Έρως εστί Focus... ST! 

Γιώργος Βαρίνος
Έρως εστί Focus... ST! 
Το Ford Focus ST με την υπογραφή της Ford Performance, τους 280 ίππους και τον εκρηκτικό του χαρακτήρα, μας έκανε να χάσουμε τον ύπνο μας για μια εβδομάδα περιμένοντας να ξημερώσει για να βρεθούμε πάλι στο τιμόνι του!

Το μυαλό εκεί, κολλημένο! Ο ύπνος το βράδυ δύσκολος και όλη την ημέρα περιμένεις να συναντηθείτε, οι δυο σας, κάπου απόμερα και μόνοι! Ο έρωτας μας χτύπησε την πόρτα, μόνο που δεν έχει ανθρώπινη μορφή αλλά τέσσερις τροχούς, 280 ίππους, μπλοκέ διαφορικό και... κολασμένη δίψα για αδρεναλίνη! Ονομάζεται Ford Focus ST και πρόκειται για την τέταρτη γενιά του μοντέλου, το οποίο πλέον δείχνει να αποκτά μια ξεκάθαρη ταυτότητα στην γκάμα. Οι προηγούμενες τρεις, είχαν ένα βασικό μειονέκτημα. Φαινόταν, ότι οι μηχανικοί της Ford Performance δεν έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, επειδή κρατούσαν «τα ρέστα τους» για το RS.

Χορτάτος από δύναμη ο EcoBoost

Το σημερινό Focus δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη ως RS, όμως η προηγούμενη γενιά δανείζει πολλά στοιχεία στο ST, με πρώτο και καλύτερο τον κινητήρα. Ο EcoBoost των 2.3 λίτρων ξεφεύγει από τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας, στην οποία τα μοτέρ των 2.0 λίτρων έχουν τον πρώτο λόγο και ύστερα από διάφορες αλλαγές, αποδίδει 280 ίππους και –ακόμη σημαντικότερο- 420 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ.. Μιλάμε δηλαδή, για μια απόδοση που το τοποθετεί στην καρδιά της κατηγορίας του, όχι όπως η προηγούμενη που με τους 250 ίππους, έμενε σχετικά εκτός. Τον ρυθμό που ανεβάζει ταχύτητα τον λες και... καταιγιστικό και η Ford Performance του έδωσε όλα τα εφόδια για να είναι άμεσα διαθέσιμος και υλοποιήσιμος ανά πάσα στιγμή!

Οι καρποί του WRC

Για παράδειγμα, η εκκίνηση από στάση γίνεται ακαριαία με τη χρήση του launch control. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,7 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει έως τα 250 χλμ./ώρα, σύμφωνα με το εργοστάσιο. Επίσης, στη Ford γνωρίζουν ότι οι αγοραστές αυτής της κατηγορίας αναζητούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, οπότε εξόπλισαν το Focus ST με ακόμη περισσότερα συστήματα! Με το flat shift, η πεταλούδα του γκαζιού μένει ανοικτή στην αλλαγή ταχύτητας για να μην ξεφουσκώνει το τούρμπο στο ενδιάμεσο κενό και να παρέχει άμεσα τη μέγιστη δυνατή ισχύ. To anti-lag στο «άσε» του γκαζιού, αφήνει και πάλι ανοικτή την πεταλούδα, ώστε στο «πάτα» να μην υπάρξει υστέρηση και το rev matching όταν αντιληφθεί ότι θες να κατεβάσεις σχέση, σηκώνει τις απαραίτητες στροφές στον κινητήρα, προσομοιώνοντας την...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

 

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!