Fiat 500X 1.6 MTJ DCT Cross: Ο...καθόλου άγνωστος Χ
Όταν η έκρηξη της κατηγορίας των μικρών crossover και B-SUV έβαλε σε όλους τους κατασκευαστές μια δύσκολη εξίσωση, η Fiat τοποθέτησε τον «Άγνωστο Χ» δίπλα στο 500 και βρήκε τη λύση. Βασίστηκε πάνω στο υπερ-επιτυχημένο 500ράκι και παρουσίασε την δική της εκδοχή. Το Fiat 500X έχει για βασικό όπλο το ξεχωριστό στιλ που του δίνουν τα γονίδιά του αλλά το συνδυάζει με τον ανάλογο δυναμισμό.
Δυναμισμός που τονίζεται ακόμα περισσότερο στην έκδοση Cross, στην οποία οι νέοι LED προβολείς, οι νέοι προφυλακτήρες και τα ανασχεδιασμένα πίσω φώτα της πρόσφατης ανανέωσης του μοντέλου συνδυάζονται με προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω. Το Fiat 500X Cross είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο από όποια πλευρά κι αν το δεις.
Το εσωτερικό είναι αντίστοιχα μοντέρνο και ποιοτικό. Στο κέντρο της κονσόλας κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής (7”) του συστήματος U Connect, που είναι ευανάγνωστο, γρήγορο και σχετικά εύκολο στη χρήση. Ο οδηγός έχει μπροστά του την «κλασική» διάταξη των τριών στρογγυλών οργάνων, με άλλη μία οθόνη 3,5” στο κέντρο να δίνει πλήθος πληροφοριών. Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι άπλετος κα υπάρχει αρκετός και για τους πίσω. Εντυπωσιακός όμως είναι ο χώρος για τα κεφάλια όλων των επιβατών, που δίνει έναν έξτρα αέρα ευρυχωρίας.
Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης επαρκής, με τα 350 λίτρα της χωρητικότητας να προκύπτουν από ένα ιδιαίτερα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Την καλή εικόνα συμπληρώνει η πολύ ποιοτική κατασκευή. Όλα τα πλαστικά, μαλακά και σκληρά, δείχνουν στιβαρά και οι τριγμοί απουσιάζουν. Η πρακτικότητα περισσεύει, με θήκες για μικροαντικείμενα όπου χρειάζονται.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων που αποδίδει 120 ίππους αντισταθμίζει την κάπως τραχιά και θορυβώδη λειτουργία του με καλές επιδόσεις (0-100 χλμ/ω σε 10,7 δ.) και με καλή οικονομία. Τα 4,7 λ/100 χλμ που δίνει η Fiat σαν μέση τιμή είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθούν αλλά τα 6,4 λ/100 χλμ της δοκιμής μας είναι αξιοπρεπέστατη τιμή. Στην πράξη ο κινητήρας είναι δυνατός και εύστροφος και δεν θα απογοητεύσει τον οδηγό. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT) που είναι γρήγορο στις αλλαγές και πολιτισμένο στη λειτουργία του. Χρειάζεται μια μικρή προσαρμογή από τον οδηγό, που σε κάποιες καταστάσεις θα το βρει να δρα λίγο διαφορετικά από ό,τι θα περίμενε, αλλά η αρμονία αποκαθίσταται πολύ γρήγορα και η απόλαυση παίρνει τη θέση της.
Αυτό που κάνει το Fiat 500X να ξεχωρίζει είναι ο τρόπος που κινείται στο δρόμο. Η συμπεριφορά του δεν θυμίζει ένα crossover που κοιτάζει το δρόμο από τα 169 χιλιοστά της απόστασής του από το έδαφος αλλά ένα καλοστημένο επιβατικό. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, χωρίς να κάνει σοβαρούς συμβιβασμούς στην άνεση, και ελέγχει εξαιρετικά το αμάξωμα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που αντιδρά σε «ακραίες» καταστάσεις, όπως για παράδειγμα δυνατό φρενάρισμα μέσα στη στροφή, προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό. Το ηλεκτρικό τιμόνι ίσως υπολείπεται λίγο σε αίσθηση, αλλά αυτό δεν επηρεάζει ιδιαίτερα στη σβέλτη οδήγηση, ενώ κάνει τη ζωή πανεύκολη στην κίνηση της πόλης.
Η ασφάλεια δεν προκύπτει μόνο από την οδική συμπεριφορά του Fiat 500X, καθώς η έκδοση αυτή είναι εξοπλισμένη με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Adaptive Cruise control με περιοριστή ταχύτητας, αναγνώριση εμποδίων και αυτόματο φρενάρισμα, αυτόματη διατήρηση ασφαλούς απόστασης, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματη διόρθωση πορείας σε ακούσια αλλαγή λωρίδας κ.α. Υπάρχουν ακόμα αυτόματοι προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, όπως και κάμερα οπισθοπορείας, στην (λογική) τιμή των 22.000 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο.
Το Fiat 500X σε ελκύει αρχικά με το όμορφο σχήμα του αλλά όταν καθίσεις στο άνετο κάθισμα, πιάσεις το δερμάτινο τιμόνι, βάλεις μπροστά τον κινητήρα και αρχίσεις να οδηγείς σε κερδίζει πραγματικά.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!