Δοκιμάζουμε το Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV ST-Line Χ (pics & vid)
Με το νέο Ford Puma η αμερικανική εταιρία πήρε ένα εντελώς λευκό καμβά και βάλθηκε επάνω του να ενσωματώσει όλες τις πιθανές τεχνοτροπίες. Προφανώς το μοντέλο βασίζεται στο Fiesta, προφανώς είναι SUV, αλλά από εκεί και μετά υπεισέρχονται δεδομένα που, αν τα αφήσεις μόνα τους στην ίδια γυάλα, το ένα τρώει το άλλο.
Δείτε για παράδειγμα το σχήμα του Ford Puma. Έχει στοιχεία κουπέ, έχει έντονες καμπύλες, έχει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Αυτά, αν ρωτήσετε ένα σχεδιαστή, έρχονται σε αντίθεση με την εκφρασμένη διάθεση των δημιουργών του Puma να απογειώσουν τους χώρους και την πρακτικότητα. Λίγες φορές στην ιστορία της σχέσης αισθητικής και πρακτικότητας, το ζευγάρι κατάφερε να υπάρξει ευτυχές υπό τη σκέπη ενός αυτοκινήτου.
Στην παραπάνω εύθραυστη ισορροπία έρχονται να προστεθούν και άλλες, λιγότερο οφθαλμοφανείς. Πως κάνεις για παράδειγμα ένα τρικύλινδρο μοτεράκι του λίτρου να αποδίδει 155 ίππους και παράλληλα να μην σβήνει στην εκκίνηση και να μην φτύνει το μέταλλο του χυτηρίου του, όταν ο οδηγός σκαρφαλώνει στο γκάζι με 6η σχέση και 1.500 σ.α.λ. στο στροφόμετρο;
Τέλος, πως όλα αυτά τα κλείνεις σε ένα “πακέτο” B κατηγορίας, με όλους του περιορισμούς κόστους που αυτό θέτει, το οποίο πρέπει ταυτόχρονα να τιμά το απολαυστικό προφίλ των Ford παρά τους 16 και κάτι ψιλά πόντους απόσταση από το έδαφος. Και να μην ξεχάσουμε βέβαια τα πέντε αστέρια του EuroNCAP, τα συστήματα ADAS αλλά και το γεγονός ότι ο τράχηλος του σύγχρονου οδηγού δεν υπομένει κάτι λιγότερο από 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό και καμιά ντουζίνα ψηφιακές οθόνες να βρίσκονται για καλό και για κακό στο χώρο.
Hocus Pocus, Puma
Αφού περιγράψαμε ακροθιγώς το πρόβλημα – καθώς πεφωτισμένοι σχεδιαστές και μηχανικοί κάνουν χρόνια να βρουν λύσεις σε ό,τι εμείς περιγράφουμε γλαφυρά εντός 256 λέξεων- ας δούμε και το αποτέλεσμα. Με λίγες πάλι λέξεις, το Puma δεν ακυρώνει τον εαυτό του. Καταφέρνει να ισορροπεί εξαιρετικά τις αντικρουόμενες απαιτήσεις, όντας όμορφο και πρακτικό, γρήγορο και οικονομικό, προσιτό και πολύ πλούσια εξοπλισμένο, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές.
Αντί για κερασάκια στην παραπάνω τούρτα, ο οδηγός έχει την άνεση να διαβεί ένα χωματόδρομο, έχει πέντε προγράμματα οδήγησης στη διάθεσή του και ακόμα μια σειρά έξυπνες λύσεις στο χώρο αποσκευών, μαζί με το ΜegaΒox, που αποδεικνύονται ιδιαιτέρως πρακτικές. Επίσης, παρά την ομοιότητά του με αυτό του Fiesta, το εσωτερικό είναι ευχάριστα high tech και ποιοτικό, χάρη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη μεγάλη οθόνη 8'' του συστήματος multimedia SYNC3 και των μαλακών πλαστικών στο άνω μέρος της επιφάνειας του ταμπλό.
Στην έκδοση ST-Line της δοκιμής, ορισμένες πινελιές ιδιαιτερότητας όπως οι κόκκινες ραφές στις επενδύσεις, δίνουν ένα ευπρόσδεκτο σπορ τόνο. Το ίδιο συμβαίνει και εξωτερικά, με τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών, και τις προεκτάσεις σε προφυλακτήρες και θόλους τροχών.
Φυσικά, όπως και κάθε αυτοκίνητο, το Ford Puma κάνει κάποιες παραχωρήσεις. Για παράδειγμα ο ισχυρός και εξόχως οικονομικός κινητήρας δεν είναι θαύμα ησυχίας και πολιτισμένης λειτουργίας. Αποδίδει όμως εξαιρετικά σε όλο το φάσμα των στροφών, χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα mHEV. Αυτό μέσω μιας μπαταρίας 48V τροφοδοτεί ένα μοτέρ 11,5 Kw ισχύος και 50Nm ροπής, που με τη σειρά του υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όπου χρειάζεται. Έτσι ο οδηγός νοιώθει “γεμάτη” απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών. Ταυτόχρονα, έχει στη διάθεσή σου δυνατότητα επίτευξης μέγιστης ταχύτητας 205 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9.0 δλ. Ευτυχώς, παρά τις πολύ καλές επιδόσεις, τα 6,2 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης βενζίνης που εμείς πετύχαμε, με πολλή πόλη και κάμποσο αυτοκινητόδρομο στο μενού των μετακινήσεών μας, δικαιώνουν την ήπια υβριδική τενχολογία.
Τα αρνητικά του μοντέλου δεν στοιχειοθετούν λίστα, σε αντίθεση με τα θετικά. Έτσι, εκτός από την τραχύτητα του κινητήρα σε έντονο φορτίο, στα πρώτα προστίθεται μόνο ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, ο οποίος δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που μπορεί κανείς να έχει στο κεφάλι του ως “πρώτη θέση”. Βλέπετε τα 4,2 μέτρα του μήκους του αμαξώματος δεν μπορούν να εξασφαλίσουν και ανέσεις λιμουζίνας και πορτ μπαγκάζ αμερικανικού station. Έτσι, τα 401 λίτρα του χώρου αποσκευών στην υβριδική εκδοχή του Puma επιτυγχάνονται μα μια μικρή αβαρία. Συνδυάζονται όμως με εξαιρετική πρακτικότητα, χάρη στην ενσωματωμένη στην πόρτα εταζέρα, το ΜegaΒox και το πρακτικό διπλό πάτωμα με χώρο αποθήκευσης.
Στρίβειν δια του Puma
Αν είσαι από αυτούς που θέλουν και SUV και σπορ συμπεριφορά, στο Ford Puma και ειδικά στην έκδοση 1.0 EcoBoost mHEV ST-Line Χ 155 ps θα βρεις αυτό που ψάχνεις. Το Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV ST-Line Χ 155 ps είναι ότι πιο συναρπαστικό μπορείς να οδηγήσεις σε SUV της κατηγορία B στις στροφές και υπό αυτή την έννοια, προτείνεται για όσους έχουν ανάλογες ανησυχίες. Χωρίς να έχουμε οδηγήσει ακόμα το Puma των 125 ίππων και με δεδομένες τις πολύ καλές επιδόσεις και τη χαμηλή κατανάλωση του μοντέλου της δοκιμής, θα κάναμε την πρόβλεψη ότι αυτή αποτελεί την ιδανική διαμόρφωση από άποψη κινητήρα. Από άποψη εξοπλισμού, ίσως να προτιμούσαμε την Titanium, κυρίως για την ελαφρά διαφορετική, προς το πιο άνετο, ρύθμιση της ανάρτησης.
Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι τα πέντε προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slipery και Trial) αλλάζουν σημαντικά την απόκριση του κινητήρα και τη συμπεριφορά των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Στην πόλη τα Normal και Eco είναι οι προφανείς επιλογές, στον ανοιχτό και επαρχιακό δρόμο το Sport ταιριάζει ιδανικά, το Trial είναι για χρήση εκτός δρόμου ενώ το Slipery για εντός, αλλά υπό συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Στο δρόμο για τον έμπορο
Σε πρώτη ανάγνωση το κόστος των 25.793 ευρώ της έκδοσης δοκιμής μπορεί να φαντάζει μεγάλο για ένα SUV της B κατηγορίας. Και αναμφίβολα είναι, αν το δει κανείς ως ένα αριθμό. Συγκριτικά με ανταγωνιστικές προτάσεις αντίστοιχης ισχύος και εξοπλισμού -καθώς το Puma έχει τα πάντα όλα ως στοιχεία της βασικής του διαμόρφωσης- εύκολα μπορεί κάποιος να διαπιστώσει ότι οι άνθρωποι του marketing της Ford δεν καθόρισαν την τιμή μασώντας απλώς... φύλλα δάφνης. Το αντίθετο μάλιστα καθώς προσφέρουν μια μοναδική εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων και πολύ συμφέροντα προγράμματα Ford Finance, που δίνουν λύσεις χρηματοδότησης με προκαταβολή από 0%, αποπληρωμή σε έως και 84 μήνες και επιτόκιο που κατά περίπτωση ξεκινά από 1 και φτάνει στο 5,99%.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!