Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta Active X (pics & vid)
Ένα υπερυψωμένο συμβατικό πεντάθυρο μοντέλο της κατηγορίας B δεν αποτελεί νέα ιδέα. Πολύ περισσότερο για τη Ford, που στο παρελθόν είχε παρουσιάσει αντίστοιχη πρόταση -αν και πολύ διαφορετική σε χαρακτήρα- με την ονομασία Fusion.
Μια παλιά ιδέα ωστόσο μπορεί να παραμένει αρκετά καλή -ανάλογα πάντα και με την υλοποίησή της. Στην περίπτωση του Fiesta, η ανύψωση και η βάφτιση με το όνομα Active έφερε μόνο πλεονεκτήματα, όπως θα δούμε αναλυτικά στη συνέχεια.
Πρακτικότερο στην καθημερινότητα
Παρότι το Fiesta Active κάθεται μόλις 1,8 πόντους πιο ψηλά στις αναρτήσεις του από το συμβατικό μοντέλο, στην πράξη εξυπηρετεί πολύ καλύτερα την καθημερινή βάσανο της επιβίβασης και της αποβίβασης, ειδικότερα πλησίον ψηλών πεζοδρομίων. Το μεγαλύτερο ύψος επίσης θα αποτελέσει μάννα εξ ουρανού για τους έχοντες βρέφη και μικρά παιδιά, τα οποία θα πρέπει να δένουν στο πίσω παιδικό κάθισμα, επίσης καθημερινά.
Πέραν της πρακτικότητας, οι αυξημένες διαδρομές των αναρτήσεων αποτελούν επίσης μεγάλη λειτουργική βελτίωση, ειδικά στους διαλυμένους αστικούς δρόμους. Το Fiesta Active αποσβένει πολύ καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς ταυτόχρονα να δημιουργεί χαλαρότητα στη συγκράτηση του αμαξώματος.
Το Fiesta Active στρίβει απολαυστικά όπως κάθε άλλο χαμηλότερο αδερφάκι του, είναι σταθερό και ταυτόχρονα άνετο στο ταξίδι, ενώ η μικρή αύξηση στο μετατρόχιο δείχνει ως το πολύ πετυχημένο στοιχείο εξισορρόπησης του αυξημένου ύψους.
Προφανώς το Fiesta Active δεν είναι SUV από λειτουργικής άποψης. Τα 15 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος δίνουν μια κάποια ελευθερία πρόσβασης σε χωματόδρομους, αλλά δεν θα σας περάσουν από το Μαρόκο στο Μάλι μέσω της ερήμου Σαχάρα. Στα προγράμματα οδήγησης πάντως υπάρχει, εκτός του Normal και του Eco και η επιλογή Slippery, για δρόμους με χαμηλή πρόσφυση. Οπτικά τη διαφορά στο αμάξωμα δημιουργούν οι προσθήκες σε θόλους και προφυλακτήρες, οι μπάρες οροφής και άλλα μικρότερα στοιχεία, τα οποία μαζί με τους μεγαλύτερους τροχούς δίνουν το στίγμα της ικανότητας για συγκρατημένη περιπέτεια.
Στο εσωτερικό, πέραν της πιο εύκολης επιβίβασης και αποβίβασης ως απότοκο του ύψους, τα πάντα είναι όπως τα ξέρουμε από το Fiesta. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες, με αυτόν για τους πίσω επιβάτες οριακό αν το ύψος τους ξεπερνά τα 1,75 μέτρα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 311 λίτρα. Χρωματικές πινελιές σε πλαστικά και επενδύσεις, διαχωρίζουν την έκδοση από τις υπόλοιπες.
Ικανό και οικονομικό
Ο κινητήρας των 125 ίππων, τρικύλινδρος EcoBoost 999 κ.εκ. με turbo, αποτελεί γνωστή ποσότητα και τον έχουμε οδηγήσει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα σε ουκ ολίγα μοντέλα της Ford. Η ροπή των 170 Nm που αποδίδεται στις μόλις 1.500 σ.α.λ. και λόγω overboost μπορεί να φτάσει έως τα 200Nm, φροντίζει ώστε το Fiesta Active X να μην μένει από ισχύ σε όλες τις συνθήκες. Το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων είναι λειτουργικά καλό και βοηθά τον κινητήρα να αρκείται σε περίπου 7,0 λίτρα βενζίνης σε πραγματικές συνθήκες.
Η Ford ανακοινώνει για το μοντέλο μέση κατανάλωση 5.0 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων από 108 έως 118 γρ./χλμ.
Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει στα 195 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 9.9 δευτερόλεπτα. Αυτό πρακτικά δεν σημαίνει ότι το Fiesta Active είναι σπορ, αλλά ότι μπορεί να κινηθεί άνετα υπό πλήρες φορτίο, έχοντας πάντα επαρκές απόθεμα ισχύος για προσπεράσεις.
Δύσκολοι καιροί λόγω Puma
Συνολικά το Ford Fiesta Active θα το προτιμούσαμε από ένα απλό Fiesta, αν η τιμή του ήταν κατά τι μικρότερη από 19.028 ευρώ. Τυπικά δικαιολογείται από το πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης X, που περιλαμβάνει πραγματικά τα πάντα. Ωστόσο πλέον υπάρχει το νέο Puma στην έκδοση Titanium, που διαθέτει επίσης κινητήρα 125 ίππων και μάλιστα υβριδικό, μεγαλύτερο μέγεθος, χώρους, super εξοπλισμό και είναι ολοκαίνουριο στα 20.097 ευρώ. Κοστίζει δηλαδή μόλις 1.069 ευρώ περισσότερα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!