Οδηγούμε στην Ισπανία το Ford Puma! (pics & vid)
- Όμορφο και νεανικό
- Η χρηστικότητα πάνω από όλα!
- Τρικύλινδρος με ψυχή και ηλεκτρική υποστήριξη
- Ένα αιλουροειδές στο δρόμο
- Διαθέσιμο στην Ελλάδα
Τα μικρά SUV έχουν καταλήξει να είναι μια δύσκολη υπόθεση για έναν κατασκευαστή, καθώς η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση από το κοινό έχει οδηγήσει σε μια πληθώρα καταξιωμένων προτάσεων. Τα στατιστικά δείχνουν ότι οι περισσότεροι νέοι ενδιαφέρονται για ένα τέτοιο αυτοκίνητο και έτσι, η κάθε μία εταιρεία αναπτύσσει τη δική της προσέγγιση, διεκδικώντας τους δικούς της πελάτες. Αυτή της Ford, είναι σίγουρα μια από τις πιο ενδιαφέρουσες.
Όμορφο και νεανικό
Ταξιδέψαμε μέχρι την Ισπανία, στη Μάλαγα και τη Μαρμπέγια, για να οδηγήσουμε το νέο Puma και να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα για το νέο τους δημιούργημα. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο της Μάλαγα ανταλλάξαμε τις πρώτες ματιές με τα αυτοκίνητά «μας» και αμέσως καταλήξαμε, ότι από κοντά, το νέο Puma δείχνει πολύ πιο δυναμικό, επιβλητικό και νεανικό, σε σύγκριση με όσα βλέπαμε έως τότε στις φωτογραφίες. Οι άνθρωποι της Ford μας ξεκαθάρισαν ότι στο αισθητικό κομμάτι, ο στόχος τους ήταν να φτιάξουν ένα όμορφο και δυναμικό σχέδιο, αλλά να είναι προσιτό, φιλικό και όχι «άγριο». Οι καμπύλες, το ιδιαίτερο μπροστινό με το μεγάλο «χαμόγελο» στη μάσκα και τα φανάρια με τα όμορφα φώτα ημέρας, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός τέτοιου χαρακτήρα. Στο πίσω μέρος συναντάμε μια πιο ήπιων τόνων προσέγγιση που συμπληρώνει τέλεια την κεκλιμένη γραμμή της οροφής, δίνοντας ένα κουπέ στοιχείο στο σύνολο.
Η χρηστικότητα πάνω από όλα!
Εκτός της νεανικής εμφάνισης «απ' έξω», η Ford επένδυσε πολύ στο εσωτερικό και κυρίως, στη χρηστικότητα. Το σχεδιαστικό κομμάτι μας θυμίζει έντονα το Fiesta, το οποίο έτσι κι αλλιώς, αποτελεί τη βάση του Puma. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαφορές. Για παράδειγμα ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων φέρνει νέο αέρα στην καμπίνα, με τον όμορφο σχεδιασμό και τις πολλές πληροφορίες που παρέχει στον οδηγό, ενώ ο τελευταίος μπορεί να ελέγξει τον όγκο πληροφόρησης που φτάνει στα μάτια του και να παραμετροποιήσει την οθόνη ανάλογα. Ποιότητα και εργονομία βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, όπως συμβαίνει και με τους χώρους των πίσω επιβατών, που έχουν αισθητά μεγαλύτερο χώρο για κεφάλι και γόνατα σε σύγκριση με ένα Fiesta.
Η πιο ενδιαφέρουσα κίνηση που έκανε η Ford όμως, εντοπίζεται στην άνεση χρήσης του αυτοκινήτου από ανθρώπους με διάφορες δραστηριότητες. Για παράδειγμα, τα καλύμματα στα καθίσματα κουμπώνουν με φερμουάρ και βγαίνουν για να πλυθούν, ενώ στο χώρο αποσκευών βρίσκεται το MegaBox! Μιλάμε για έναν χώρο σαν κουτί, κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, που έχει χωρητικότητα 80 λίτρων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως. Ως έξτρα αποθηκευτικός χώρος, ως σύστημα επέκτασης του ύψους για το πορτμπαγκάζ (μπορεί να φιλοξενήσει μπαστούνια του γκολφ όρθια), ακόμη και ως μέρος αποθήκευσης λερωμένου εξοπλισμού. Όταν ο ιδιοκτήτης γυρίσει στο σπίτι, μπορεί να πλύνει το MegaBox με το λάστιχο και στη συνέχεια να ανοίξει την τάπα για να φύγουν τα νερά! Πραγματικά ευφυέστατο!
Στο πορτμπαγκάζ εντοπίζεται και άλλη μια πολύ έξυπνη κίνηση. Η παραδοσιακή εταζέρα που συχνά μας... σπάει τα νεύρα και δεν έχουμε που να την αποθηκεύσουμε, όταν την αφαιρέσουμε, είναι ενσωματωμένη με έναν τρόπο στην πίσω πόρτα. Έτσι, ο χώρος αποσκευών έχει συνεχώς τη φουλ χωρητικότητα, χωρίς η εταζέρα να χρειαστεί να αφαιρεθεί αφού δεν επηρεάζει τον όγκο του. Τα 456 λίτρα που δηλώνει η Ford, σίγουρα κατατάσσει το Puma στις υψηλότερες θέσεις της κατηγορίας.
Τρικύλινδρος με ψυχή και ηλεκτρική υποστήριξη
Στην Ισπανία, τα Puma που οδηγήσαμε είχαν τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost, στη νέα, ήπια υβριδική παραλλαγή του. Το σύστημα 48V βελτιώνει την απόκριση και τη ροπή του συνόλου, ενώ διατίθεται σε εκδοχές 125 και 155 ίππων. Η μέση κατανάλωση που είδαμε με την έκδοση των 155 ίππων ήταν λίγο πάνω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, που εύκολα θα μπορούσε να πέσει στα 6άρια αν οδηγηθεί οικονομικά και εκτιμήσαμε το σύστημα mHEV με τη μίζα-γεννήτρια των 11,5 kW, που τροφοδοτείται από μια αερόψυκτη μπαταρία των 10 Ah και βοηθά τον EcoBoost να φτάσει πιο εύκολα στο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας του.
Η μπαταρία τροφοδοτείται με ενέργεια κατά το ρολάρισμα χωρίς γκάζι (με επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο) ή το φρενάρισμα και η επιβάρυνση του συνολικού βάρους από το σύστημα δεν ξεπερνά τα δέκα κιλά. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Ford είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα για το 155άρι και 9,8 δευτερόλεπτα για το 125άρι. Εμείς, κατά την οδήγηση διαπιστώσαμε ότι και οι δύο κινητήρες είναι περισσότερο από επαρκείς για το μικρό SUV. Ωστόσο, η έκδοση των 125 ίππων δυσκολεύεται περισσότερο να γεμίσει τις μεγάλες σχέσεις του -μακριού- κιβωτίου (πέμπτη και έκτη) σε ανηφορικά κομμάτια, κάτι που δεν παρατηρείς στο 155άρι. Οι τελικές που ανακοινώνονται από το εργοστάσιο είναι 191 χλμ./ώρα και 205 χλμ./ώρα.
Ένα αιλουροειδές στο δρόμο
Πραγματική αποκάλυψη, αποδείχθηκε η οδική συμπεριφορά του Puma. Διασκεδαστικό, φιλικό και άμεσο, όπως όλα τα Ford, κατάφερε να μας κερδίσει! Σε συνδυασμό με την καλή άσφαλτο που συναντήσαμε στους δρόμους της παρουσίασης, απολαύσαμε τη ρύθμιση της ανάρτησης που δεν δίνει μεγάλες κλίσεις παρά τα 16,5 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, την εξαιρετική ουρά που μπορεί να ξεκολλήσει, αλλά πάντα βοηθά στην τοποθέτηση πριν τη στροφή και την εξαιρετική λειτουργία των ηλεκτρονικών που δεν «ευνουχίζουν» τον οδηγό και επεμβαίνουν λίγο πιο αργά από ότι έχουμε συνηθίσει.
Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport τα περιθώρια αυξάνονται λίγο περισσότερο. Εκτός από το ESP, στο πρόγραμμα Sport ο κινητήρας γίνεται πιο άμεσος σε απόκριση και το τιμόνι βαραίνει όσο χρειάζεται για να δώσει ένα πιο σπορ feeling. Παράλληλα η πολύ καλή του ακρίβεια δίνει αυτοπεποίθηση στον οδηγό και όταν ξεκινήσει σε γρήγορο ρυθμό, καταλήγει να παίζει συνεχώς και να πλασάρεται από στροφή σε στροφή! Εκτός από το Sport, ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης υπάρχουν τα Normal, Eco, Slippery και Trail. Τα δύο τελευταία εστιάζουν σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (χιόνι, βροχή κλπ) ή σε light εκτός δρόμου περιπλανήσεις, όπως πατημένο χωματόδρομο. Από τα χιλιόμετρα που καλύψαμε σε αυτοκινητόδρομο, είδαμε ότι έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, προσεγμένη ηχομόνωση και πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση.
Διαθέσιμο στην Ελλάδα
Το νέο Ford Puma είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας σε τιμές από 20.097€, για την έκδοση των 125 ίππων. Τα επίπεδα Titanium X και ST-Line X που μέχρι στιγμής αποτελούν τις μοναδικές επιλογές, έχουν πραγματικά τα πάντα από εξοπλισμό, τόσο σε άνεση, όσο και σε ασφάλεια. Αργότερα αναμένονται διάφορες προσθήκες, όπως ένα ντίζελ των 1.5 λίτρων με 120 ίππους, ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων DCT-7, η πολυτελής έκδοση Vignale αλλά και η πιο... καυτή πρόταση ST για όσους αναζητούν επιδόσεις και ακόμη περισσότερες οδηγικές συγκινήσεις. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του νέου Ford Puma εδώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!