Oδηγούμε τη νέα Porsche 911 και πέφτουμε σε…έκσταση
Οφείλουμε να βγάλουμε στην Porsche το καπέλο, για τον τρόπο που καταφέρνει και «εφευρίσκει» εκ νέου την αειθαλή 911 με το λανσάρισμα κάθε νέας γενιάς, χωρίς να νοθεύει ούτε κατ΄ ελάχιστον τον χαρακτήρα της. Τη συγκεκριμένη φιλοσοφία ακολούθησε και στην 911 όγδοης γενιάς με τον κωδικό 992, η οποία μοιάζει πολύ με την προηγούμενη, αν και τόσο διαφορετική από αυτήν.
Το σχήμα του αμαξώματος δεν άλλαξε, καθώς αποτελεί σήμα κατατεθέν του Ιερού Δισκοπότηρου της Porsche, ενώ διατηρήθηκε η συνταγή του εξακύλινδρου μπόξερ κινητήρα, πίσω τοποθετημένου και αναβαθμισμένου στα σημεία. Αυτή εξάλλου κάνει και τη διαφορά από τους ανταγωνιστές, που επιλέγουν μπροστά τοποθετημένους V8 κινητήρες. Κατά τα άλλα έχουμε μία μικρή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, ένα αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων και πολλά αξεσουάρ άνεσης, που υποδηλώνουν μία προσαρμογή στις απαιτήσεις της νέας εποχής.
Το μπροστινό μέρος με την ποδιά, τους πολλούς αεραγωγούς, το κλασικό καπό και τα πιο φουσκωτά φτερά θα ταίριαζε άνετα και στην 911 Τurbo, οι ζάντες είναι 20 ιντσών μπροστά και 21 πίσω, οι λαβές των θυρών είναι χωνευτές και βγαίνουν προς τα έξω ηλεκτροκίνητα, ενώ η πίσω αεροτομή διαθέτει αισθητά μεγαλύτερο πλάτος από τις προηγούμενες 911 και ανυψώνεται μεταβλητά, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης ή τις εξωτερικές συνθήκες περιβάλλοντος. Η ουρά έχει γίνει πιο «καθαρή» σχεδιαστικά και την αγκαλιάζει σε όλο το πλάτος της η λωρίδα των φωτιστικών σωμάτων, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχουν δύο εξατμίσεις τα φώτα στάσης και οι εντυπωσιακοί αεραγωγοί.
Η εργονομία στο εσωτερικό της Porsche 992 είναι υποδειγματική, κάθεσαι χαμηλότερα από πριν και οι χώροι βολεύουν ακόμη και δίμετρα άτομα. Η κεντρική οθόνη αφής των 10,9 ιντσών παραπέμπει σε Panamera και Cayenne και γενικότερα έχει γίνει ένα εμπνευσμένο πάντρεμα υπερσύγχρονων σχεδιαστικών στοιχείων με διαχρονικές πινελιές προηγούμενων Porsche 911. Μία από τις σημαντικότερες διαφοροποιήσεις είναι σίγουρα τα πέντε πλήκτρα επιλογής διαφόρων λειτουργιών κάτω από την κεντρική οθόνη, ενώ το στροφόμετρο παραμένει αναλογικό προς δόξα των παραδόσεων της γερμανικής μάρκας. Δεξιά και αριστερά από αυτό βρίσκονται δύο μόνιτορ με πληροφορίες για τον οδηγό, ενώ το τζόιστικ του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων θυμίζει σχεδιαστικά πολύτιμο μπιμπελό και η κονσόλα, που χωρίζει τον οδηγό από τον συνοδηγό διατηρεί το γνωστό, μεγάλο πλάτος της.
Ας περάσουμε όμως στην πεμπτουσία μίας Porsche Carrera S ανεξαρτήτως γενιάς, δηλαδή στην οδηγική εμπειρία. Τα μεγαλύτερα turbo εκρήγνυνται λίγο πιο αργά από ό,τι στην προηγούμενη Carrera S, όμως μόλις ανέβει η βελόνα του στροφόμετρου πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., it’ party time. Ο κινητήρας των 450 ίππων ωθεί το γερμανικό μοντέλο στην τετρακίνητη έκδοση 4S σαν καταπέλτης βγάζοντας έναν κολασμένο –και ρυθμιζόμενο- ήχο, ενώ η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα έρχεται μέσα σε 3,7’’ (3,6’’ για την πισωκίνητη έκδοση S) και με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 306 χλμ./ώρα. Ειδική μνεία και έπαινος αξίζει στο αυτόματο κιβώτιο PDK με διπλό συμπλέκτη και οκτώ ταχύτητες, που αλλάζουν απολύτως ομαλά και ένα κλικ νωρίτερα –και γρηγορότερα- σε σχέση με το προηγούμενο των επτά σχέσεων.
Η προηγμένη τετρακίνηση συνδυάζεται ιδανικά με το επαναρρυθμισμένο τιμόνι, ενώ το αυξημένο πίσω μετατρόχιο με τις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν ανεβάσει τα επίπεδα ευστάθειας ειδικά στις κλειστές φουρκέτες σε απλησίαστα ύψη. Συνοπτικά, η νέα Carrera 4S βεντουζάρει στην άσφαλτο, παίρνει πλέον τις στροφές με χειρουργική ακρίβεια και με έναν τρόπο, που δείχνει αυτονόητος, ενώ είναι μοναδικός. Στη διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε το προνόμιο να οδηγήσουμε τόσο την Coupe, όσο και την Cabrio, με την τελευταία να μας αφήνει άφωνους με την ακαμψία της, που θα ζήλευαν ακόμη και σπορ μοντέλα με κλειστά αμαξώματα.
Η 911 όγδοης γενιάς εφοδιάζεται βεβαίως με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες ασφαλείας, όπως το πρόγραμμα Wet Mode με ειδικές ρυθμίσεις για τη βροχή, το προαιρετικό σύστημα νυχτερινής οδήγησης, η κάμερα 360 μοιρών που σαρώνει περιμετρικά το περιβάλλον και το ραντάρ απόστασης με λειτουργία Stop and Go για αυτόνομη οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες, όταν κινείται το γερμανικό μοντέλο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Oι τιμές είναι αντάξιες ενός τόσο εμβληματικού μοντέλου και απολύτως απαγορευτικές για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Όσοι έχουν ωστόσο τη δυνατότητα, να αποκτήσουν ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο, θα αποζημιωθούν μέχρι το τελευταίο ευρώ που θα πληρώσουν. Σε κάθε περίπτωση, η Porsche 911 S Coupe ξεκινά από 178.000 ευρώ και η 4 S από 189.700 ευρώ, ενώ οι αντίστοιχες εκδόσεις Cabriolet κοστολογούνται αντίστοιχα 199.100 ευρώ και 210.600 ευρώ!
Τεχνικά χαρακτηριστικά Porsche Carrera 4S
Εξακύλινδρος, μπόξερ κινητήρας, 2.981 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 450 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους τέσσερις τροχούς, χώρος αποσκευών 132 έως 264 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.519/1.852/1.300 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 -100 χλμ./ώρα σε 3,7’’, τελική ταχύτητα 306 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 9,0 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!