Δοκιμάζουμε το ολιγαρκές Peugeot 208 1.5 BlueHDi (pics & vid)
Η Peugeot με το καινούργιο 208 έκανε κίνηση ματ. Οι Γάλλοι έδωσαν μεγάλη σημασία στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου και το αποτέλεσμα τους δικαίωσε απόλυτα. Παρουσίασαν το -πιθανώς- ομορφότερο σουπερμίνι που κυκλοφορεί αυτήν τη στιγμή και ταυτόχρονα φρόντισαν να μεγιστοποιήσουν την επιτυχία του. Το σκεπτικό είναι απλό· σχεδόν όλοι όσοι το βλέπουν αμέσως σκέφτονται «το θέλω», οπότε η Peugeot φρόντισε να υπάρχει στην γκάμα της μια έκδοση που να τους καλύπτει. Το 208 σχεδιάστηκε εξαρχής για να συνδυάζεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό, με διάφορα επίπεδα εξοπλισμού, και όλες αυτές οι επιλογές είναι διαθέσιμες στους καταναλωτές από την πρώτη στιγμή.
Diesel με άποψη
Στη διάθεσή μας για αυτήν τη δοκιμή είχαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση, με τον 1,5 λίτρων τετρακύλινδρο BlueHDi της PSA. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήρα, στον οποίο έχει δοθεί μεγάλη βάση στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων, με τη χρήση τεχνολογιών όπως ο άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης και το διάλυμα ουρίας (AdBlue) για τη μείωση των οξειδίων του Αζώτου και είναι σύμφωνος με τα πιο αυστηρά πρότυπα εκπομπής ρύπων Euro6d-Temp. Αυτό που επιτυγχάνεται είναι εκπομπές CO2 στα 85-86 g/km (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, και ονομαστική μέση κατανάλωση στα μόλις 3,2 l/100 km.
Στην πράξη ο κινητήρας αυτός αναδεικνύεται ως ένα από τα ισχυρότερα ατού του 208. Η απόδοση των 100 ίππων και κυρίως η ροπή των 250 Nm (στις 1750 σ.α.λ.) είναι αρκετή για το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς (0-100 km/h σε 10,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 188 km/h) αλλά πιο σημαντικός είναι ο τρόπος λειτουργίας. Ο κινητήρας αυτός δείχνει το καλύτερο χαρακτήρα του ανάμεσα στις 1500 και τις 4000 σ.α.λ. Το στροφόμετρο μπορεί να ανέβει και ψηλότερα αλλά εκεί το τράβηγμα δεν είναι πλέον τόσο έντονο ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται και ο θόρυβος. Μέσα σε αυτό το «παράθυρο» η δύναμη είναι άφθονη και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις πολύ καλές, προσφέροντας ασφάλεια κατά το προσπέρασμα.
Ακούγεται και καταναλώνει ελάχιστα
Σύμμαχος του οδηγού στην καλύτερη εκμετάλλευση του κινητήρα αποδεικνύεται το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Η κλιμάκωσή του είναι σχετικά μακριά, ιδιαίτερα στις δύο τελευταίες σχέσεις, αλλά με το συγκεκριμένο μοτέρ αυτό είναι περισσότερο πλεονέκτημα παρά μειονέκτημα, γιατί το δυνατό τράβηγμα εξασφαλίζει τις επιταχύνσεις, με την κατανάλωση ταυτόχρονα να μένει χαμηλά. Ένα άλλο προσόν αυτού του κινητήρα είναι η πολιτισμένη λειτουργία. Ακούγεται μόνον όταν είναι κρύος ενώ από το εσωτερικό του αυτοκινήτου -όσο λειτουργεί στο βέλτιστο εύρος στροφών- δεν γίνεται καν αντιληπτό ότι πρόκειται για ντίζελ.
Αυτό που μετράει περισσότερο από όλα φυσικά είναι η κατανάλωση καυσίμου και εκεί είναι που ο BlueHDi αριστεύει. Η εργοστασιακή τιμή των 3,2 l/100 km (κατά το πρότυπο NEDC) δεν επιτυγχάνεται στην πράξη, αλλά η πραγματική τιμή δεν είναι πολύ μακριά. Η μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 4,4 l/100 km, με αρκετά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο αλλά χωρίς να γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια. Ένας ελάχιστα προσεκτικός οδηγός δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να κρατήσει την κατανάλωση κάτω από τα 5 l/100 km σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Εμπνευσμένη σχεδίαση
Το νέο 208 βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του γκρουπ PSA, που προσφέρει αυξημένη ακαμψία με ταυτόχρονη μείωση του βάρους. Αυτά όμως συμβαίνουν κάτω από την επιφάνεια. Στα πράγματα που φαίνονται, το νέο 208 δύσκολα βρίσκει αντίπαλο. Η Peugeot διαμορφώνει μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα και αυτήν τη φορά όλοι παραδεχόμαστε ότι έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά. Το αυτοκίνητο είναι χάρμα οφθαλμών από όποια πλευρά κι αν το δεις και πολύ έξυπνα έχουν ενσωματωθεί στοιχεία που το κάνουν μοναδικό και ταυτόχρονα παραπέμπουν στα βασικά χαρακτηριστικά της μάρκας. Τα φώτα ημέρας για παράδειγμα παραπέμπουν στους κυνόδοντες του λέοντα, που είναι το λογότυπο της Peugeot, και τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα που είναι χωρισμένα σε τρία κάθετα τμήματα, παραπέμπουν σε σημάδια από τα νύχια του βασιλικού αιλουροειδούς.
Η έμπνευση των σχεδιαστών του 208 δεν σταμάτησε στο εξωτερικό. Το εσωτερικό είναι αντίστοιχα φρέσκο και μοναδικό. Κυριαρχεί φυσικά το icockpit της Peugeot, με τον πίνακα οργάνων να βρίσκεται ψηλά στο ταμπλό και ο οδηγός να τα βλέπει πάνω από το μικρό τιμόνι. Τη διάταξη αυτήν την είχαμε δει στο προηγούμενο 208 αλλά πλέον είναι καλύτερα μελετημένη και προσαρμόζεται σχεδόν σε όλα τα αναστήματα. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής (7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση) και κάτω από αυτήν οι διακόπτες «πλήκτρα πιάνου». Μέσω της οθόνης ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και υπάρχει συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple Car Play σε όλες τις εκδόσεις.
Πολύ διαφορετικό εσωτερικό
Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο περιβάλλον – κάθονται σε αναπαυτικά καθίσματα και τα περισσότερα από τα υλικά που αγγίζουν είναι καλής ποιότητας. Έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους και μπορούν άνετα να βολέψουν όλα τους τα πράγματα στις διάφορες θήκες. Για τους πίσω επιβάτες οι ανέσεις δεν είναι αντίστοιχες. Οι πόρτες έχουν σχετικά μικρό άνοιγμα και ο χώρος για τα πόδια τους είναι απλώς επαρκής. Στη δοκιμή μας πάντως πραγματοποιήθηκε ημερήσιο ταξίδι περίπου 400 χιλιομέτρων με 4 ενήλικες, από τους οποίους κανένας δεν παραπονέθηκε για την άνεση του πίσω καθίσματος. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 311 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού, αν υπάρχει ρεζέρβα μειώνεται λίγο) και βρίσκεται περίπου στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Οδηγώντας το νέο Peugeot 208 αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο ωραίο να το βλέπεις. Η νέα πλατφόρμα CMP δίνει πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, κυρίως στον ανοιχτό δρόμο, που το 208 είναι απόλυτα σταθερό και πολύ ήσυχο. Μπορεί να μην υπάρχει ο «θρυλικός» γαλλικός συνδυασμός άνεσης-κρατήματος, με τη σφικτή ανάρτηση να μην «καταπίνει» όλες τις ανωμαλίες, ελάχιστο ωστόσο μέρος φτάνει μέχρι την καμπίνα. Το όφελος όμως στον έλεγχο του αμαξώματος είναι αμέσως ορατό. Το 208 δεν θα προβληματίσει τον οδηγό· τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, οι κλίσεις στις στροφές μικρές και οι απότομες αντιδράσεις ανύπαρκτες. Σε όποιο ρυθμό κι αν επιλέξει να κινηθεί, το 208 θα ακολουθήσει πρόθυμα. Σύμμαχος του οδηγού είναι τα συστήματα ασφάλειας που υπάρχουν ήδη από τη βασική έκδοση (Lane Keep Assist, Forward Collision Alert, Automatic Emergency Braking, Cruise Control κ.α.).
Οι εκδόσεις πετρελαίου του Peugeot 208 ξεκινούν από τη βασική Like, που ήταν και αυτή της δοκιμής μας, και κοστίζει 16.500 ευρώ. Δεν της λείπει τίποτα ουσιαστικό καθώς υπάρχουν τα συστήματα ασφάλειας και οι επιλογές συνδεσιμότητας με Android και iOS, ωστόσο έχει ελλείψεις όπως οι ζάντες αλουμινίου (τα τάσια πάντως είναι ιδιαίτερα καλαίσθητα) και τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Ανεβαίνοντας υπάρχουν οι εκδόσεις Active, Allure, Allure Plus και η κορυφαία GT Line που κοστίζει 21.600 ευρώ.
Το νέο 208 έκανε μεγάλη αίσθηση όταν παρουσιάστηκε και όχι άδικα. Ο σχεδιασμός του από μόνος του αρκεί για να εγγυηθεί επιτυχημένη πορεία αλλά το γαλλικό σουπερμίνι είναι πολλά περισσότερα από ένα όμορφο αυτοκίνητο. Είναι ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς και η πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι αυτή που μπορεί να συνδυάσει όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά με αυξημένη οικονομία. Ένας παίχτης για όλες τις δουλειές.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!