Suzuki Ignis: Υβριδικό και τετρακίνητο «SUV τσέπης» (pics & vid)
Για πρώτη φορά η Suzuki έδωσε το όνομα Ignis σε ένα συμπαγές μοντέλο 3,61 μέτρων το 2000, με τη δεύτερη γενιά του να μεγαλώνει σημαντικά στα 3,77 μέτρα και μετά να... χάνεται. Αντικαταστάθηκε από το μοντέλο Splash, μικρό και αυτό, ενός όγκου και με αξιόλογη ευρυχωρία, αλλά περισσότερο νεανικό χαρακτήρα.
Το Ignis αποδείχτηκε ωστόσο χαλκέντερο, καθώς επανήλθε το 2016 με το μήκος του να μειώνεται και πάλι στα 3,7 μέτρα και με ένα εντελώς νέο πλαίσιο, που έχει ως σημαντικότερο ατού το πολύ χαμηλό βάρος.
Κατηγορία φτερού
Το μεγάλο ζητούμενο αλλά όχι και ευκταίο στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι το χαμηλό βάρος. Όποιος το επιτυγχάνει, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις με λιγότερη ισχύ και παράλληλα, ειδικά στα μικρά αυτοκίνητα πόλης όπου στο συνεχές σταμάτα – ξεκίνα το βάρος παίζει τεράστιο ρόλο, μικρότερη κατανάλωση και ρύπους.
Το Ignis λοιπόν, το οποίο στην έκδοση 1.2 GL+ AllGrip Hybrid είναι και υβριδικό και τετρακίνητο, έχει βάρος οριακά κάτω από 900 κιλά, γεγονός που το βοηθά να αξιοποιεί ιδανικά τους 90 ίππους και τα 120 Nm της ροπής του τετρακύλινδρου κινητήρα των 1.242 κ.εκ. που διαθέτει. Αυτός υποβοηθείται στην εκκίνηση και σε συνθήκες υψηλού φορτίου από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή με τη σειρά της ανακτά ενέργεια μόνο από το ρολάρισμα του κινητήρα, καθώς ο ηλεκτρικός κινητήρας λειτουργεί επίσης ως μίζα και γεννήτρια.
Στο απόγειο της πρακτικότητας
Σχεδιαστικά το Ignis είναι πολύ ενδιαφέρον, ιδιαίτερο, κομψό και ταυτόχρονα νεανικό. Φυσικά η αισθητική είναι υποκειμενικό ζήτημα, η πρακτικότητα όμως όχι. Και εκεί το Ignis κερνάει ρόδα μυρωμένα τον ανταγωνισμό. Κατ' αρχάς, λόγω ύψους και μεγάλου ανοίγματος των θυρών σε γωνία περίπου 90 μοιρών, η επιβίβαση και η αποβίβαση είναι πανεύκολες. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, όπως επίσης η ορατότητα και η εργονομία. Κάποιοι διακόπτες κάτω αριστερά στο ταμπλό δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι, αλλά δεν είναι και άμεσης, καθημερινής χρήσης.
Οι θέσεις για μικρά αντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια είναι επαρκείς και μεγάλες, ενώ η σχεδίαση και ο διάκοσμος συνθέτουν ένα εξαιρετικά ευχάριστο περιβάλλον. Με βάση το μήκος των 3,7 μέτρων του αυτοκινήτου, οι χώροι είναι άπλετοι. Τέσσερα ενήλικα άτομα χωρούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ για τις αποσκευές προβλέπεται όγκος 207 λίτρων, ο οποίος μπορεί να επεκταθεί σημαντικά με την μετακίνηση των συρόμενων πίσω καθισμάτων και μάλιστα σε δύο ξεχωριστά τμήματα.
SUV τσέπης
Αν ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Α μπορεί να θεωρηθεί πραγματικό SUV, αυτό είναι το Suzuki Ignis. Τα 18 εκατοστά της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και η μόνιμη τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη, του δίνουν τεράστιο προβάδισμα ικανοτήτων κίνησης έναντι οποιουδήποτε ανταγωνιστή. Προφανώς το αυτοκίνητο δεν είναι κατασκευασμένο για trial -εκεί διακρίνεται το Jimny- ωστόσο σε συνθήκες ελλιπούς πρόσφυσης δίνει πειστικές λύσεις. Λόγω του μικρού του βάρους και του ικανού κινητήρα δεν θα διστάσει να εκτελέσει και κάθε απόδραση εκτός των τειχών, ωστόσο η αεροδυναμική του και οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων του στερούν ακρίβεια στις μεγάλες ταχύτητες αλλά και στις στροφές. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι κλίσεις στις στροφές ;omvw και ο θόρυβος στις μεγάλες ταχύτητες θέτουν το όριο εντός των νόμιμων ταχυτήτων.
Από την άλλη πλευρά, το Ignis είναι αριστούργημα εντός της πόλης, όπου το μικρό μέγεθος, η εξαιρετική ορατότητα, ο πρόθυμος κινητήρας και η ευκολία οδήγησης δημιουργούν τις προϋποθέσεις απολαυστικής καθημερινής μετακίνησης. Το κιβώτιο των πέντε σχέσεων δεν συγκαταλέγεται στις τεχνολογικές κορωνίδες του είδους -δεν προβληματίζει όμως- ενώ και τα φρένα, παρότι αποτελεσματικά, έχουν μεγάλη αρχική διαδρομή και σπογγώδη αίσθηση στο πεντάλ.
Εν τέλει
Το Suzuki Ignis 1.2 GL+ AllGrip Hybrid είναι ένα ιδιαίτερα πετυχημένο υβριδικό υβρίδιο. Η κατανάλωσή του σε συνθήκες αστικής μετακίνησης δεν ξεπερνά εύκολα τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ η σχέση των εσωτερικών χώρων με το δέμας του αμαξώματος είναι ιδιαιτέρως ετεροβαρής υπέρ των πρώτων. Αν χρειάζεστε και την τετρακίνηση, στα 14.130 ευρώ που ξεκινά πλέον η τιμή της βασικής έκδοσης GL, το μοντέλο αποτελεί μονόδρομο.
Εμείς θα προτιμούσαμε την έκδοση της δοκιμής GL+, που διαθέτει επιπλέον την οθόνη αφής 7'' με κάμερα όπισθεν, ζάντες αλουμινίου 16'' και ορισμένα ακόμα στοιχεία, αντί του ποσού των 15.130 ευρώ. Αν ωστόσο θέλετε και συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως αυτό της αυτόματης πέδησης, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης και 4 ηλεκτρικά παράθυρα, τότε θα πρέπει να εκταμιεύσετε 16.430 ευρώ για την κορυφαία έκδοση GLX.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!