1.000 χιλιόμετρα με το νέο Volkswagen Golf 8! (pics)
Ποιος χρειάζεται συστάσεις για το Volkswagen Golf; Πρόκειται για το ορόσημο στην κατηγορία των κόμπακτ οικογενειακών, το αυτοκίνητο που ορίζει τις τάσεις σε αυτή και το best seller της ευρωπαϊκής αγοράς, χάρη στον πολυδιάστατο χαρακτήρα του. Το νέο Golf έχει παρουσιαστεί και πλέον, έφτασε και στη χώρα μας. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Volkswagen διοργάνωσε την δημοσιογραφική του παρουσίαση στα Ιωάννινα, με επισκέψεις στο Μέτσοβο και την Άρτα, οπότε είχαμε πάρα πολλά χιλιόμετρα στη διάθεσή μας ώστε να το οδηγήσουμε και να το ανακαλύψουμε εις βάθος.
To μικρομεσαίο αυτοκίνητο της Volkswagen έχει φτάσει τα 46 χρόνια ζωής και πλέον, διανύει την όγδοη γενιά του, στην οποία πραγματικά μεταμορφώθηκε. Η συγκεκριμένη «μεταμόρφωση», δεν έγινε σε αισθητικό επίπεδο, αλλά στο τεχνολογικό. Οι άνθρωποι της μάρκας γνωρίζουν ότι βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου η συνδεσιμότητα, η τεχνολογία και τα διάφορα gadgets, είναι η απόλυτη προτεραιότητα των νέων αγοραστών και για αυτό εξέλιξαν το Golf όσο περισσότερο μπορούσαν. Μοιραία λοιπόν, η εξερεύνηση του νέου μοντέλου, ξεκινά εκ των έσω!
Τεχνολογική υπεροχή
Αρχικά παρατηρούμε το Innovision Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη υψηλής ανάλυσης, που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό. Το καντράν που σήμερα βρίσκεται στο μικρομεσαίο Golf, ξεκίνησε την πορεία του στα αυτοκίνητα της Volkswagen από το Touareg. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η μάρκα στην ουσία «εκδημοκρατικοποίησε» τη συγκεκριμένη τεχνολογία και την έφερε από τη ναυαρχίδα, στο μικρομεσαίο οικογενειακό της. Μάλιστα το Innovision Cockpit δεν αποτελεί μέρος προαιρετικού εξοπλισμού άλλα βρίσκεται στο στάνταρ πακέτο! Η high tech εμπειρία συνεχίζεται στο εσωτερικό, από το οποίο απουσιάζουν οι κλασικοί διακόπτες.
Για παράδειγμα η ένταση του ηχοσυστήματος ρυθμίζεται μέσω ενός slider αφής στην κεντρική κονσόλα, η ηλιοροφή ανοίγει με τον ίδιο τρόπο, όπως και η θερμοκρασία του τριζωνικού κλιματισμού (στην έκδοση Style) ρυθμίζεται αντίστοιχα. Η πλαφονιέρα οροφής ελέγχεται και εκείνη μέσω της αφής, ενώ για να ανάψει το LED σποτ ανάγνωσης, αρκεί να το αγγίξετε! Οι εντολές του οδηγού γίνονται και φωνητικά. Ο έξυπνος κλιματισμός γνωρίζει κάποιες προκαθορισμένες εντολές, όπως «κρυώνω», «ζεσταίνομαι», «κρυώνουν τα πόδια μου» ή «κρυώνουν τα χέρια μου» και όταν ο οδηγός τις πει, τότε πράττει αναλόγως ρυθμίζοντας τη θερμοκρασία στην εκάστοτε περιοχή. Το πιο εντυπωσιακό; Το Golf μπορεί να καταλάβει αν η εντολή ήρθε από τον οδηγό ή το συνοδηγό και ρυθμίζει τον κλιματισμό ανάλογα με το ποιος μίλησε! Αρχικά η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη στα Αγγλικά (και έξι ακόμη γλώσσες) όμως στη συνέχεια, υπάρχει πρόβλεψη για ένταξη της ελληνικής γλώσσας.
Ένα από τα δυνατά χαρτιά του Golf 8 λέγεται Volkswagen We. Πρόκειται για μια υπηρεσία που βασίζεται στη σχέση smartphone-αυτοκινήτου και διαθέτει πολλές λειτουργίες που μέχρι το πρόσφατο παρελθόν, μας φαινόντουσαν επιστημονική φαντασία! Για παράδειγμα μετατρέπει το smartphone σε κλειδί, αν το επιθυμεί ο οδηγός, λύνοντας τα χέρια του σε δύσκολες καταστάσεις. Ας πούμε, αν λείπει και κάποιος πρέπει να ξεκλειδώσει για κάποιο λόγο το αυτοκίνητο ή να το οδηγήσει, μπορεί απομακρυσμένα να εξουσιοδοτήσει το κινητό του για το χρονικό διάστημα που εκείνος θα ορίσει, οπότε δεν έχει ανάγκη το κλειδί!
Υπάρχουν πολλές ακόμη λειτουργίες και κυρίως, μπορείς να βλέπεις ανά πάσα στιγμή σε real time στοιχεία για το αυτοκίνητο, όπως τη στάθμη καυσίμου, αν είναι κλειδωμένο, τυχόν αναμμένα φώτα κλπ. Στη συνέχεια θα υπάρχει συνδρομητική υπηρεσία όπου θα ξεκλειδώνει πολλά ακόμη χρώματα για τον εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό, θα βρίσκει θέση πάρκινγκ και άλλα. Ακόμη μια καινοτομία που έφτασε στο νέο Volkswagen Golf 8 είναι το Head-Up Display που προβάλλει πληροφορίες μπροστά στα μάτια του οδηγού για να μην αποσπάται καθόλου η προσοχή του από το δρόμο. Κατά τα λοιπά το εσωτερικό του νέου Volkswagen Golf κινείται στα γνωστά πρότυπα του μοντέλου. Βρίσκεται δηλαδή, στο ανώτατο ποιοτικό άκρο της κατηγορίας, τόσο σε ο,τι αφορά τα υλικά που χρησιμοποιούνται, όσο και στη συναρμογή τους. Η καμπίνα φιλοξενεί με μεγάλη άνεση τέσσερις επιβάτες, αλλά και έναν πέμπτο, αν παραστεί ανάγκη, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο από 380 έως 1.237 λίτρα.
Υβριδική δύναμη!
Στην παρουσίαση του αυτοκινήτου οδηγήσαμε το Golf με τον βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων και των 150 ίππων, μαζί με 250 Nm ροπής. Τη μια ημέρα είχαμε στη διάθεσή μας ένα αυτοκίνητο με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και την άλλη, το Mild Hybrid eTSI με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το Golf των 150 ίππων ολοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, φτάνει στα 224 χλμ./ώρα, τόσο στην περίπτωση του χειροκίνητου, όσο και του υβριδικού με το DSG κιβώτιο. Πράγματι το αυτοκίνητο έχει δύναμη και σε πείθει με το ρυθμό που επιταχύνει. Οι σχέσεις των κιβωτίων και στις δύο περιπτώσεις είναι πολύ μακριές, οπότε επιτυγχάνουν χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα στις υψηλές ταχύτητες, κάτι που σημαίνει χαμηλό θόρυβο και συγκρατημένη κατανάλωση. Σε ο,τι αφορά την τελευταία, να πούμε ότι οι ρυθμοί οδήγησης κατά τις δημοσιογραφικές παρουσιάσεις δεν μας επιτρέπουν να βγάλουμε αξιόπιστες μετρήσεις. Ωστόσο μπορούμε να πούμε ότι στο ταξίδι, μπορεί εύκολα να φτάσει στα 6,0-6,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ, με κίνηση σε φυσιολογικές ταχύτητες. Στην περίπτωση του eTSI, μιλάμε για ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που συγκεντρώνει ενέργεια από την πέδηση και την επιβράδυνση, βοηθώντας τον κινητήρα στις «δύσκολες στιγμές». Βασικό χαρακτηριστικό είναι η αντικατάσταση της μίζας με έναν ιμάντα, κίνηση που επιτρέπει την αθόρυβη εκκίνηση του μοτέρ όταν λειτουργεί το start stop.
Ακούραστος ταξιδευτής
Στο δρόμο, η όγδοη γενιά του Volkswagen Golf παραμένει τυπική... Golf. Ουδέτερο, πάντα προβλέψιμο, ασφαλές και ήσυχο. Δεν προκαλεί συγκινήσεις με τον τρόπο που αντιδρά υπό πίεση, όμως παραμένει πάντα πιστό στην τροχιά που χαράσσει ο οδηγός και προσφέρει σχεδόν αστείρευτη πρόσφυση! Τα δυνατά φρένα έχουν αντοχή, το τιμόνι ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του και η ανάρτηση δουλεύει υποδειγματικά, ελέγχοντας το αμάξωμα άψογα σε κάθε περίσταση. Οι εκδόσεις του Golf με ιπποδύναμη έως τους 130 ίππους έχουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ από τους 150 ίππους και επάνω, πολλαπλούς συνδέσμους. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει ακλόνητο και στις υψηλές ταχύτητες, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να υπάρχουν σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά χωρίς να ενοχλούν. Αν ταξιδεύεις νύχτα, γρήγορα εκτιμάς τα φώτα LED, που υπάρχουν στον εξοπλισμό από τη βασική έκδοση. Προαιρετικά ωστόσο, διατίθεται ένα σύστημα πιο εξελιγμένων φωτιστικών σωμάτων, που προσαρμόζουν τη δέσμη ανάλογα με το δρόμο, τη γωνία του τιμονιού (φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής) και τα γύρω οχήματα. Όταν υπάρχει αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα το σύστημα σβήνει τα LED που θα τύφλωναν τον οδηγό, χωρίς να σβήνει τη μεγάλη σκάλα και το ίδιο ισχύει αν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο εμπρός. Έτσι ο δρόμος παραμένει πάντα φωτισμένος στο μέγιστο δυνατό βαθμό χωρίς να εμποδίζονται οι άλλοι χρήστες. Εντυπωσιακό!
Βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα!
Το νέο Volkswagen Golf 8 έχει φτάσει στην Ελλάδα και έχει ξεκινήσει κανονικά την εμπορική του πορεία. Προς το παρόν διατίθεται με τον κινητήρα 1.5 TSI και 1.5 eTSI, με 150 ίππους αμφότεροι και τον 1.5 TSI με τους 130 ίππους σε ο,τι αφορά τη βενζίνη. Υπάρχει επίσης διαθέσιμος και ο ντίζελ 2.0 TDI με 150 ίππους. Μέσα στους επόμενους μήνες θα έρθει και ο τρικύλινδρος τούρμπο του 1.0 λίτρου TSI με 110 ίππους, όπως και δύο υβριδικές προτάσεις με βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων TSI και ηλεκτροκινητήρα. Η λιγότερο ισχυρή, αποδίδει 204 ίππους και η κορυφαία GTE, 245 ίππους! Να σημειώσουμε, ότι το τελευταίο θα έρθει μαζί με τις εκδόσεις Golf GTI και Golf GTE, στους 245 και 200 ίππους αντίστοιχα. Οι τιμές ξεκινούν από τις 20.500€ και φτάνουν έως τις 28.100€, μέχρι στιγμής. Παρακάτω, υπάρχει αναλυτικός πίνακας.
Κινητήρας | Life | Style |
1.0 TSI 110PS | 20.500€ | - |
1.5 TSI 130PS | 21.800€ | - |
1.5 TSI 150PS | 23.850€ | 25.950€ |
1.5 eTSI 150PS DSG | 25.050€ | 28.100€ |
2.0 TDI 150PS DSG | 26.750€ | - |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!