Οδηγούμε χωρίς οίκτο το νέο Mitsubishi L200
Δύναμη, αντοχή, αξιοπιστία και… αισθητική. Μπορεί μάλιστα η τελευταία να μοιάζει ανάρμοστη σε ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο, ωστόσο αναδεικνύεται ολοένα και περισσότερο σε κρίσιμο παράγοντα αγοράς.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, το L200 έκτης γενιάς προσφέρει όλα τα παραπάνω σε μεγάλες δόσεις, γι΄ αυτό άλλωστε και αποτελεί ένα από τα πλέον πετυχημένα στην κατηγορία των pick up ωφέλιμου φορτίου 1 τόνου. Τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως, το L200 αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο για την ιαπωνική μάρκα, με αναλογία πωλήσεων στη γκάμα των μοντέλων της που φτάνει στο 13%.
Όχι μόνο είναι αλλά και μοιάζει νέο
Στην έκτη γενιά του το μοντέλο είναι πιο ενδιαφέρον αισθητικά παρά ποτέ. Θα τολμούσαμε να υποστηρίξουμε ότι είναι το πιο εντυπωσιακό Mitsubishi όσον αφορά στο εμπρός μέρος του –καθώς στο πίσω ο χώρος φόρτωσης δεν αφήνει πολλά περιθώρια διαφοροποίησης.
Η σχεδίαση Dynamic Shield βρίσκει εδώ την ιδανική της έκφραση, με τα πολύ στενά εμπρός φωτιστικά σώματα να αποτελούν συνέχεια της μάσκας και να φέρουν –προαιρετικά- προβολείς LED. Πολύ πιο επιθετικό και δυναμικό το αποτέλεσμα, τονίζει την υπόσχεση της στιβαρότητας αλλά και της περιπέτειας.
Έμφαση στη μείωση, παρά στην αύξηση
Παραμένοντας στο εμπρός μέρος, στο χώρο του κινητήρα βρίσκεται πλέον ένα νέο μηχανικό σύνολο. Πάντα diesel, με χωρητικότητα όμως 2.268 κ.εκ., από 2,4 λίτρα του απερχόμενου μοντέλου. Έχει δεχτεί σημαντικές βελτιώσεις για τη μείωση του βάρους και την ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση της αξιοπιστίας του, ενώ λειτουργικά είναι πιο αθόρυβος και με λιγότερους κραδασμούς. Ταυτόχρονα έχει μειωθεί η κατανάλωση και οι εκπεμπόμενοι ρύποι. Η μέγιστη ισχύς του είναι 150 ίπποι και η μέγιστη ροπή 400 Nm, εξασφαλίζοντας, σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος του αμαξώματος, κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία και έναν από τους καλύτερος λόγους κιλών ανά ίππο.
Ο ένας και μοναδικός προς το παρόν κινητήρας του μοντέλου συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αμφότερα έχουν αναθεωρημένη κλιμάκωση για μεγαλύτερη οικονομία, ενώ μεταφέρουν την ισχύ μόνιμα στους δύο πίσω τροχούς και κατ’ επιλογή και στους τέσσερις, με δυνατότητα υπο-πολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης (αργό).
Με τα τέσσερα
Εδώ η Mitsubishi προσφέρει δύο επιλογές τετρακίνησης, μια χωρίς κεντρικό διαφορικό (Easy Select 4WD) και μια με κεντρικό διαφορικό Torsen την οποία ονομάζει (Super Select 4WD II).
Σε κάθε περίπτωση, για την επιλογή της τετρακίνησης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν περιστροφικό διακόπτη στο χώρο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Στην περίπτωση της κορυφαίας τετρακίνησης Super Select 4WD II, ο διακόπτης έχει μια ακόμα θέση, αυτή της μετάδοσης σε όλους τους τροχούς με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού. Ταυτόχρονα, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης, μέσω ενός πιεστικού διακόπτη κάτω από αυτόν για την επιλογή της μετάδοσης. Συγκεκριμένα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των Gravel (προεπιλογή), Mud/Snow, Sand και Rock, ανάλογα με το τερέν εκτός δρόμου στο οποίο κινείται. Να σημειώσουμε εδώ ότι αυτά τα προγράμματα αφορούν μόνο στην οδήγηση με επιλεγμένη την τετρακίνηση.
Βελτιώσεις στα φρένα, στις αναρτήσεις, προσθήκη όλων των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που γνωρίσαμε στα Eclipse Cross και Outlander, καθώς και τοποθέτηση ενός σύγχρονου συστήματος multimedia ολοκληρώνουν την ιδιαίτερα σύγχρονη εικόνα του νέου Mitsubishi L200.
Φουλ γκάζι σε άσφαλτο και χώμα
Οδηγώντας το πρώτο στοιχείο που σε κερδίζει στο αυτοκίνητο είναι η πολύ καλή θέση οδήγησης, ενώ αξίζει να σημειωθεί η ρύθμιση του τιμονιού και τηλεσκοπικά. Έχοντας στα χέρια μας την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού, απολαύσαμε ακόμα και ηλεκτρική ρύθμιση καθίσματος, σε συνδυασμό με δερμάτινες επενδύσεις. Στην άσφαλτο το νέο L200 είναι αισθητά πιο ήσυχο από το παρελθόν, ακλόνητο στην ευθεία και με ένα αρκετά καλό σύστημα διεύθυνσης.
Η άνεση στο εσωτερικό είναι χαρακτηριστική ακόμα και για πέντε επιβάτες, καθώς το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης στις πίσω θέσεις είναι χαμηλό, ενώ το πλάτος του αμαξώματος μεγάλο. Οι θέσεις για μικρά αντικείμενα, κινητά, ποτήρια, οι θύρες φόρτισης και οτιδήποτε έχει κάνει με την πρακτικότητα και την εργονομία είναι πέραν κριτικής.
Η ολοκλήρωση ωστόσο του μοντέλου έρχεται εκτός δρόμου, εκεί που καλείται πραγματικά να αποδείξει τα επαγγελματικά του προτερήματα. Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε μόνο μια λέξη για να το χαρακτηρίσουμε, θα ήταν «βράχος». Το αυτοκίνητο, πέφτοντας σε νεροφαγώματα με ταχύτητες που έφταναν ακόμα και τα 80 χλμ./ώρα παρέμενε ακλόνητο, ενώ δεν χρειάστηκε τίποτα περισσότερο από την επιλογή της τετρακίνησης –χωρίς το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού- για να τα βγάλουμε πέρα σε πολύ σαθρό χώμα με φυτεμένες πέτρες.
Το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί μεγάλη ευκολία σε αυτές τις συνθήκες, ενώ η δύναμη δεν μας έλειψε παρά μόνο όταν φτάσαμε σε κάποιες απίστευτα στενές φουρκέτες που η δεύτερη σχέση δεν «γέμιζε» και πρώτη δεν μπορούσες να κατεβάσεις από τα paddles –ναι, υπάρχουν και τέτοια στο «φορτηγό»- καθώς δεν σε αφήνει το λογισμικό λειτουργίας του κιβωτίου, εκτός αν είσαι σταματημένος.
Αν πρέπει να διυλίσουμε τον κώνωπα, μια μικρή έλλειψη ροπής αν οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα πέσουν κάτω από τις 1.500, αποτελεί το μοναδικό μειονέκτημα που εντοπίσαμε. Κάτι τέτοιο με το αυτόματο κιβώτιο δεν αποτελεί πρόβλημα σε φυσιολογικές συνθήκες. Μπορεί να το εντοπίσεις μόνο σε ρυθμό ειδικών διαδρομών ράλι, που εμείς λόγω του ενθουσιασμού μας προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε.
Σύγχρονο και σκληροτράχηλο
Με τιμές από 26.500€, τρεις πολύ καλά εξοπλισμένες εκδόσεις, αμάξωμα Club και Double Cub, ωφέλιμο φορτίο 1.075 κιλά και πέντε χρόνια εγγύηση, το νέο Mitsubishi L200 είναι μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση. Αν το επιλέξει κανείς για την αισθητική του, θα έχει επίσης τη σιγουριά ενός κορυφαία αποδοτικού, στιβαρού και αξιόπιστου εργαλείου. Αν το επιλέξει ως εργαλείο, θα έχει τη χαρά να αντικρίζει καθημερινά και ένα ιδιαίτερα κομψό αυτοκίνητο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!