Νέοι ορίζοντες με το Jeep Compass

Γιώργος Βαρίνος
Νέοι ορίζοντες με το Jeep Compass
Η συνταγή της Jeep για την επιτυχία του Compass είναι απλή: τα κάνει όλα και προσθέτει κάτι που συναντάς σπάνια στην κατηγορία, τις πολύ καλές εκτός δρόμου ικανότητες!

Η μεταμόρφωση της Jeep στη σύγχρονη εποχή της, αναμφίβολα ήρθε με το Renagade. Το μικρό SUV της γκάμας κατάφερε να προσεγγίσει την αγορά με τον αυθεντικό χαρακτήρα της μάρκας, ήταν πιο προσιτό από τα υπόλοιπα μοντέλα και έπαιξε σε μια κατηγορία που έχει τρομερή ζήτηση! Η συνέχεια της ιστορίας, έρχεται με το Compass. Πρόκειται για ένα μεσαίο κόμπακτ SUV το όνομα του οποίου προέρχεται από το παρελθόν της φίρμας. Το πρώτο Compass είχε παρουσιαστεί μαζί με το Patriot και τα δύο αυτά παρόμοια μοντέλα (διέφεραν κυρίως αισθητικά) ήταν μια πιο φθηνή εναλλακτική σε όσους ήθελαν ένα Jeep αλλά δεν «έφταναν» στο Cherokee.

Πλέον ο ρόλος του στην γκάμα είναι πολύ διαφορετικός, αλλά και πολύ πιο σημαντικός. Αισθητικά είναι πιο ισορροπημένο από το Renegade
Το τελευταίο, ή θα σου αρέσει, ή όχι, δύσκολα θα υπάρξει ενδιάμεση άποψη. Το Compass από την άλλη είναι πιο όμορφο με αντικειμενικά κριτήρια. Η χαρακτηριστική μάσκα με τις -αυστηρά- επτά κάθετες γρίλιες γεμίζει το εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω δένουν αρμονικά με το σύνολο και οι γραμμές του είναι καθαρά στα πρότυπα της Jeep. Το τετραγωνισμένο σχήμα στους θόλους δίνει το απαιτούμενο "macho" παρουσιαστικό.
Ίδιο μοτίβο συναντάμε και στην καμπίνα. Αισθητικά υπάρχει απόλυτη ισορροπία, η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, μαζί με τον κλιματισμό και διάφορες άλλες λειτουργίες, αλλά οι κάπως άναρχα τοποθετημένοι διακόπτες κάτω από την οθόνη αφής, απαιτούν εξοικείωση για να τους χειρίζεσαι με «κλειστά μάτια». Πολύ όμορφο είναι και το καντράν, που αποτελείται από μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και τα δύο κλασικά αναλογικά όργανα.
Το εσωτερικό του Compass εκτός από καλαίσθητο είναι και καλοφτιαγμένο χάρη στα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αλλά και την προσεκτική τους συναρμολόγηση. Στο ίδιο ικανοποιητικό επίπεδο βρίσκονται και οι χώροι που φτάνουν (και περισσεύουν) για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, μαζί με τον χώρο αποσκευών των 438 λίτρων. Ωστόσο αν θέλαμε να «γκρινιάξουμε» για κάτι στην καμπίνα, θα λέγαμε για τις λίγες θήκες μικροαντικειμένων που δεν προβλέπουν χώρο ούτε για να αφήσεις σε ένα σημείο το κινητό τηλέφωνο. Τουλάχιστον υπάρχει ευρύχωρο υποβραχιόνιο και μεγάλες «τσέπες» στις πόρτες.
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπήρχε ο βενζινοκινητήρας 1.4 MultiJet II των 170 ίππων και των 250 Nm ροπής. Συνδυάζεται δε με ένα αυτόματο σασμάν των εννέα σχέσεων! Το σύνολο αυτό λειτουργεί αρμονικά στην ήρεμη οδήγηση και σε ρυθμούς cruising. Οι επιδόσεις βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση που ανακοινώνει η Jeep είναι στα 8,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα, εμείς όμως, στην πράξη είδαμε κάπου στα 10 λίτρα για την ίδια απόσταση σε μικτές συνθήκες πόλης-αυτοκινητόδρομου.
Οδηγώντας το Compass βλέπεις ότι του αρέσουν οι χαλαροί ρυθμοί. Στην πίεση, το κιβώτιο μοιάζει να «χάνεται» μέσα στις εννέα σχέσεις του και γρήγορα σου δείχνει ότι το SUV της μάρκας έχει φτιαχτεί με γνώμονα την άνεση, το ταξίδι και βέβαια τις εκτός δρόμου ικανότητες, στις τετρακίνητες εκδόσεις. Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό το Compass σου δίνει πολύ μεγάλη ελευθερία εκτός ασφάλτου. Υπάρχουν διάφορα προγράμματα λειτουργίας της τετρακίνησης, το Auto (που απενεργοποιεί το 4x4 όταν δεν χρειάζεται), το Snow, το Mud, το Sand και το 4WD Lock.
Στις εκδόσεις Trailhawk υπάρχει άλλη μια επιλογή, η Rock, καθώς και δυνατότητα επιλογής αργών σχέσεων που στις απλές τετρακίνητες δεν υπάρχει. Το εννιάρι σασμάν όμως εδώ δίνει την απάντηση αφού οι πρώτες του σχέσεις είναι πολύ κοντές και μόνον σε ακραίες συνθήκες, θα αναζητήσεις το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού. Γενικότερα η ανάρτηση λειτουργεί άψογα, η τετρακίνηση βοηθά σε όλες τις δύσκολες καταστάσεις και με την άνεση που τα αντιμετωπίζει όλα, σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση.

Αυτό που ήθελε να πετύχει η Jeep με το Compass, σίγουρα το πέτυχε. Στόχος της ήταν να προσφέρει...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

 

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!