως φυσιολογικό για ένα κομμάτι με πολλές αυξομειώσεις ταχύτητας, λίγες –αλλά σβέλτες- προσπεράσεις και αρκετά stop and go.

Περνώντας από τη βυθιζόμενη γέφυρα των Ισθμίων μπήκαμε πλέον στον αυτοκινητόδρομο και χαλαρώσαμε συνδέοντας το smart phone μας με το προηγμένο σύστημα πολυμέσων του μικρότερου SUV της Opel, που τρέχει πλέον με το νέο λειτουργικό Intellink 5.0. Με soundtrack την αποθηκευμένη μουσική στο κινητό μας ανεβάσαμε με ασφάλεια ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο με ενδιάμεσο σταθμό την Τρίπολη και προορισμό τη Σπάρτη. Πρόκειται για ένα κομμάτι με αρκετά ανηφορικά και κατηφορικά τμήματα, όπου το Crossland X δεν έδειξε κανένα σημάδι κομπιάσματος. Ταυτόχρονα υπογράμμισε τον τουριστικό χαρακτήρα του με τους σχεδόν ανύπαρκτους αεροδυναμικούς θορύβους και τη ζωντάνια του ακόμη και στα σημεία με αρκετά μεγάλες κλίσεις. Με τη μέση ταχύτητα να κυμαίνεται μεταξύ 120 και 130 χλμ./ώρα και με καρφωμένη την έκτη στο ευκολοκούμπωτο και σαφέστατο μηχανικό κιβώτιο έπεσε αισθητά και η κατανάλωση αμόλυβδης στα επίπεδα των 6,0 λίτρων ανά 100 χλμ.
Χρειαστήκαμε συνολικά διόμιση ώρες για να φτάσουμε μέσω του αυτοκινητοδρόμου Α7 που ξεκινά από την Κόρινθο και 40 χιλιόμετρα μετά την Τρίπολη στρίβει ως Α71 για την Σπάρτη. Με το Opel Crossland X φτάσαμε ατσαλάκωτοι στο Μυστρά, καθώς οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου φιλτράριζαν άκρως αποτελεσματικά όλους τους κραδασμούς, ενώ τα άνετα και υψηλών ορθοπεδικών προδιαγραφών καθίσματα τα βρίσκεις δύσκολα ακόμη και σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Ο Μυστράς, γνωστός και ως Μυζηθράς στο «Χρονικόν του Μορέως», ήταν μία οχυρωμένη ελληνική πόλη στη Λακωνία, κοντά στην αρχαία Σπάρτη. Υπήρξε πρωτεύουσα του ομώνυμου βυζαντινού Δεσποτάτου τον 14ο και 15ο αιώνα, βιώνοντας μία περίοδο ευημερίας και πολιτιστικής άνθησης. Εσφαλμένα θεωρήθηκε από τους δυτικούς ταξιδιώτες ότι ήταν η αρχαία Σπάρτη. Τη δεκαετία του 1830, εγκαταλείφθηκε και χτίστηκε η νέα πόλη της Σπάρτης, περίπου 8 χιλιόμετρα ανατολικά.
Η πολυκύμαντη ιστορία του Δεσποτάτου και της έρημης πλέον καστροπολιτείας αρχίζει από τα μέσα του 13ου αιώνα, όταν ολοκληρώθηκε η κατάκτηση της Πελοποννήσου από τους Φράγκους, οι οποίοι έχτισαν και το κάστρο με ένα ισχυρό τείχος στην ανατολική πλευρά του υψώματος του Μυστρά. Στη συνέχεια ορίστηκε έδρα βυζαντινού στρατηγού και μετά από μία περίοδο πολλών ιστορικών ανακατατάξεων, όπου ο Μυστράς εδραίωσε την κυριαρχία του στην Πελοπόννησο, φτάνουμε στο σημαδιακό έτος 1443. Τότε γίνεται δεσπότης του Μυστρά ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, θέση στην οποία παρέμεινε ως το 1448, οπότε χρίστηκε αυτοκράτορας -ο τελευταίος- της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
Σοφοί, καλλιτέχνες και λόγιοι συγκεντρώνονταν στην αυλή του Δεσπότη, σπουδαιότερος και γνωστότερος απ' όλους ο Γεώργιος Γεμιστός ή Πλήθων.
Το πιο σημαντικό κτίσμα μέσα στο Δεσποτάτο είναι η Μητρόπολη, ο Άγιος Δημήτριος. Είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. Εδώ στέφθηκε αυτοκράτορας ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος -η πλάκα με το δικέφαλο αετό στο κέντρο του ναού μαρτυρεί αυτό ακριβώς το γεγονός. Ο ναός είναι μια τροποποιημένη μορφή της αρχικής τρίκλιτης βασιλικής που άρχισε να χτίζεται μάλλον από το μητροπολίτη Ευγένιο το 1263.
Γυρίζοντας από τον Μυστρά στην Σπάρτη, κάναμε το πρώτο τεστ μέτρησης κατανάλωσης με απόλυτη ακρίβεια και όχι με βάση τις τιμές του οικονομόμετρου στο ταμπλό οργάνων του Opel Crossland X. Είχαμε φουλάρει προηγουμένως σχολαστικά το ρεζερβουάρ βενζίνης στην Αθήνα, κάναμε το ταξίδι μέχρι την Σπάρτη και εκεί ξαναγεμίσαμε προσεκτικά για δεύτερη φορά το ντεπόζιτο καυσίμου, βγάζοντας έτσι έναν εκπληκτικά χαμηλό μέσο όρο της τάξης των 6,1 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Η αλήθεια είναι ότι μείναμε άφωνοι, αφού δεν είχαμε επιλέξει συνειδητά κάποιο οικονομικό στυλ οδήγησης και αρκετές φορές -όπου το επέτρεπαν οι συνθήκες και ήμασταν εντελώς μόνοι στον δρόμο- κινηθήκαμε αρκετά πάνω από το όριο. Βεβαίως ακολουθήσαμε πιστά το Driver Drowsiness Alert, τη λειτουργία αναγνώρισης κόπωσης που τοποθετείται στάνταρ στο Crossland X, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό μετά από δύο ώρες οδήγησης με μέση ταχύτητα πάνω από 65 χλμ./ώρα. Το αναβαθμισμένο σύστημα ενεργοποιεί μία προειδοποίηση εάν η πορεία του οχήματος υποδηλώνει κόπωση ή έλλειψη συγκέντρωσης του οδηγού, προβάλλοντας ένα μήνυμα στην οθόνη πληροφοριών και προειδοποιώντας με ένα ακουστικό σήμα.

 

Μετά το Μυστρά, το σχολαστικό γέμισμα, την μέτρηση κατανάλωσης αλλά και την βουτιά στην Βυζαντινή ιστορία, κατευθυνθήκαμε προς τη Σπάρτη και το αρχαιολογικό της μουσείο, το οποίο αξίζει πραγματικά μία επίσκεψη και αποκαλύπτει πολλές άγνωστες πτυχές της παλαιότερης –αλλά και της νεότερης- ελληνικής ιστορίας. Η ίδια η Σπάρτη προσφέρεται για περίπατο χάρη στο ρυμοτομημένο κέντρο της, που σφύζει από ζωή. Παρά την κυκλοφορία, δεν δυσκολευτήκαμε να παρκάρουμε το ευέλικτο Crossland X, αφού η έκδοση X-clusive της δοκιμής μας διέθετε μία καταπληκτική πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας και το προηγμένο σύστημα παρκαρίσματος UDQ, πατενταρισμένο από την Opel. Αφού βουτήξαμε στην ιστορία του τόπου, απολαύσαμε το καφεδάκι μας σε μία από τις πολλές καφετέριες της Σπάρτης και συνεχίσαμε ανανεωμένοι και ξεκούραστοι την περιήγησή μας με προορισμό πλέον την Καλαμάτα.

Το Opel Crossland X μας «υποχρέωσε» και σε αυτή την περίπτωση, να ακολουθήσουμε...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!