Οδηγούμε το Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (pics & vid)
Σε άλλες εποχές, ένα μεγάλο SUV με μήκος 4,5 μέτρων και βάρος λίγο πάνω από τα 1.400 κιλά με κινητήρα 1.2 λίτρων θα αποτελούσε ένα κακό ανέκδοτο. Στις μέρες μας όμως, οι μικροί turbo κινητήρες με τα προηγμένα ψηφιακά συστήματα ελέγχου και τροφοδοσίας, μπορούν να αποδίδουν μεγάλη ισχύ, μεγάλη ροπή και όλα αυτά σε πολύ χαμηλές στροφές.
Μόνο τρεις (κύλινδροι) αλλά αποτελεσματικοί
Ο μικρότερος διαθέσιμος κινητήρας στη γκάμα του C5 Aircross είναι ο 1.2 PureTech με ισχύ 130 ίππων και ροπή 230 Nm που αποδίδεται στις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και κινεί τη βασική έκδοση του μοντέλου. Με αυτή ωστόσο την ισχύ και τη ροπή, ο οδηγός δεν νοιώθει διόλου ότι έχει στη διάθεσή του “βασικές” επιδόσεις. Το αντίθετο.
Τα 195 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. υποδηλώνουν ένα σβέλτο αυτοκίνητο και πράγματι, αυτό είναι το C5 Aircross 1.2 PureTech 130. Επιπρόσθετα, παρά τους 3 κυλίνδρους του, το μηχανικό σύνολο είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο και η χροιά του ήχου του δεν ενοχλεί. Το κιβώτιο έχει καλή αίσθηση και σωστή διάταξη των σχέσεων, ενώ η κατανάλωση, που κυμάνθηκε λίγο κάτω από τα 8 λίτρα στη διάρκεια της δοκιμής, κρίνεται ως λογική.
Η επιτομή της άνεσης
Η εικόνα στο εσωτερικό του Citroen C5 Aircross προϊδεάζει τον οδηγό και τους επιβάτες για κάτι πολύ άνετο. Η εμπειρία ωστόσο είναι ακόμα καλύτερη. Τα φαρδιά και παχιά καθίσματα Advanced Comfort προσφέρουν απαράμιλλη ανάπαυση, η ανάρτηση με τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions προσομοιάζει με την υδροπνευματική των πάλαι ποτέ Citroen, ενώ συνολικά η εμπειρία οδήγησης είναι κορυφαία χαλαρωτική, με ευκολία επιβίβασης και αποβίβασης και άπλετο χώρο για όλους τους επιβάτες. Το χαμηλό επίπεδο θορύβου και η ανυπαρξία τριγμών και χτυπημάτων από την ανάρτηση, συνθέτουν ένα εσωτερικό αναφοράς όσον αφορά τη χαλάρωση και την ηρεμία.
Επιπρόσθετα των παραπάνω, η Citroen δίνει bonus και την πρακτικότητα, η οποία ορίζεται από πολλές και πρακτικές θήκες, τα τρία συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα και τέλος το μεγάλο και κανονικό σε σχήμα χώρο αποσκευών, ο οποίος ανάλογα με την θέση των πίσω καθισμάτων έχει όγκο από 580 - 720 λίτρα, στην κανονική πενταθέσια διαμόρφωση.
Απολαυστικό όπου και αν κινείται
Στον εξοπλισμό της έκδοσης Inspire που είχαμε για δοκιμή περιλαμβάνεται το σύστημα Grip Control, το οποίο αποτελεί ένα βοήθημα για κίνηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Το Citroen C5 Aircross είναι προφανώς προσθιοκίνητο, ωστόσο τα ηλεκτρονικά, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, ρυθμίζουν αυτόματα την παροχή ισχύος προς τους τροχούς με τέτοιο τρόπο ώστε να μην κολλήσει το αυτοκίνητο. Ο οδηγός επιλέγει από τα προγράμματα Sand, All-Road, Snow και ESP Off αυτό που χρειάζεται κατά περίσταση και τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα σε κίνηση εκτός δρόμου, ή στο χιόνι και στον πάγο.
Η ανάρτηση, παρά την “σαν στρώμα αέρα” λειτουργία της, καταφέρνει ταυτόχρονα να κρατά το αμάξωμα σε έλεγχο. Οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι αμελητέες, αλλά η ισορροπία δεν διαταράσσεται, ενώ δεν παρατηρούνται ούτε πλεύσεις στις μεγάλες ταχύτητες. Το τιμόνι έχει μέτρια αίσθηση αλλά η αμεσότητά του είναι πολύ καλή, ενώ το μεγάλο αμάξωμα είναι ευέλικτο και προσαρμοστικό σε δευτερεύοντες επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Το ζητούμενο, που είναι η πρόσφυση, δεν χάνεται εύκολα ακόμα και υπό πίεση. Ως αποτέλεσμα, το Citroen C5 Aircross δεν υποβάλλει σπορ διαβολές κατά την οδήγησή του, αν όμως πιεστεί να κινηθεί γρήγορα δεν θα δυσανασχετήσει, ούτε θα δυσαρεστήσει τον οδηγό του.
Πλήρες και προσιτό
Με σχεδόν πλήρη εξοπλισμό από τη βασική έκδοση Live των 22.550 ευρώ και πλήρη στην έκδοση δοκιμής Inspire των 24.800 ευρώ, το Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 είναι μια εξαιρετική αγορά. Συνδυάζει ότι μπορεί να απαιτεί κανείς από ένα SUV και προσφέρει επιπλέον έντονο χαρακτήρα, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά. Δεν κρύβει την απόλυτη ροπή του στην άνεση, η οποία αποδεικνύεται σοφή επιλογή κατά την κίνηση στην πόλη ή σε μεγάλα ταξίδια, ακόμα και αν ο οδηγός του είναι φανατικός της σπορ συμπεριφοράς. Πρόκειται για ένα απόλυτα εστιασμένο αυτοκίνητο, μια επιλογή με έντονο χαρακτήρα από αυτές που μας αρέσουν, καθώς δεν ανακατεύουν τα πάντα - όλα σε μια τελικά άοσμη και άγευστη σούπα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!