Renault Clio RS Line: Με δείκτη απόλαυσης 130
Με την κατηγορία των supermini να αποκτά πολλούς καινούργιους παίκτες το 2020, η Renault δεν θα μπορούσε να αφήσει την κυριαρχία του Clio υπό αμφισβήτηση. Η αναμενόμενη κίνησή της λοιπόν, ήταν να μας παρουσιάσει και εκείνη τη νέα της πρόταση και πραγματικά, μεγαλούργησε! Κοιτώντας για πρώτη φορά το Renault Clio πέμπτης γενιάς, μπορεί να σου περάσει από το μυαλό ότι δεν πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, αλλά για απλό facelift.
Η Renault, για πρώτη φορά στην ιστορία του supermini της, αποφάσισε να κάνει διακριτικές αισθητικές αλλαγές και να επενδύσει στην ουσιαστική αναβάθμιση. Έτσι λοιπόν, το Clio πέμπτης γενιάς πήρε πολλά γονίδια από το Megane, από το εμπρός μέρος με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα "C", έως τα διακριτικά «νεύρα» που υπογράφουν το δυναμισμό του, με αποτέλεσμα να ενσωματώνεται πολύ καλύτερα στην γκάμα της Renault.
Αμάξωμα
Κάτω από το σύγχρονα σχεδιασμένο αμάξωμα βρίσκεται και μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα, για αυτό και λέμε ότι το σημερινό Clio, ουδεμία σχέση έχει με το προηγούμενο. Η CMF-B λοιπόν, δίνει τις καλύτερες βάσεις και πάνω της κτίστηκε ένα από τα κορυφαία supermini της αγοράς. Η πρώτη επαφή με την καμπίνα σε βάζει σε έναν εντελώς καινούργιο κόσμο, για τα δεδομένα του Clio. Αισθητικά παρατηρούμε πρώτα την πληρέστατη κεντρική κονσόλα. Η οθόνη αφής βρίσκεται στην κορυφή, λίγο παρακάτω, μερικά πλήκτρα αφής για τους βασικούς χειρισμούς και ακόμη πιο κάτω, μια σειρά διακοπτών για διάφορες άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Τα πρακτικά χειριστήρια του κλιματισμού βρίσκονται στη βάση και ευτυχώς, δεν ενσωματώθηκαν στο σύστημα infotainment, ενώ μπροστά από τον επιλογέα του σασμάν, υπάρχει μια πρακτική θήκη μεγάλου μεγέθους που βολεύει για τη φιλοξενία του smartphone, αλλά και διάφορων μικροαντικειμένων. Οι χώροι του Clio βρίσκονται σε καλό επίπεδο και άνετα θα μπουν τέσσερις ενήλικες για να ταξιδέψουν.
Το πορτμπαγκάζ των 317 λίτρων δεν αποτελεί κορυφαία τιμή της κατηγορίας, όμως ικανοποιεί -με το παραπάνω- και η ποιότητα των πλαστικών βρίσκεται σε εξαιρετικό για την κατηγορία επίπεδο. Έχει δοθεί τόση προσοχή στο φινίρισμα, τη συναρμολόγηση και τα υλικά, που θεωρείς ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο! Ποτέ άλλοτε το Clio δεν είχε μια τόσο προσεγμένη καμπίνα, από όλες τις απόψεις. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει η θέση οδήγησης, που στην έκδοση RS Line της δοκιμής μας ρυθμίζεται προς πάσα κατεύθυνση. Τα ημιμπάκετ καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα του οδηγού και είναι όσο φαρδιά χρειάζεται, για να μη κουράζουν ούτε στις εντός πόλης διαδρομές, αλλά ούτε και στα μακρινά ταξίδια.
Στο δρόμο
Είχαμε τη χαρά να δοκιμάσουμε την κορυφαία, από πλευράς απόδοσης, έκδοση του νέου Renault Clio και δηλώνουμε επισήμως γοητευμένοι. Το «δικό μας» RS Line κινούταν από έναν τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα, των 1.3 λίτρων, της οικογένειας TCe. Η απόδοσή του ορίζεται στους 130 ίππους με 240 Nm ροπής -από τις 1.600 στροφές ανά λεπτό παρακαλώ-, με αποτέλεσμα να κινείται «αέρινα» και σβέλτα. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων και η συνεργασία τους είναι άψογη, αν εξαιρέσεις τη συνήθεια που απαιτεί η εκκίνηση του αυτοκινήτου από στάση. Στην αρχή, δίνεις πολύ γκάζι και το Clio τινάζεται μπροστά, όμως απαιτεί μόλις λίγα χιλιόμετρα μέχρι να «τα βρείτε».
Στη συνέχεια απολαμβάνεις τις ανεπαίσθητες αλλαγές ταχυτήτων, την προθυμία για kickdown και την έξυπνη λειτουργία ισορροπώντας ανάμεσα στις επιδόσεις και την οικονομία. Αν ο οδηγός το θελήσει, μπορεί να χρησιμοποιήσει και τα πολύ ποιοτικά στην αίσθηση paddles, για χειροκίνητες αλλαγές. Ο κινητήρας, εγγυάται σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα), όμως παράλληλα, σέβεται την τσέπη σας! Χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι, σταθεροποιηθήκαμε στα 7,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα, κατά μέσο όρο. Όταν θέλαμε να διαπιστώσουμε τι μπορεί να κάνει ο 1.300άρης TCe, είδαμε μέχρι 9,2 λίτρα, ενώ καταφέραμε να περιοριστούμε στα 6,2 λίτρα σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου και ανοικτών δρόμων. Πάντως ακόμη και εντός πόλης, μια κατανάλωση της τάξεως των 6,8 λίτρων / 100 χλμ μπορεί να γίνει πραγματικότητα, με τη χρήση του προγράμματος Eco και προνοητική οδήγηση.
Το Renault Clio πάντα συνοδευόταν από τη φήμη της καλής οδικής συμπεριφοράς. Όλες του οι γενιές μέχρι σήμερα, ήταν απολαυστικές στο δρόμο και με συμμετοχικό χαρακτήρα, οπότε οι άνθρωποι της μάρκας θα έκαναν λάθος αν δεν έδιναν αυτά τα χαρακτηριστικά και στην πέμπτη γενιά! Αφού εκτιμήσαμε την ευέλικτη πλευρά του στην πόλη, το οδηγήσαμε σε επαρχιακό δίκτυο και σε ορεινές διαδρομές για να δούμε πόσο... Clio είναι. Στην έκδοση RS Line, οι κλίσεις από την ανάρτηση είναι σαφώς περιορισμένες. Το τιμόνι αν και ελαφρύ, πληροφορεί αρκετά καλά τον οδηγό και η ουρά του αυτοκινήτου αντιδρά όπως ακριβώς θέλαμε, σε κάθε περίπτωση, βοηθώντας τη διατήρηση της ιδανικής γραμμής.
Μοναδικό μειονέκτημα, κατά τη δική μας άποψη, αποτελεί το υπερπαρεμβατικό και μη απενεργοποιούμενο (ούτε μερικώς) ESP, που κόβει γρήγορα τη χαρά στο παραμικρό γλίστριμα. Επίσης, διαπιστώσαμε ότι τα φρένα (παρά τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς) δεν κουράζονται εύκολα και αποδίδουν τέλεια, με σύμμαχο ένα γραμμικό και καλό σε αίσθηση πεντάλ. Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς σημειώστε ότι η ανάρτηση δεν επιτρέπει στους κραδασμούς να ενοχλούν τα κορμιά των επιβατών και ότι στον αυτοκινητόδρομο, η ποιοτική καμπίνα κρατά...
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!