Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3 1.5 BlueHDi (pics & vid)
Παρά τα όσα λέγονται δικαίως ή αδίκως για τους κινητήρες diesel, η πραγματικότητα είναι μια: παραμένουν από τα πλέον αποδοτικά μηχανικά σύνολα εσωτερικής καύσης και αυτό αποδεικνύεται και από τη δοκιμή του ανανεωμένου Citroen C3 1.5 BlueHDi.
Μικρή αναδρομή
Οτιδήποτε σχετικό με τη νέα εικόνα του Citroen C3 το έχουμε ήδη αναλύσει στη δοκιμή της έκδοσης 1.2 PureTech με τον κινητήρα βενζίνης ισχύος 83 ίππων, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Για να συνοψίσουμε, το αυτοκίνητο διατηρεί στο ακέραιο τον κορυφαία άνετο χαρακτήρα του, επαυξημένο μάλιστα, με μικρές αισθητικές και εξοπλιστικές πινελιές να το διατηρούν απόλυτα ανταγωνιστικό.
Το τρίπτυχο προσεγμένη αισθητική – κορυφαία άνεση – ευρυχωρία το διατηρούν στην πρώτη γραμμή του εμπορικού ενδιαφέροντος, ενώ σημαντικό ατού αποτελούν και τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα, 1.2 λίτρων βενζίνης με 83 και 110 ίππους και 1.5 diesel με 100 ίππους.
Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα start – stop, πληρούν τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 σχέσεων και αυτόματο έξι σχέσεων.
Δρομέας
Ο χαλαρωτικός χαρακτήρας του νέου Citroen C3 ταιριάζει απόλυτα με τον κινητήρα diesel, ο οποίος σε σχέση με αυτούς που καταναλώνουν βενζίνη είναι πιο ράθυμος στο ανέβασμα των στροφών. Από την άλλη πλευρά, η μεγάλη ροπή των 250 Nm εξασφαλίζει μεστές επιταχύνσεις σχεδόν από το ρελαντί, ειδικά στο ελαφρύ C3 των 1.086 κιλών.
Το μοτέρ είναι πολιτισμένο στη λειτουργία του, πολύ ελαστικό και γραμμικό, με αποτέλεσμα να καλύπτει με τη ροπή του τα αναπόφευκτα κενά που δημιουργεί το χειροκίνητο κιβώτιο των μόλις πέντε σχέσεων. Αυτό, με τη σειρά του, αποτελεί το μόνο στοιχείο κριτικής στο σύνολο κινητήρας – μετάδοση, χάρη στη σχετικά χαλαρή και με μεγάλες διαδρομές λειτουργία του επιλογέα του.
Ο συμπλέκτης έχει εξαιρετική λειτουργία και γραμμικότητα, ενώ οι σχέσεις του κιβωτίου είναι σωστά διατεταγμένες και αντικειμενικά «μακριές», με όφελος για την οικονομία.
Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με την επιτάχυνση από στάση να ολοκληρώνεται σε 10.2 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 188 χλμ./ώρα.
Ακόμα λοιπόν και με το μέγιστο φορτίο, το C3 1.5 BlueHDi διατηρεί το σβέλτο και ευχάριστο χαρακτήρα του, ενώ σε ταξίδι σχεδόν ποτέ δεν χρειάζεται ο οδηγός να καταφύγει σε κατέβασμα σχέσης.
Η έκπληξη έρχεται φυσικά από την κατανάλωση η οποία, παρότι δεν φτάνει τις υποσχόμενες εργοστασιακές τιμές, παραμένει πολύ χαμηλή σε πραγματικές συνθήκες καθώς δεν ξεπερνά τα 5,0 λίτρα/100 χλμ. Ακόμα και υπό πίεση ελάχιστα θα ανέβει, ενώ με προσεκτική ή σταθερή οδήγηση σε ταχύτητες 90-100 χλμ./ώρα, έχει περαιτέρω περιθώριο βελτίωσης.
Χωρίς λοιπόν να υπολείπεται σε επιδόσεις, το νέο Citroen C3 1.5 BlueHDi αποτελεί το πιο οικονομικό μοντέλο της διαθέσιμης γκάμας, διατηρώντας ταυτόχρονα όλα τα θετικά χαρακτηριστικά άνεσης, ευρυχωρίας, εργονομίας, απρόσκοπτης ορατότητας και πληρότητας εξοπλισμού που χαρακτηρίζει το μοντέλο.
Μετρώντας τα κουκιά
Όπως σε κάθε εμφάνισή μας στο ταμείο, οι αριθμοί έρχονται στο προσκήνιο. Όπως είχαμε δει στη δοκιμή του νέου Citroen C3 1.2 PureTech των 83 ίππων, η διαφορά κατανάλωσης φτάνει στο 1 λίτρο, υπέρ του 1.5 BlueHDi της δοκιμής και μάλιστα κατά 27 λεπτά/λίτρο φθηνότερου diesel.
Το παραπάνω δεδομένο έρχεται σε αντιδιαστολή με την τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά για το 1.5 BlueHDi από τις 15.800 ευρώ στη βασική έκδοση Flair. Αντίστοιχα, στην ίδια έκδοση εξοπλισμού του C3 1.2 PureTech των 83 ίππων κοστίζει 13.500 ευρώ. Έχουμε δηλαδή μια διαφορά 2.300 ευρώ υπέρ της έκδοσης βενζίνης.
Στη μάχη των αριθμών αξίζει να μπει και η δυναμική των κινητήρων, καθώς το diesel αποδίδει 100 ίππους και το βασικό μοτέρ βενζίνης 83. Αν συγκρίνουμε λοιπόν το diesel με την έκδοση turbo βενζίνης των 110 ίππων -που είναι πιο κοντά από άποψη απόδοσης- τότε οι τιμές διαμορφώνονται στις 15.400 ευρώ για το C3 με καύσιμο της βενζίνη και τους 110 ίππους στο βασικό για την έκδοση αυτή επίπεδο εξοπλισμού που είναι το Feel και στις 16.400 ευρώ για την αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού του diesel.
Στην τελευταία περίπτωση, η διαφορά κόστους είναι μόλις 1.000 ευρώ και αποσβένεται αρκετά γρήγορα λόγω της μη πληρωμής τελών κυκλοφορίας, τη χαμηλότερη κατανάλωση και το φθηνότερο κόστος καυσίμου του diesel.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!