BMW 530e: Εξηλεκτρισμένη πολυτέλεια
Οδηγήσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την έβδομη γενιά της σειράς 5 στις αρχές του 2017 και το συμπέρασμα ήταν αβίαστο: το πολυτελές μεγάλο-μεσαίο σεντάν της BMW παραμένει ο ασφαλέστερος, ευκολότερος, πιο χαλαρωτικός και απολαυστικός τρόπος επίγειας μετακίνησης.
Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό είναι πραγματικά κορυφαίου επιπέδου ο -πολύ ακριβός ως προαιρετικός- εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης ατελείωτος, η αίσθηση οδήγησης εξαιρετική, τα μηχανικά μέρη αψεγάδιαστα και η ανάρτηση κυριολεκτικά μαγικό χαλί.
Με το κόστος της φθηνότερης έκδοσης της γκάμας να ξεκινά από τις 60.000 ευρώ, ελάχιστοι θα περίμεναν λιγότερα από τα παραπάνω εξαιρετικά αποτελέσματα. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν και με ένα ακόμα, αυτό της διαθεσιμότητας του παραπάνω σημαντικού ποσού για την αγορά αυτοκινήτου, η BMW σειρά 5 δεν μπορεί παρά να είναι στην κορυφή της λίστας οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου.
Το ερώτημα που τελικά μένει να απαντηθεί είναι ποια εκδοχή της σειράς 5 είναι η ιδανική στη γκάμα του μοντέλου με τα σημερινά δεδομένα. Εδώ έρχεται να δώσει απάντηση η παρούσα δοκιμή.
Κατ' αρχάς αξίζει να γνωριστούμε κάπως με το αυτοκίνητο, καθώς διαθέτει μια ασυνήθιστη στους πολλούς μηχανολογική συγκρότηση. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκεται στη θέση του, είναι δίλιτρος turbo και αποδίδει 184 ίππους. Επικουρείται όμως και από έναν ηλεκτρικό, ισχύος 113 ίππων. Οι δύο κινητήρες λειτουργούν αυτόνομα αλλά και συνεργατικά, ενώ ο ηλεκτρικός τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών. Αυτές με τη σειρά τους φορτίζονται τόσο από ηλεκτρικό δίκτυο, όσο επίσης από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και τα φρένα του αυτοκινήτου.
Με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών της, η BMW 530e μπορεί να καλύψει μια απόσταση 62-66 χιλιομέτρων κινούμενη μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Αυτό στη θεωρία. Στην πράξη η απόσταση αυτή σπάνια θα ξεπεράσει τα 50 χιλιόμετρα, τα οποία όμως είναι υπέρ-αρκετά για αστικές μετακινήσεις.
Όσον αφορά στην πλήρη φόρτιση των μπαταριών, με απλή οικιακή παροχή θα χρειαστεί περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά, ενώ με ένα wallbox δύο και πλέον λιγότερες. Σε ταχυφορτιστή 50 kW υπολογίστε πολύ λιγότερο.
Η συνδυασμένη ισχύς των δύο κινητήρων είναι 252 ίπποι, επαρκείς για τα 1.745 κιλά του βάρους, ενώ η ροπή των 420 Nm από τις 1.350 σ.α.λ. λειτουργίας του θερμικού κινητήρα, κάνουν τις επιταχύνσεις παιχνίδι.
Στην πράξη, παρά τα πολλά κιλά της κατασκευής, ειδικά στην επιτάχυνση δύσκολα κάποιος οδηγός θα ζητήσει περισσότερα από αυτά που υπόσχονται τα 6,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα υπέρ επαρκής είναι και η μέγιστη ταχύτητα, στα 235 χλμ./ώρα.
Οι παραπάνω αριθμοί ανταποκρίνονται και στην αίσθηση του οδηγού ότι χειρίζεται ένα γρήγορο αυτοκίνητο, με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων το οποίο λειτουργεί άψογα. Φυσικά, παρά την πίσω κίνηση και τα πολλά άλογα η BMW 530e δεν είναι το παιχνίδι υπερστροφικής διασκέδασης σε...
Διαβάστε ολόκληρη τη δοκιμή εδώ!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!