Οδηγούμε το Jeep Compass 1.3T DCT (pics & vid)

Gazzetta team
Οδηγούμε το Jeep Compass 1.3T DCT (pics & vid)
Καινούριος κινητήρας και κιβώτιο ανανεώνουν το ενδιαφέρον για το Jeep Compass, που για πρώτη φορά προσφέρεται ως αυτόματο, με κίνηση στους δύο τροχούς.

Εντός του 2020, η παραγωγή του Jeep Compass που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά μεταφέρθηκε στο ιταλικό εργοστάσιο της FCA, στο Melfi. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση μια σειράς νέων στοιχείων, τόσο σε επίπεδο μηχανικών μερών, όσο και εξοπλισμού.

Jeep Compass 1.3T DDCT

 

Η μεταφορά της παραγωγής του Compass σηματοδοτεί την ένταξη στη γκάμα του μοντέλου του νέου κινητήρα Turbo των 1,3 λίτρων, τον οποίο με την ονομασία firelfy τον έχουμε ήδη γνωρίσει σε μοντέλα της Fiat. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και απόδοση 130 ίππους, είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επίσης 6 σχέσεων, και απόδοση 150 ίππους. Η δεύτερη διαμόρφωση, είναι αυτή της δοκιμής.

Τι νέα;

Πέραν του κινητήρα και του κιβωτίου, που θα μας απασχολήσουν στη συνέχεια, το Jeep Compass του 2020 έχει δεχτεί βελτιώσεις και στο επίπεδο του multimedia συστήματος Uconnect. Στην έκδοση της δοκιμής μας, την κορυφαία από άποψη εξοπλισμού Limited, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια μεγάλη οθόνη 8,4'', σε διαμόρφωση 4:3, που περιλαμβάνει πλήθος νέων δυνατοτήτων σύνδεσης, εκτός του navigation.

Jeep Compass 1.3T DDCT

Η εικόνα του εσωτερικού δεν έχει αλλάξει, με τα όργανα να παραμένουν κατά βάση αναλογικά και μια ψηφιακή οθόνη μεταξύ τους, με διαγώνιο 7'', να αναλαμβάνει την απεικόνιση πλήθους επιπλέον ενδείξεων εκτός των στροφών του κινητήρα και της ταχύτητας.

Σύμφωνα με την Jeep, το Compass απέκτησε για το 2020 νέες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στην ανάρτηση, στην οποία χρησιμοποιούνται αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς καμία παραχώρηση στον τομέα της άνεσης.

Jeep Compass 1.3T DDCT

Κατά τα άλλα, το αμάξωμα το 4,37 μέτρων μήκους με το χορταστικό πλάτος των 1,819 μέτρων, τοποθετείται στην καρδιά των μοντέλων SUV της κατηγορίας C. Αντικειμενικά εξασφαλίζει άνετο χώρο ακόμα για πέντε επιβάτες, ενώ αυτός για τις αποσκευές ανέρχεται στα 438 λίτρα. Η χωρητικότητά του δεν είναι εντυπωσιακά μεγάλη, κρύβει όμως στα σωθικά του μια ρεζέρβα κανονικού μεγέθους!

Jeep Compass 1.3T DDCT

Η θέση οδήγησης είναι καλή, αλλά στην αρχή οι χαμηλά τοποθετημένοι διακόπτες στη κεντρική κονσόλα και τα ελαφρώς χαοτικά γραφικά στην κεντρική ψηφιακή οθόνη πολυμέσων, απαιτούν εξοικείωση. Η συνολική σχεδίαση του ταμπλό δείχνει την ηλικία της -κοντά μας από το 2016- με την ποιότητα ωστόσο των υλικών και της συναρμολόγησης να μην αφήνει περιθώριο για αρνητικά σχόλια.

Στο προκείμενο

Ο ισχυρός και ροπάτος κινητήρας των 1.3 λίτρων είναι ένα σύγχρονο σύνολο τεσσάρων κυλίνδρων. Κατασκευασμένος εξολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, έχει χαμηλό βάρος 110 κιλών και χρησιμοποιεί την αποκλειστική τεχνολογία MultiAir που, πλέον στην 3η γενιά της, βελτιστοποιεί την καύση μέσω της ανεξάρτητης ρύθμισης των βαλβίδων εισαγωγής, τόσο σε επίπεδο βυθίσματος, όσο και χρονισμού.

Jeep Compass 1.3T DDCT

Το αποτέλεσμα είναι απόδοση 150 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm στις 2.500 σ.α.λ., νούμερα ικανά να προσδώσουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Όπως 200 (παρά 1) χιλιόμετρα μέγιστης ταχύτητας και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. παρά το γεγονός ότι το αμάξωμα περνά τον πήχη των 1.500 κιλών και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT έχει «μόλις» έξι σχέσεις.

Λόγω του αυτόματου κιβωτίου, η οδήγηση του Jeep Compass 1.3T DDCT είναι άκοπη ακόμα και στην κίνηση της πόλης. Σε αυτή ωστόσο, το κιβώτιο δείχνει κάποιες μικρές αδυναμίες ιδανικού συντονισμού με τις απαιτήσεις του οδηγού. Κάποιες φορές αργεί στο κατέβασμα, άλλες αργεί στο ανέβασμα και γενικά δεν συμπαθεί τις ακαριαίες αλλαγές πίεσης στο πεντάλ του γκαζιού. Επίσης, σχετικά «περίεργο» είναι στη λειτουργία του το σύστημα start/stop, το οποίο αργεί σχετικά να εκκινήσει το μοτέρ μετά από στάση, ενώ σε ανηφόρα το αμάξωμα προλαβαίνει να οπισθοδρομήσει για μερικά εκατοστά, λόγω αυτού του γεγονότος.

Jeep Compass 1.3T DDCT

Στο ανοιχτό δρόμο η εικόνα αλλάζει. Αν μάλιστα το επιθυμεί ο οδηγός, ένας πιεστικός διακόπτης με την ένδειξη sport αλλάζει προς το ταχύτερο και το αμεσότερο τη λειτουργία του σχετικά νωθρού κιβωτίου, του εξαιρετικού κινητήρα και του καλού συστήματος διεύθυνσης. Ο μικρός κινητήρας των 1.3 λίτρων είναι πρόθυμος να ανεβάσει στροφές, η ισχύς του είναι επαρκής και γενικά το ταξίδι γίνεται με premium όρους σε επίπεδο ταχύτητας, θορύβων και ποιότητας κύλισης.

Η μικρή χωρητικότητα του κινητήρα, η απόδοση της μέγιστης ροπής σε σχετικά υψηλές -για turbo σύνολο- στροφές και το μεγάλο βάρος, μοιραία αυξάνουν την ανάγκη σε καύσιμο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, δεν μπορέσαμε να πετύχουμε κάτι καλύτερο από μια μέση κατανάλωση 9,0 λίτρων/100 χλμ. όσο και αν προσπαθήσαμε. Αντίθετα, όταν πιέσαμε το εύρωστο μοτέρ εύκολα αυτή ανέβηκε στα 11,5.

Jeep Compass 1.3T DDCT

Η σχετικά σφιχτή για τα γούστα μας και για τα δεδομένα των SUV ανάρτηση του Compass κρατά το αμάξωμα πάντα υπό έλεγχο. Στις μεγάλες ταχύτητες το αυτοκίνητο δεν «χαζεύει», ενώ σε δρόμο με στροφές δίνει πολύ καλή αίσθηση των ορίων της πρόσφυσης και οι κλίσεις είναι περιορισμένες. Καλή αίσθηση και πληροφόρηση, πάντα με τα μέτρα των αυτοκινήτων του είδους, εξασφαλίζει και το τιμόνι. Οι τροχοί των 19 ιντσών -με τους οποίους διατίθεται η έκδοση Limited- αποτελούν ένα επιπλέον πλεονέκτημα για την κίνηση στην άσφαλτο.

Εκτός δρόμου δεν πρέπει να περιμένει κανείς θαύματα με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Χάρη όμως στα σχεδόν 20 εκατοστά της μέγιστης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, το αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει αρκετά μακριά σε χαραγμένο δρόμο, ακόμα και υπό πλήρες φορτίο. Σε συνδυασμό με τους σχετικά μικρούς προβόλους που εξασφαλίζει το μεγάλο μεταξόνιο των 2,63 μέτρων, το Compass έχει ικανότητες που μάλλον θα ξεπεράσουν το θάρρος του οδηγού του.

Ακόμα πιο ψηλά ο πήχης

Το Jeep Compass είναι επιβλητικό στην όψη, ευρύχωρο, πολύ πλούσια εξοπλισμένο στην έκδοση Limited, με premium αύρα και καλές επιδόσεις. Δεν είναι άμεμπτο, αλλά συνολικά αποτελεί ένα καλύτερο αυτοκίνητο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του και σίγουρα μια πολύ πιο ταιριαστή πρόταση με το αυτόματο κιβώτιο.

Jeep Compass 1.3T DDCT

Ως απόδοση, αν εξαιρεθεί η σχετικά τσιμπημένη κατανάλωση, στέκεται ισχυρό απέναντι στο πιο σύγχρονο ανταγωνισμό.

Ως πρόταση αγοράς δε είναι επίσης πολύ δελεαστική, καθώς στην εξίσωση μπαίνουν το ισχύον χρηματοδοτικό πρόγραμμα Jeep Freedom Days με πρώτη δόση το 2021, τα 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000χλμ.)και τα 4 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Η τιμή αγοράς για την έκδοση της δοκιμής ανέρχεται στα 30.900 ευρώ, ενώ με την ίδια μηχανολογική διαμόρφωση αλλά στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού, το Compass ξεκινά από τα 27.550 ευρώ. Ο κινητήρας των 1.3 λίτρων 130 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο ρίχνει το κόστος στα 22.800 ευρώ, που είναι και το χαμηλότερο του μοντέλου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!