Hyundai i30N Fastback: Δώσε άλογα στο λαό!
O αυτοκινητιστικός όμιλος της Hyundai είναι με βάση τις πωλήσεις του ο πέμπτος μεγαλύτερος στον κόσμο, ωστόσο οι Κορεάτες επιδιώκουν να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο το image τους είτε με ηλεκτρικά μοντέλα, όπως τα Ioniq, Nexo, Kona Elektro είτε με τις σπορ εκδόσεις Ν. Σε αυτές προστέθηκε από τον Ιανουάριο του 2019 το i30 N Fastback, που είχαμε το προνόμιο να τεστάρουμε εξαντλητικά επί οκτώ ημέρες.
Καρδιά του αυτοκινήτου αποτελεί ο δίλιτρος, turbo κινητήρας βενζίνης των 275 ίππων, που συνδυάζεται με το πεντάθυρο αμάξωμα τύπου Fastback, το οποίο ισορροπεί μεταξύ κλασικού Hatchback και Station Wagon κατά τα πρότυπα της Mercedes CLA Coupe ή της Porsche Panamera. Βεβαίως το Hyundai παίζει σε μία δική του λίγκα και αυτό είναι πολύ καλό, καθώς απευθύνεται σε ένα πλατύ αγοραστικό κοινό με ασυναγώνιστες τιμές εκκίνησης από 28.750 ευρώ και πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων!
Eξωτερικά, έχει επιλέξει η ομάδα των σχεδιαστών της Hyundai τη λύση της διακριτικής κομψότητας με κάποιες ιδιαίτερες πινελιές, που τραβούν τα βλέμματα, αλλά και με σαφή την προσπάθεια αποφυγής του εύκολου εντυπωσιασμού. Το αμάξωμα του i30 N Fastback έχει ενσωματώσει πολλά δυναμικά (έως επιθετικά) στοιχεία στους προφυλακτήρες και στα φωτιστικά σώματα, ενώ τη διαφορά κάνουν ο διαχύτης, οι διπλές εξατμίσεις, η πίσω αεροτομή και οι υπέροχες ζάντες των 19 ιντσών.
Στο εσωτερικό έχουμε έναν σαφώς πιο σπορτίφ διάκοσμο σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του i30, αν και θα θέλαμε κάτι περισσότερο από τις αλουμινένιες πενταλιέρες, το τιμόνι τριών ακτίνων με τα μπουτόν επιλογής προγράμματος οδήγησης και τα αυτονόητα –και πολύ καλά- καθίσματα τύπου μπάκετ. Πάντως η οθόνη αφής των οκτώ ιντσών στην κεντρική κονσόλα υπογραμμίζει την είσοδο της Hyundai στην high tech εποχή, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί σχεδόν παντού μαλακά υλικά και το φινίρισμα είναι προσεγμένο. Οι χώροι βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας, τα στενά πίσω παράθυρα περιορίζουν λίγο την ορατότητα και το πορτ-μπαγκάζ με τον όγκο των 395 λίτρων κρίνεται απλά ικανοποιητικό, αν και θα βοηθούσε στη φόρτωση ένα χαμηλότερο κατώφλι. Λεπτομέρειες βέβαια, καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές ενός Hyundai i30 N Fastack δίνουν σαφώς μεγαλύτερη έμφαση σε άλλα πράγματα.
Ένα από αυτά είναι αναμφίβολα ο κινητήρας και οι επιδόσεις του. Το δίλιτρο μοτέρ ενθουσιάζει ακουστικά στην έκδοση Performance των 275 ίππων, καθώς ο ήχος του παραμετροποιείται μέσω του συστήματος N Grin Control System και «παίζει» μεταξύ μπάσου και στριγγλίσματος, ενώ προσποιείται ακόμη και ρετρό διπλογκαζιές! Γενικά, ο τετρακύλινδρος τραβάει από χαμηλά, αξιοποιώντας τα 353 Nm της μέγιστης ροπή στρέψης, ανεβάζει γρήγορα στροφές και ταυτόχρονα παραμένει πολιτισμένος σε όλα τα επίπεδα. Η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6,2’’, η τελική ανέρχεται σε 250 χλμ./ώρα, ενώ με ένα σβέλτο στυλ οδήγησης θα δείτε να ξεπερνά εύκολα η μέση κατανάλωση τα 12 λίτρα ανά 100 χλμ. Πάντως, υπάρχουν δυνατότητες αισθητής βελτίωσης ακόμη και...
Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!