Δοκιμάζουμε την καυτή Mercedes–AMG CLA 45 S 4MATIC+ (pics & vid)

Gazzetta team
Δοκιμάζουμε την καυτή Mercedes–AMG CLA 45 S 4MATIC+ (pics & vid)
Με 421 ίππους ισχύος και 500 Nm ροπή από τον ισχυρότερο δίλιτρο κινητήρα παραγωγής, οι μέρες μας με την Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+ είχαν πολύ σασπένς, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και στην αναλυτική δοκιμή μας.

Εκτός από φίλοι μας, οι Γερμανοί είναι επίσης αρτίστες στην κατασκευή niche μοντέλων, δηλαδή αυτοκινήτων ικανών να ανταποκρίνονται σε πολύ ειδικές ανάγκες και να απευθύνονται σε ένα πολύ περιορισμένο κοινό.

Η Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+ είναι ένα τέτοιο παράδειγμα και μάλιστα από τα πλέον ακραία, όπως απέδειξε η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί της. Οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί του δυναμισμού της, ωστόσο δεν είναι λίγα τα πολυτελή σεντάν -κουπέ ή μη- που έχουν πολλούς περισσότερους ίππους και Nm ροπής. Το πολύ ιδιαίτερο στοιχείο στη Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+ είναι πως κάτω από την προβιά ενός τσαμπουκαλεμένου έστω προβάτου, κρύβεται όχι ένας λύκος αλλά ένα τσιτάχ.

 

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Τα στοιχεία της μεταμόρφωσης

Για να σας προϊδεάσουμε σχετικά με την απόδοση του αυτοκινήτου, αυτό που φαίνεται στο αμάξωμα της AMG CLA 45 S 4MATIC+, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Μπορεί το κομψό τετράθυρο κουπέ να τραβάει το μάτι και του πλέον αδαούς με το ελάχιστο ύψος, τα αυξημένα μετατρόχια, τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης, τις τεράστιες εισαγωγές αέρα σε μάσκα και προφυλακτήρα, τον διαχύτη πίσω και τις εντυπωσιακές ζάντες, αλλά ο σκληροπυρηνικός της χαρακτήρας ούτε κατά ένα μικρό ποσοστό δεν έχει πραγματικά αποκαλυφθεί.

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Για να δεχτεί τον λυσσαλέο τετρακύλινδρο της AMG, η απλή CLA Coupe έπρεπε να ενισχυθεί. Ένα αλουμινένιο “δέσιμο” κάτω από τον κινητήρα, ενισχύσεις σε σχήμα X στο εμπρός και πίσω τμήμα του πλαισίου, ενισχυμένοι θόλοι και μια στιβαρή μπάρα που συνδέει τους εμπρός, αναλαμβάνουν να διαχειριστούν τις τεράστιες εγκάρσιες και διαμήκεις δυνάμεις που αναπτύσσονται.

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Στη συνέχεια προστέθηκε η τετρακίνηση. Καθώς το πλαίσιο της CLA Coupe είναι φτιαγμένο για να δέχεται εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες και την κυρίως μετάδοση στους εμπρός τροχούς, η Merc έπρεπε να βρει έναν τρόπο να περνούν οι 421 ίπποι στο δρόμο χωρίς δράματα. Έτσι εγένετο AMG Performance 4MATIC+ μετάδοση σε όλους τους τροχούς μαζί με AMG TORQUE CONTROL. Κατ' αρχάς έχουμε μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση της ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα και δευτερευόντως μια επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών.

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Πριν όμως φτάσει η δύναμη στα διαφορικά, περνά από ένα νέο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles, τα οποία όμως δεν είναι σταθερά τοποθετημένα στην κολόνα του τιμονιού.

Οι τροχοί αύξησαν τη διάμετρό τους στις 19 ίντσες, και τα ελαστικά είναι πλάτους 255 με προφίλ 35, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Τα φρένα, στην κορυφαία αυτή έκδοση S, έχουν διάμετρο 360 χιλ. εμπρός και 330 πίσω, με δαγκάνες έξι εμβόλων εμπρός και ενός πίσω, σε κόκκινο χρώμα που βγάζει μάτι.

Η ανάρτηση υλοποιείται με γόνατα εμπρός και ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που συνδυάζεται με ελατήρια, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ σε τρεις διαφορετικές σκληρότητες και τροφαντές αντιστρεπτικές. Το σύστημα διεύθυνσης είναι κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο μετάδοσης, μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση και δύο προγράμματα λειτουργίας.

Ο κινητήρας, για να γίνει το ισχυρότερο σύνολο εν παραγωγή στην κατηγορία των δύο λίτρων έχει εκτός από εκατοντάδες άλλα καλούδια, ψεκασμό δύο σταδίων, άμεσο και έμμεσο, ενώ οι κύλινδροί του διαθέτουν επίστρωση NANOSLIDE για μείωση των τριβών. Η ακριβής απόδοσή του είναι 421 ίπποι στις 6.750 (μπορεί όμως να συνεχίζει μέχρι τον κόφτη στις 7.200 σ.α.λ.) και η ροπή του 500 Nm μεταξύ 5.000 και 5.250 σ.α.λ. Σε σχέση με τα λιγότερα ισχυρότερα μοτέρ έκδοσης 45 και 35, που αποδίδουν 387 και 306 ίππους αντίστοιχα, το κορυφαίο αυτό σύνολο της 45 S έχει χαμηλότερη συμπίεση 9,0:1, καθώς εξοπλίζεται με υπερυσμπιεστή που μπορεί να ανεβάσει πίεση έως και 2,1 bar.

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Η μοναδικότητα του συνόλου υπογραμμίζεται επίσης από την δια χειρών ενός και μόνο μηχανικού συναρμολόγηση, η οποία πιστοποιείται από το μεταλλικό πινακιδάκι στο κέντρο του πλαστικού καλύμματος, με το όνομα του εξειδικευμένου τεχνίτη.

Η μετάφραση των παραπάνω στο δρόμο

Δεν θα σας κρατήσουμε άλλο σε αναμονή και θα προσπαθήσουμε αν όχι να μπούμε, τουλάχιστον να αγγίξουμε “το ψητό”. Η Mercedes ανακοινώνει για την Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+ μέγιστη ταχύτητα 270 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4.0 δλ. Τα νούμερα αυτά είναι πολύ κοντά σε αμιγώς super sport μοντέλα, με bonus την τετρακίνηση που κάνει ακόμα πιο δραματική την πρόσφυση και την αίσθηση.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι με στόχο να προσφέρει ένα πασπαρτού για κάθε χρήση -από καθημερινή μέχρι πίστας- η Mercedes έχει φορτώσει την AMG CLA 45 S 4MATIC+ με 6 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Slippery, Individual, Comfort, Sport, Sport+, Race), δύο διαφορετικές διαμορφώσεις ήχου από την εξαγωγή, τρεις σκληρότητες αμορτισέρ, ρυθμίζεις για τη μετάδοση κ.λ.π., κ.λ.π.).

Παρ' όλη τη full ψηφιακή διαμόρφωση του εσωτερικού, λόγω των παραπάνω μετρήσαμε πλέον των 60 διακοπτών, χωρίς αυτούς των ηλεκτρικών καθισμάτων που δεν διέθετε το αυτοκίνητο.

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Χρειάζεται αρκετή εκπαίδευση για να βρει κανείς το setup που του ταιριάζει ή έστω επιθυμεί, αλλά σε γενικές γραμμές η καθημερινή μετακίνηση με τις προεπιλογές του προγράμματος Comfort είναι αρκούντως ανεκτή, ενώ για full πολεμική απόδοση επιλέγεις το Race. Να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι στο τελευταίο πρόγραμμα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής Drift Mode, για μεγαλοπρεπείς πλαγιολισθήσεις, καθώς και δυνατότητα πλήρους αφαίρεσης της προστασίας του ESP.

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Σε κάθε περίπτωση, με τα μέτρα των λιγότερο ισχυρών CLA Coupe αλλά και κάθε premium τετράθυρου αυτής της κατηγορίας η AMG CLA 45 S 4MATIC+ είναι ότι πιο τραχύ και ακατέργαστο. Όποια ήπια ρύθμιση και αν επιλεγεί, η ανάρτηση δεν είναι ποτέ ιδιαίτερα ενδοτική, ο θόρυβος από τα ελαστικά και τη μετάδοση είναι ακουστός, ενώ σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού η “κλωτσιά” από τη μετάδοση και το μοτέρ είναι απότομη.

Από την άλλη πλευρά, η σπορ ή racing αν θέλετε έκφραση αυτού του αυτοκινήτου είναι πιο γνήσια και ωμή από αυτή οποιουδήποτε πιθανού ανταγωνιστή. Αν αποφασίσεις να εκμεταλλευθείς όλα τα καλούδια του κινητήρα, της μετάδοσης, της ανάρτησης και των φρένων, κατεβαίνεις μετά από μια ορεινή διαδρομή κατ' αρχάς ανέπαφος και δευτερευόντως με 200 παλμούς, κατακόκκινος και το χαμόγελο του τζόκερ στο πρόσωπο.

Το αυτοκίνητο έχει τέτοια ακρίβεια και τόσο άμεση αίσθηση, που μόνο με καλά στημένα αγωνιστικά μπορεί να συγκριθεί, ή με super sport κατασκευές από Μόντενα και Στουτγάρδη. Το μόνο “ενοχλητικό” στοιχείο αποτελεί το lag του turbo στις χαμηλές σ.α.λ., αυτό όμως ισχύει περισσότερο στις χειροκίνητες αλλαγές, καθώς στις αυτόματες το κιβώτιο, που κατεβάζει ακόμα και δύο ή τρεις σχέσεις μονομιάς, κρατά τον κινητήρα πολύ ψηλά και έτσι δεν αντιλαμβάνεσαι το φαινόμενο.

Η CLA 45 S 4MATIC+ μπορεί να κινείται με όλα τα ηλεκτρονικά on με απίστευτες ταχύτητες ή χωρίς το ESP με υπέροχες γωνίες και ελάχιστο τιμόνι, χάρη στα ενεργά διαφορικά. Ακόμα και αν ο οδηγός είναι άτσαλος, το αυτοκίνητο έχει την εντυπωσιακή ικανότητα να εστιάζει στο σημείο που κοιτούν οι τροχοί, όσο είναι πατημένο το γκάζι.

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Ανάλογα εντυπωσιακή με το κράτημα είναι και η επιτάχυνση εν κινήσει. Ακόμα και αν η ποιότητα της ασφάλτου δεν είναι καλή, η πρόσφυση των τροχών δεν σπάει και το φουλ γκάζι μεταφράζεται σε ανόθευτη ευθύγραμμη ώση. Οι προσπεράσεις γίνονται σε απειροελάχιστο διάστημα και το μόνο που χρειάζεται είναι αυτοσυγκράτηση από τον οδηγό. Με ταχύτητες που σε στενούς επαρχιακούς δρόμους μπορούν άνετα να ξεπεράσουν και τα 170 χλμ./ώρα, το λάθος δεν συγχωρείται.

Ευτυχώς τα φρένα έχουν την ικανότητα να δημιουργούν μώλωπες από την επέμβαση της ζώνης ασφαλείας όταν κληθούν να αποδώσουν το μέγιστο, ενώ δεν θα κουραστούν παρά τα 1.670 κιλά που έχουν να ποδηγετήσουν. Όσο για την κατανάλωση υπό πίεση, μέσες τιμές ανάμεσα στα 16 και 20 λίτρα/100 χιλιόμετρα είναι οι συνήθεις. Διψήφιο είναι και το νούμερο κατά τη χαλαρή οδήγηση, με μια μέση τιμή η οποία πολύ δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 11,0 λίτρα/100 χλμ.

Χωρίς λογικό συμπέρασμα

Δεδομένων των παραπάνω, καλό θα είναι κάθε οδηγός που θα υποκύψει στα θέλγητρα της Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+ να έχει περάσει μερικές ημέρες σε μια από τις εξαιρετικές σχολές ασφαλούς ή αγωνιστικής οδήγησης, τόσο της χώρας μας όσο και αυτές που λειτουργεί η Mercedes ανά τον κόσμο. Το αυτοκίνητο είναι τόσο καταιγιστικό, που ειδικά στο δημόσιο δρόμο μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό του. Όχι όσον αφορά στην απώλεια πρόσφυσης, αλλά λόγω της ταχύτητας που προσεγγίζει άλλα κινούμενα και το -χειρότερο- ακίνητα οχήματα.

Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+

Ένα ερώτημα που μας βασανίζει από την πρώτη ημέρα της οδήγησης του μοντέλου, είναι γιατί ένας οδηγός να προτιμήσει ένα τόσο σκληροπυρηνικό σπορ αυτοκίνητο στη μορφή ενός συμπαγούς τετράθυρου κουπέ, με τέσσερις θέσεις και 460 λίτρα χώρο αποσκευών. Με τα χρήματα που κοστίζει η Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+, 86.103 ευρώ στη βασική της έκδοση -ή περίπου 100.000 ευρώ με μερικά αξιόλογα έξτρα- μπορείς κάλλιστα να έχεις ένα εξαιρετικό και ταχύ οικογενειακό αυτοκίνητο, συν ένα καθαρόαιμο διθέσιο σπορ, κουπέ ή roadster.

Η Mercedes – AMG CLA 45 S 4MATIC+ όμως δεν είναι ένα αυτοκίνητο που αγοράζεται με τη λογική. Ως ένα εθιστικό μηχάνημα, από αυτά που κάθε οδηγός θα ήθελε να έχει, απευθύνεται πρωτίστως στο συναίσθημα. Η Mercedes το έφτιαξε επειδή μπορεί, κάποιοι οδηγοί θα το αγοράσουν ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Λογικά, δεν θα έπρεπε να τους ζηλεύουμε.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!