Το Mazda 2 είναι ο ορισμός της «τίμιας» πρότασης
Τρομερή μάχη μεταξύ αξιόλογων μοντέλων γίνεται τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία των supermini είτε αναφερόμαστε στα κλασικά πεντάθυρα hatchback είτε στα SUV του λεγόμενου B-segment. Το Mazda 2 ξεχωρίζει ωστόσο ανάμεσά τους χάρη στον ξεχωριστό σχεδιασμό του και τους «τίμιους» κινητήρες του, όπως ο Skyactiv-G 90 του μοντέλου της δοκιμής μας. Και γιατί τους χαρακτηρίζουμε «τίμιους»; Πολύ απλά, επειδή με βάση όλες τις διεθνείς στατιστικές πρόκειται για μηχανικά σύνολα πολύ μεγάλης αξιοπιστίας, ενώ εμφανίζουν και στην πράξη παραπλήσια χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου με τις αντίστοιχες των εργοστασιακών μετρήσεων.
Η διαφορετικότητα του Mazda 2 αντανακλάται σε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως το μακρύ μπροστινό μέρος, οι ‘’θυμωμένοι’’ προβολείς και το τραπεζοειδές σχήμα του πλαισίου γύρω από τις γρίλιες της μάσκας, το οποίο αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής μάρκας. Πρόκειται για στοιχεία, που υπηρετούν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία ‘’Kodo’’ της Mazda, για χάρη της οποίας μετακινήθηκε ο μπροστινός άξονας του τωρινού ‘’2’’ κατά 80 χιλιοστά προς τα εμπρός σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, ενώ ταυτόχρονα μετατοπίστηκαν τα μπροστινά κολονάκια 80 χιλιοστά προς τα πίσω. Κάπως έτσι προέκυψε ένα τυπικό supermini με μήκος 4,06 μ. και σχήμα, που παραπέμπει σε coupe.
Στο εσωτερικό επικρατεί αποδεκτή ευρυχωρία στον μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ με όγκο, ο οποίος κυμαίνεται μεταξύ 280 και 950 λίτρων. Οι διαθέσιμοι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι κορυφαίοι, πίσω κρίνονται ελαφρά πιο περιορισμένοι κυρίως για τα κεφάλια των ψηλών επιβατών, ενώ το αυτοκίνητο διακρίνεται για την άψογη εργονομία του, το προσεγμένο φινίρισμα και την ποιότητα των υλικών του. Σήμα κατατεθέν αποτελεί το μεγάλο ταχύμετρο στο κέντρο με το ψηφιακό στροφόμετρο αριστερά του, αλλά και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Εξαιρετικά άνετα και ξεκούραστα αποδείχθηκαν και τα καθίσματα κατά τη διάρκεια της πολυήμερης δοκιμής μας, αν και θα θέλαμε να διέθεταν ελαφρά μεγαλύτερες οριζόντιες έδρες.
Οι Ιάπωνες πρωτοτύπησαν με τον κινητήρα και πήγαν κόντρα στην τάση της εποχής, που προκρίνει κυρίως τρικύλινδρα, υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαμε έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 90 άλογα, που φαίνονται ίσως λίγα στα χαρτιά, όμως στην πράξη μας έπεισαν 100%. Ο κινητήρας υψηλής συμπίεσης της οικογένειας Skyactiv μας άρεσε με την πολιτισμένη λειτουργία του, ακόμη και στις υψηλές στροφές, όπου ξεδιπλώνει μία ικανοποιητική σβελτάδα και βοηθά το βάρους μόλις 975 κιλών μοντέλο να επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 9,4’’, ενώ η βελόνα του κοντέρ σταματά στα 183 χλμ./ώρα.
Η μεγάλη –και ευχάριστη- έκπληξη έρχεται όμως κατά την επίσκεψη στα πρατήρια καυσίμων, όπου διαπιστώνεις ότι η εργοστασιακή μέση κατανάλωση αμόλυβδης των 4,5 λίτρων ανά 100 χλμ. δεν είναι fake news, αλλά σχεδόν πραγματικότητα με ένα ελαφρά συγκρατημένο στυλ οδήγησης, οπότε μπορείς να πετύχεις επιδόσεις της τάξης των 5 λίτρων ανά 100 χλμ.! Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από το σαφές μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, που δεν μας έκανε να νιώσουμε ποτέ την έλλειψη μίας έκτης ταχύτητας. Στον δρόμο έχουν πετύχει οι Ιάπωνες τη χρυσή τομή, καθώς το Mazda 2 αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένο, με άνετη απόσβεση των κραδασμών και καλό πάτημα στις στροφές.
Οι τιμές εκκίνησης του Mazda 2 είναι από 13.719 ευρώ για τη βασική έκδοση Emotion με τον βενζινοκινητήρα των 75 ίππων. Το μοντέλο της δοκιμής μας απέδιδε 90 άλογα και διέθετε τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό της έκδοσης Takumi, ενώ κόστιζε 16.506 ευρώ. Πρόκειται για μία σχετικά τσιμπημένη τιμή, εκτός και αν το δεις –λόγω της χαμηλής κατανάλωσης και της αξιοπιστίας του- σαν ένα «καθαρό» μοντέλο πετρελαίου, που δεν θα κινδυνεύσει ποτέ από απαγορεύσεις και αποκλεισμούς, επειδή καίει…βενζίνη!
Μazda 2 1.5 90 PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Tετρακύλινδρος κινητήρας, 1.496 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 90 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 148 Nm στις 4.000 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 280 έως 950 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.060/1.695/1.495 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,4’’, τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!