Ford Puma: Το οδηγούμε στους δρόμους της Αττικής (pics & vid)
- Φατσούλα για φίλημα
- Στροφές πήρε, στροφές άφησε
- Πρακτικότητα και χώροι στο μάξιμουμ
- Ελέη πλούσια και ακόμα πιο πλούσια
- Το μόνο με 8 χρόνια εγγύηση
Τα δεδομένα ήταν ιδανικά στην πρώτη εμφάνιση του νέου Ford Puma στους ελληνικούς δρόμους: παρότι βρισκόμαστε στα μέσα του Φεβρουαρίου, ο καιρός ήταν υπέροχος και η κίνηση πέριξ των δρόμων της Αθήνας σχετικά ήπια, παρά την ολιστική απεργία των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Τι καλύτερο, για μια πρώτη γνωριμία με ένα μοντέλο που φιλοδοξεί να ικανοποιήσει διαμετρικά αντίθετες απαιτήσεις, όπως το συμπαγές μέγεθος με τους μεγάλους χώρους, το λογικό κόστος με τον πλήρη εξοπλισμό και τις δυναμικές επιδόσεις με τη μέγιστη οικονομία.
Φατσούλα για φίλημα
Από τις εικόνες, εξομολογούμαστε ότι το νέο Ford Puma μας είχε αφήσει μια γλυκόπικρη αίσθηση. Μας άρεσε η συνολική του αισθητική, αλλά το εμπρός μέρος μας δημιουργούσε την αίσθηση ενός τεράστιου όγκου. Στην πραγματικότητα όμως το αυτοκίνητο είναι πολύ αρμονικό, δυναμικό αλλά και κομψό ταυτόχρονα.
Πρόκειται για ένα σχήμα που σταματάς να το περιεργαστείς, που κινεί την περιέργεια και όχι για τους λάθος λόγους. Οι τονισμένοι θόλοι, οι μεγάλοι τροχοί με διάμετρο 17 ή 18 ίντσες και το κουπέ τελείωμα της οροφής συνθέτουν ένα προβοκατόρικο αμάξωμα που δεν θα αφήσει κανέναν αδιάφορο.
Στο εσωτερικό τα πράγματα, από αισθητική άποψη είναι κάπως πιο συγκρατημένα –ή πιο σωστά, συνηθισμένα. Βλέπετε τα Fiesta και Focus μας έχουν συνηθίσει στη νέα σχεδιαστική άποψη που υιοθετεί και το Puma, με highlight ωστόσο την ψηφιακή οθόνη των 12.3’’ του πίνακα οργάνων. Μάλιστα, παρότι στην έκδοση Titanium δεν προσφέρεται ως στοιχείο του βασικού εξοπλισμού, τα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς θα τη διαθέτουν, μαζί με προβολείς LED
Στροφές πήρε, στροφές άφησε
Η σχεδιασμένη διαδρομή για την πρώτη γνωριμία μας με το νέο Ford Puma δεν ήταν ιδιαίτερα βεβαρημένη χιλιομετρικά. Είχε όμως κατά κύριο λόγο επαρχιακούς δρόμους με πολλές στροφές. Διόλου τυχαία η επιλογή για τη Ford, που έχει χτίσει για τα μοντέλα της ένα οδηγοκεντρικό προφίλ.
Ειδικότερα το Puma έχει δημιουργηθεί με κέντρο τον άνθρωπο, όπως συχνά πυκνά τόνισαν οι ιθύνοντες της Ford Ελλάς κατά την παρουσίασή του. Η αμερικανική εταιρεία περηφανεύεται ότι μέσα από πολλές συνεντεύξεις με πελάτες, συγκέντρωσε τα κυριότερα ζητούμενά τους και τα ικανοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Από άποψη οδήγησης, πράγματι το νέο Ford Puma είναι ένα τυπικό Ford. Διαθέτει ένα στιβαρό αμάξωμα, σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις –λίγο πιο σκληρές στην έκδοση ST-Line, ιδανικές κατά την άποψή μας στην έκδοση Titanium- και με τα μέτρα των SUV έχει μια εξαιρετικά ασφαλή και ταυτόχρονα πολύ ευχάριστη συμπεριφορά υπό πίεση.
Στην ελληνική αγορά λανσάρεται με δύο κινητήρες, αμφότεροι με σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης 48V, οι οποίοι έχουν ένα λίτρο χωρητικότητας, turbo και φυσικά μια γεννήτρια/ηλεκτρικό κινητήρα/μίζα που υποβοηθά το τρικύλινδρο σύνολο εσωτερικής καύσης σε συνθήκες υψηλού φορτίου.
Ο βασικός κινητήρας αποδίδει 125 ίππους ισχύος και 200 Nm ροπή σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα και ο κορυφαίος- προς το παρόν- 155 ίππους και 220 Nm ροπή. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, ενώ στο άμεσο μέλλον, δηλαδή μετά το Μάιο του 2020, θα υπάρξει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όχι όμως υβριδική. Επίσης, συν τω χρόνω θα προστεθεί και κινητήρας diesel 1.5 λίτρων 120 ίππων.
Με βάρος 1.280 κιλά το νέο Ford Puma δεν εμπίπτει στην κατηγορία φτερού, ωστόσο κινείται άνετα με τον κινητήρα των 125 ίππων και σβέλτα με αυτόν των 155 ίππων. Και οι δύο έχουν επίσης το πλεονέκτημα της ηλεκτρικής υποβοήθησης, που τους καθιστά πολύ ελαστικούς και «ροπάτους» σχεδόν από το ρελαντί, παρά την υψηλή τους απόδοση και την πολύ μικρή χωρητικότητά τους. Το κιβώτιο επίσης έχει εξαιρετική λειτουργία, δια της ατόπου απαγωγής: δεν μας προβλημάτισε ούτε μια φορά.
Για να δώσουμε υπόσταση στην ικανότητα των κινητήριων συνόλων, να αναφέρουμε ότι η μέγιστη ταχύτητα της έκδοσης των 125 ίππων είναι 191 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα 9.8 δλ., ενώ τα αντίστοιχα νούμερα για το 155άρι στα 205 χλμ./ώρα και 9.0 δλ. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα λειτουργίας, τα Normal, Sport, Eco, Slippery και Trail.
Ο τρόπος απόδοσης των τριών πρώτων είναι προφανής. Τα δύο νέα προγράμματα ειδικά για το Puma, είναι τα Slippery, που ρυθμίζει το ESC και το Traction Control ώστε να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε επιφάνειες μειωμένης τριβής (λάσπη, χιόνι, πάγος) και το πρόγραμμα Trail, που συμβάλει στη διατήρηση της φόρας του αυτοκινήτου σε σαθρές επιφάνειες (πχ. άμμος) ρυθμίζοντας την απόκριση του γκαζιού, τα χαρακτηριστικά απόδοσης του ABS και το Traction Control.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι παρότι Mild, η υβριδική τεχνολογία του νέου Ford Puma λειτουργεί, καθώς παρότι οι κινητήρες ήταν ολοκαίνουριοι και η πίεση εκ μέρους μας αισθητή, η μέση κατανάλωση που είδαμε με τον ισχυρότερο κινητήρα των 155 ίππων στην κατά βάση ορεινή διαδρομή της παρουσίασης, ήταν 6,5 λίτρα.
Πρακτικότητα και χώροι στο μάξιμουμ
Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, το μήκος του νέου Ford Puma κυμαίνεται μεταξύ 4,196 και 4,207 μέτρων. Το πλάτος είναι σε κάθε περίπτωση μισό πόντο μεγαλύτερο από 1.8 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο των 2,588 μέτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, παρά το συγκρατημένο μήκος του αμαξώματος.
Οι χώροι στο εσωτερικό είναι επαρκείς για 4 άτομα, με αυτόν για τις αποσκευές ωστόσο να έχει κορυφαίο όγκο 456 λίτρων. Επιπρόσθετα, η Ford δημιούργησε κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ το mega box, ένα τετράγωνο πλαστικοποιημένο χώρο 80 λίτρων, ο οποίος είναι αδιάβροχος και με δυνατότητα απορροής νερού μέσω ειδικής παροχής.
Η χρηστικότητα του mega box είναι πραγματικά αστείρευτη, καθώς μπορεί να αυξήσει εντυπωσιακά το ύψος του χώρου αποσκευών, να λειτουργήσει σαν «αποθήκη», ψυγείο και πολλά ακόμα.
Η Ford έδωσε λύση ακόμα και στην τόσο απαραίτητη αλλά πολλές παρείσακτη εταζέρα, ενσωματώνοντάς της στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ και δίνοντάς της εύκαμπτο σχήμα. Έτσι, ακόμα και αν οι αποσκευές ξεπερνούν το ύψος των πίσω καθισμάτων, η εταζέρα προσαρμόζεται χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθεί.
Ελέη πλούσια και ακόμα πιο πλούσια
Η «βασική» έκδοση του νέου Ford Puma η οποία προς το παρόν είναι η Titanium, έχει τα πάντα. Η ST-LineΧ, ακόμα περισσότερα. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι αμφότερες διαθέτουν πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης στο βασικό εξοπλισμό. Από εκεί και πέρα οι διαφορές άπτονται κυρίως σε συστήματα άνεσης και αισθητικής.
Χαρακτηριστικό της πληρότητας του εξοπλισμού είναι ότι η έκδοση Titanium διαθέτει λειτουργία μασάζ (!!!) στα εμπρός καθίσματα, ενώ και οι δύο έχουν προβολείς LED, ζάντες ελαφρού κράματος 17 και 18 ιντσών, σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με οθόνη αφής 8’’ και σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό και πολλά ακόμα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.
Είναι προφανές ότι στόχος της Ford δεν είναι να θέλξει πελάτες με μια ιδιαίτερα χαμηλή τιμή, αλλά εξοπλισμό που δεν καλύπτει τίποτα από τις τις απαιτήσεις τους. Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειώσουμε ότι στη βασική του έκδοση εξοπλισμού, το Ford Puma απέσπασε την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης ασφάλειας Euro NCAP και μάλιστα με πολύ υψηλά ποσοστό στους επιμέρους τομείς.
Το μόνο με 8 χρόνια εγγύηση
Οι τιμές του νέου Ford Puma ξεκινούν από τις 20.097€ για την έκδοση Titanium με τον κινητήρα των 125 ίππων, ενώ αυτή με τον ίδιο εξοπλισμό και τους 155 ίππους τιμάται 22.681€. Οι πιο σπορ και πλούσιες ST-LineX κοστίζουν αντίστοιχα 24.254€ και 25.793€.
Ταυτόχρονα η Ford προσφέρει 8 έτη εγγύηση αλλά και πολύ συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα, με επιτόκιο από 1-5,99%, προκαταβολή από 0% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες. Με όλα τα παραπάνω, είναι προφανές ότι το νέο Ford Puma κερδίζει δικαιωματικά μια θέση στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας των B SUV.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!