Δοκιμή του Dacia Dokker Van 1,5 Blue dCi 95 hp
Τα μικρού μεγέθους κλειστά επαγγελματικά αυτοκίνητα τύπου van εξυπηρετούν μια τεράστια γκάμα μεταφορικού έργου. Παρότι το μέγεθός τους τα καθιστά ιδανικά για χρήση εντός του αστικού ιστού, αυτή δεν περιορίζεται στα πλαίσια της πόλης, καθώς από ελεύθερους επαγγελματίες έως μεγάλες εταιρείες έργων, μεταφοράς αγαθών και ταχυμεταφορών, χρησιμοποιούνται για να διασχίζουν καθημερινά κάθετα και οριζόντια όλη τη χώρα.
Κρυφά χαρίσματα
Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το Dacia Dokker Van δεν έχει να επιδείξει κάποια οφθαλμοφανή διαφορά. Το αμάξωμα έχει μήκος 4,363 μέτρα και βρίσκεται στο μέσο όρο μεγέθους αντίστοιχων προτάσεων. Αντίστοιχα, η σχεδίασή του, απλή και αποδεκτή, δεν προσπαθεί να κερδίσει τον επαγγελματία με εντυπωσιακές λεπτομέρειες, αλλά να τον κάνει να νοιώσει οικεία.
Δύο πόρτες για τους επιβάτες και τρεις -μια συρόμενη στο πλάι και δύο ασύμμετρες στο πίσω μέρος- για τα εμπορεύματα, διατίθενται στη βασική εκδοχή του μοντέλου. Προαιρετικά μπορεί να προστεθεί μια ακόμα πλευρική συρόμενη πόρτα δεξιά στο αμάξωμα από την πλευρά του οδηγού, με πολύ χαμηλό κόστος μόλις 150 ευρώ.
Το εσωτερικό, ομοίως με το αμάξωμα, δεν κρύβει κάποια σχεδιαστική έκπληξη. Υλοποιημένο με σκληρά πλαστικά, το ταμπλό είναι τυπικό για την κατηγορία αλλά πλήρες, τόσο από άποψη οργάνων όσο και εξοπλισμού. Πλουραλισμός επικρατεί στους χώρους αποθήκευσης και στις θήκες, που βρίσκονται παντού. Ένα μεγάλο ράφι στο εμπρός μέρος της οροφής είναι ιδιαίτερα πρακτικό, ανοιχτοί χώροι στο ταμπλό, θήκες στις πόρτες και χώρος κάτω και πίσω από τα καθίσματα δίνουν τη δυνατότητα σε οδηγό και συνοδηγό να οργανώσουν όλο το επαγγελματικό τους βιός.
Ο οδηγός απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα, ενώ το κάθισμά του ρυθμίζεται και καθ' ύψος ώστε να βρει την καλύτερη δυνατή θέση.
Φορτώνοντας
Το άνοιγμά των πίσω θυρών σε γωνία 90 ή 180 μοιρών, η ασύμμετρη σχεδίασή τους και η πλευρική συρόμενη πόρτα καλύπτουν το 90% των πιθανών επιλογών φόρτωσης, με το υπόλοιπο να εναπόκειται στην προαιρετική δεύτερη συρόμενη πόρτα. Το μεγάλο πλεονέκτημα των Van, το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, υπάρχει και εδώ και διευκολύνει αφάνταστα.
Συνδυάζεται όμως με απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει στα 18 εκατοστά χωρίς φορτίο, γεγονός που καθιστά το Dokker Van ικανό ακόμα και για αγροτική χρήση σε κακοτράχαλούς δρόμους.
Εντός του χώρου φόρτωσης 8 άγκιστρα στο πάτωμα δίνουν λύση για την πρόσδεση κάθε φορτίου, ενώ καλύπτεται επίσης από πλαστικό προστατευτικό. Οι θόλοι εξέχουν ελάχιστα, με αποτέλεσμα ο όγκος του χώρου φόρτωσης να κυμαίνεται από 3,3 έως και 3,9 κ. μέτρα, ανάλογα με τη διαμόρφωση. Η Dacia προσφέρει τη δυνατότητα χωρίς χρέωση, ο αγοραστής να επιλέξει μεταξύ κλειστού διαχωριστικού με παράθυρο μεταξύ χώρου επιβατών και φόρτωσης - για περιπτώσεις μετατροπής σε ψυγείο- ή μεταλλικού πλέγματος.
Στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει η δυνατότητα ανοίγματος του μεταλλικού διαχωριστικού από την πλευρά του συνοδηγού και -σε συνδυασμό με το κάθισμα που διπλώνει και σηκώνεται εμπρός- ελευθερώνεται χώρος μήκους 3,1 μέτρων γα τη μεταφορά πολύ μακριών αντικειμένων.
Με άνεση έως 693 κιλά
Το μεγάλο ωφέλιμο φορτίο είναι ένα ακόμα από τα πολλά πλεονεκτήματα που θα εκτιμήσει ο επαγγελματίας στο Dokker Van. Το οποίο, μάλιστα, δεν υποβάλλει σε ιδιαίτερο βάσανο τον εξαιρετικό turbo diesel κινητήρα των 1.5 λίτρων, που στο μοντέλο της δοκιμής αποδίδει 95 ίππους ισχύος και 220 Nm ροπή από τις 1.750 σ.α.λ. Ήσυχος, ταχύστροφος για diesel και οικονομικός, ο κινητήρας αποδίδει εξαιρετικά και συνδυάζεται με ένα καλό σε αίσθηση και λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Αξίζει να αναφερθεί επίσης η κορυφαία λειτουργία του συμπλέκτη, που είναι ελαφρύς αλλά με πολύ καλή αίσθηση και διευκολύνει ιδιαίτερα τις συνεχείς εκκινήσεις στο αστικό περιβάλλον. Το σύστημα start/stop συμβάλλει στη μείωση των κατανάλωση εντός της πόλης, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 6 και 6,4 λίτρων, χωρίς να επηρεάζεται ιδιαιτέρως αρνητικά υπό πλήρες φορτίο.
Στο δρόμο η οδήγηση του Dokker Van δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, πέραν του αυξημένου θορύβου κύλισης που κυρίως ενισχύεται από το χώρο φόρτωσης, ο οποίος λειτουργεί ως ένα ιδιότυπο ηχείο. Η οδική συμπεριφορά είναι ξεκάθαρα υποστροφική αλλά πολύ γραμμική, ενώ η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης καλή με τα μέτρα της κατηγορίας.
Αυτό που θέλει ο επαγγελματίας
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!